Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar som om operation Ta Donbass har påbörjats.
Det kanske var att ta i, den här slutsatsen.

Men, det skjuts friskt med artilleri in mot åtminstone tre ukrainsk-kontrollerade områden från Donbass, plus Lukachenka har sagt att även de kommer erkänna utbrytarrepublikerna i Donbass.
Tillsammans med röken triggades slutsatsen ovan.
 
Det verkar som om operation Ta Donbass har påbörjats.
However,
även om jag var i tidigaste laget i inlägget ovan, så närmar vi oss allt mer denna punkt.


Idag har man mobiliserat i Luhansk-regionen. Myndigheterna där har också publicerat en video, där ledaren Leonid Pasechnik ber om evakuering av civila till Ryssland, efter Ukrainas eskalering av konflikten igår. (Igår var runt 600 brott mot vapenvilan i konfliktzonen mellan Ukraina och de båda utbrytarstaterna, mestadels artillerield mot Ukrainskkontrollerad mark..)
Detta går hand i hand med de ryska uttalanden om det folkmord som just nu utförs i Donbass.
https://www.businessinsider.com/put...-in-donbas-region-of-ukraine-2022-2?r=US&IR=T

Dock höjs det något ögonbryn över denna videos metadata, som visar att filmen spelades in den 16:e, dvs dagen innan Ukrainas sagda aggression.
Samma blunder har upptäckts även i officiella videosnuttar om "läget idag, efter aggressionen igår" från Donetskt håll.
Ledaren i Donetsk, Denis Pushilin, säger till och med "today, on February 18th..." i sin video.


Ännu intressantare är det att filmen i Luhanskfallet sparades undan i en folder vid namn Бросок мангуста, vilket på utrikiska betyder Mongoose Throw.

Mongoose har använts som operationsnamn tidigare, och då av USA och president J.F. Kennedy. Dess syfte var att create a pretext for the attack on communist Cuba and the overthrow of Fidel Castro's government.
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mongoose


För en timme sedan rapporterade officiella nyhetsbyrån TASS detta:
At the checkpoint from the side of the DPR, a traffic jam stretched 22 km from cars with those wishing to leave for the Russian Federation, eyewitnesses report.
https://t.me/tass_agency/109807
 
uauntitl.jpg


"så klart att Ukraina har väntat i åtta år på att 140.000 ryska soldater ska samlas vid landets gräns, innan de slutgiltigt bestämmer sig för att attackera!"
 
Kanske redan tagits upp, men.... Mamma ringde och sade att om Ryssland nu går in i Ukraina, så kanske det kan drabba priser på mat och annat.
Vad i så fall? Vad bör man bunkra innan det tar slut? Toapapper? 😇
 
Kanske redan tagits upp, men.... Mamma ringde och sade att om Ryssland nu går in i Ukraina, så kanske det kan drabba priser på mat och annat.
Vad i så fall? Vad bör man bunkra innan det tar slut? Toapapper? 😇
Största omedelbara smällen räknar jag med sanktioner som innefattar energi. Helt plötsligt går Tyskland från underskott till akut kris och kommer att betala mycket för sin energi från Norden.
 
Största omedelbara smällen räknar jag med sanktioner som innefattar energi. Helt plötsligt går Tyskland från underskott till akut kris och kommer att betala mycket för sin energi från Norden.

Och den dumma frågan från en stadsbo; Vad innebär det för oss vanliga? Allt kräver ju el idag.
 
Och den dumma frågan från en stadsbo; Vad innebär det för oss vanliga? Allt kräver ju el idag.
Det går inte att köra mer än full export på utlandsförbindelserna så det innebär samma sak som i december, höga elpriser men förhoppningsvis lägre efterfrågan än det var då pga varmare väder, fast det beror ju lite på hur det går med jobbet Oskarshamn 3.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Att 'straffa' Ryssland för vad de gjort i Ukraina är definitivt inte en bra policy. De kommer inte frivilligt att göra det och det blir...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 519
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 322
Senast: skogaliten
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 663
Senast: BernT
·
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp