Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast om man ska uttrycka sin egen åsikt så kanske det är bra att ha egen erfarenhet av just den personen man väljer att prata skit om.Tror inte Diabolical har egna personliga erfarenheter av alla de utprovare hon väljer att dissa. Nej, hon får ett mail från någon som är missnöjd, ber dem skicka ett kort, eller tittar på sadeln på en bestämd mötesplats. Därefter dissar hon sadeln som ickepassande, då kanske ganska lång tid efter inprovningen. Därefter går hon ut med detta på bukefalos och varnar, inte alltid med namn, utan i PM hit och dit, vem som helst kan få en lista över personer man inte ska välja.
Inget fel i det OM man som privatpersom råkat illa ut och då med egna erfarenheter om vad som blivit fel, men att gå bud åt andra, samtidigt som man "håller sig förmer och duktigare" och marknadsför sig själv, det tycker jag är oseriöst.
Är du osäker på om din sadel passar, ta kontakt med en sadelmakare som sysslar med inpassning och omstoppning.
Jag tycker det är bra med användare som har andra åsikter, annars vore detta inte ett diskussionsforum.
Många här vill gärna svälja allt med hull och hår utan att använda kritiska ögon. För mig räckte det att komma till M&N där det tydligt står "passar inte höga mankar" sen gå hem och se min M&N ligga som ett smäck på mitt fullblod med just hög manke.
Det är snällt av ts att hjälpa folk men tror man att ts inte har nån önskan om att kunna arbeta och försörja sig på sadlar tycker jag att man är naiv.
För mig räcker det inte med att en person sett många sadlar, jag vill att personen sett många hästar också.
Det är jag som ska tacka att ännu en utbildad kommer in och tar sig tid till att vara med och diskutera.Det är precis som ginnies säger!! Tack ginnies!
Vad blev det för sadel?Jag har beställt en sadel idag. Ska bli intressant att se vad ponnyn kommer tycka om den![]()
Nej, det är ingen 25 000kr sadel (bara 6700:-)