Sadeln förstört av snö...

Då vet inte du att läder (oavsett kvalitet) som inte smörjs drabbas av torr föruttnelse? Eller det kanske bara är lädergrejorna som vi ridfolk använder som drabbas av det om vi inte smörjer??
I travvärlden, där har ni minsann superläder som inte behöver skötas alls! Eller??
 
dom är ju stala men bara i början..
vi har så bra kvalite på lädret så dom smäller inte av av den anl...

Så bra kvalitet var det på det lädret!! Läder av riktigt bra kvalitet är lika smidiga i början som de är efter ett tags användning. Det ska i alla fall inte vara så stor skillnad att man tänker på det.
 
Ja, det är precis samma typ av läder som det är i Paris'en. Kanske ska lägga över sadelöverdraget när det regnar då.....
 

Liknande trådar

Hästvård Typiskt. En och en halv vecka efter att veterinären gett mig och Barka grönt ljus att jobba på då han var mycket nöjd med hennes rygg så...
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 998
Senast: mackan
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: ameo
·
Utrustning Nu måste jag ställa en fråga till alla er bukare. Visst ska en lädersadel tåla regn? Jag har en Cliff Barnsby Omega, ca 1månad gammal...
2
Svar
25
· Visningar
3 460
Senast: alp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp