Sadelhjälp!

Sv: Sadelhjälp!

Men jag har läst på lite nu och denna sadel sägs ju bli mer böjd ju bredare järn man sätter i... Och det kanske inte är optimalt?
Jo den är därifrån men sadeltjejen var upptagen med en tjej som åkt dit med sin häst, så jag fick bara lite snabb hjälp.

För att få "lyxen" med att bya järn har jag även kikat på Griffins allroundsadel för normal manke. Den har runda bossor och är ganska rak. Samma sadel för hög manke ser ganska lik ut, men bossorna är som Batessadeln jag lånat hem.

jag-vill-lösa-detta-nu-för-jag-vill-rida :p

Ska du bara ha ett järn vidare så blir sadeln inte mycket mer böjd. Helt klart värt att prova.
// Linda
 

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 592
Senast: Lavinia
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 159
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
3 954
Senast: Morran
·
Utrustning Söker sadel. Har två i stallet, men jag tycker inte någon av dem passar så bra, men å andra sidan, jag är inte så duktig på detta så jag...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp