Ryttare med funktionshinder

Sv: Ryttare med funktionshinder

Du är så välkommen in till oss så om du vill kan jag PMá artikeln om mig ?

Jo av nån aledning så är dom riktigt nojiga det små liven aka läkare då man rör på sig:D & häst ja det e lika bara att de inte känner till, då går de i taket :D ...mina undra varför mitt blodtryck gick ner som var som på en galoppör & ja det var inte hälsosamma värden direkt ...men de undra vad som gjort att de gått ner & låg PERFEKT....:angel: ...jaaaa jag har vart i stallet sa jag :angel: ...som sagt skaka om dom lite mår de bara bara bra av !!!

Låter KANON att du gått upp :banana: way to go girl !!!!
Jo jag vet det där säger det samma länge leve gurka & tomat!!!

Gilla ironin tjejen ;)
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Tack, fast jag är inte tjej :smirk: Jag är bara lite håmå (det räknas som samma i det stora hela, har jag märkt)

Du får gärna PM'a!! läsa är alltid kul!
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Det får man va oxså ;) :D hos mig finns inga fördomar i alla fall :)

Så hur som helst Håmå el ej Way to go ;) men kan ju ta bort Girl då ;)
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Här blir man arg och frustrerad av att man får kliva av hästen och gå hem (pga hästen var för glad och pigg att det gjorde för ont att hålla igen henne) och så kommer man på sig att det är ett strunt problem om man jämför med vissa andras. Jag kan i alla fall rida.
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Här blir man arg och frustrerad av att man får kliva av hästen och gå hem (pga hästen var för glad och pigg att det gjorde för ont att hålla igen henne) och så kommer man på sig att det är ett strunt problem om man jämför med vissa andras. Jag kan i alla fall rida.

Jag kan också rida! Bara inte just nu :D

(hej och välkommen till mitt nyua sätt att tänka. "Jag kan, bara inte än!")
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Hur går det för alla här då? Hur mår ni?
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Jag försökte rida i söndags men fick vända hem efter en liten bit då mina ben förvandlades till gele klumpar utan styrsel..

Anna-Carin
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Nej, var tråkigt :( Hoppas det blir bättre snart!
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Jag lever på hoppet så.
Kroppen har inte orkat med riktigt nu. Först sår under foten och penicilin och sjukskriven 14 dar sen va ja på benen en vecka å så åkte jag på magsjukan en vecka..

Har tränat lite NH med damen de senaste dagarna istället. Kräver inte lika mycket av benen. Å de är DEFINITIVT något som hon behöver.

Anna-Carin
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Rätt men ändå inte riktigt rätt. :)

Handikappad var motsvarande ord som dagens funktionshindrad. Sedan man "bytt upp" sig från rörelsehindrad, invalid, krympling m fl. Kärt barn har många namn!

Undrar vad vi ska kallas imorgon? ;)

LIA
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Stina68 Jag förstår om du inte vill ÅKA häst..
Jag med! Fast det är kul att åka efter häst.

Undrar hur ni som är utan muskelkraft i ett eller två ben gör för att
1 stanna kvar på hästryggen?
2 komma ifrån känslan av osäkerhet och att inte ha koll på situationen?

Jag skulle vilja rida som komplement till körandet, eftersom vägvalen blir så begränsade med häst och vagn. Men, jag sitter och väger över åt höger i sadeln (v ben utslaget p g av polio) och är livrädd att kana över åt vänster, vilket givetvis även ställer till det för hästen.
Hästen är inte problemet. ;)

LIA
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

ramla ner till mig ngn gång när jag frisknattill så skall jag visa dig.

knepet är at slappna av helt o sitta absolut rakt.
dessutom måste hästen vara i balans,o fördelen med det är att man kan göra så mkt jobb i skritt att man blir toksvettig.
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

välkommen o må du fetta på dig lite snart!

var bor du?

Jag har själv bott i USA(OC,CA) och har väldigt mycket vänner där,mina hästar har amerikanska ägare bla.

Duhar ju tur på ett sätt i och med tillgängligheten o den fantastiska inställning som finsn till hk ridning,otur med att inte vår svenska LSS lag finsn där.

Jag saknar "hemma"varje dag,brukar åka dit så fort jag kan och orkar.

vi är ju båda sängliggande,jag går in på min 7e månad nu,men mår bättre med tanke på att jag höll på att dö i somras.

bra är dte inte,har inte ridit ordentligt på 2 år oc ingenting,knappts ett dem på 7 mån.de kommer hem i trädgården o hälsar på dock.

Det finns rätt mkt artiklar skrivet om mig,o infopå nätet,även i USA o frankrike,holland ,australien o tyskland så du kan bara söka på mitt namn så kommer du till min hemsida där det står lite ommig o det jag råkad eut för.

jag är nog att räkna som mkt svårt fh då jag bla har permobil,men dte är förs nu jag kan hålla med.

men man lär sig att anpassa sig.

tyvärr tycker jag synd om hästarna o hundarna som fått lida under denan tiden,unghästen(som inte finn spå hemsidan-än) blev tom deprimerad,om nu hästar kan bli det.

passa på att kolla in diane kastama,hon är tetra o kör in hästar från rullisen!

shaana pritchard at frieze frame friesians är en vän till mig och har hela ryggen full med skrot,men kan lyckligtvis gå.är med i usdf freestylekommitee.

behöver du hjälp där över så jhar jag förmodligen kontakter.
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Snabba på och bli frisk då! :)

knepet är at slappna av helt o sitta absolut rakt.
dessutom måste hästen vara i balans,o fördelen med det är att man kan göra så mkt jobb i skritt att man blir toksvettig.
Det är just det som är mitt problem. Eller mina problem.
Jag kan inte sitta absolut rakt. Tji muskler i vänster rumpa.
Slappna av? Svårt med tanke på att ...
Hästen kan vara i balans, men så tar den ett snedsteg. :( Slafs, så glider jag av. Jag sitter bara och väntar på det.

OK, i ridhus eller på bana går det väl an, men hur kul är det att rida där. Jag vill ut i naturen!

LIA
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Undrar vad vi ska kallas imorgon? ;)

LIA

Imorgon kommer det inte göra nån skillnad, eftersom alla ändå kommer sitta på häcken framför datorn :D
Således hamnar funktionshindren i skallen!

Förutom för dem som har ledproblem i fingrarna.. så blir det tungt.. hmm
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Undrar hur ni som är utan muskelkraft i ett eller två ben gör för att
1 stanna kvar på hästryggen?

Inte ha bråttom. Första hundra gångerna jag satt på häst efter olyckan hade jag någon som gick brevid och höll i mig, och någon som höll i hästen. En lyx få förunnad, såklart, men jag lärde mig hitta mig själv.

2 komma ifrån känslan av osäkerhet och att inte ha koll på situationen?

Ta god tid på sig

Jag har också märkt att jag sitter bäst i Westernsadel. Där sitter man lite mer "fast", glider inte så lätt. Har du testat det?
 

Liknande trådar

Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 534
Senast: Fazeem
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 204
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 032
Senast: Solstig
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 289
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp