Säga upp problematisk inneboende

Vilken soppa.

Personligen skulle jag nog bytt lås och ställt ut prylarna. Det känns inte som att det är den typ av person som ringer polisen och ber om hjälp.
Förmodligen finns det redan ett antal anmälning på personen med tanke på vad du beskriver

Och hädanefter be om referenser.

Lycka till
 
Då kan jag tycka att kattägaren får skaffa nät och näta in eller ta katterna på rummet. Det var 30 grader varmt här om dagen och oerhört kvavt i lägenheten, därför var hon tvungen att vädra

Fast just ang katterna och avtal osv... alltså förstod din kompis ens vad det innebar att nån inneboende har med sig 2 katter rent allmänt? Ang balkong osv?
Att sen öht inte kolla referenser 😢

Sjukt hemsk situation oavsett din vän hamnat i !
 

Vilken soppa.

Personligen skulle jag nog bytt lås och ställt ut prylarna. Det känns inte som att det är den typ av person som ringer polisen och ber om hjälp.
Förmodligen finns det redan ett antal anmälning på personen med tanke på vad du beskriver

Och hädanefter be om referenser.

Lycka till

Inneboende har fortfarande ett giltigt kontrakt. Det låter som egenmäktigt förfarande.
Två fel gör inte ett rätt.
 



Inneboende har fortfarande ett giltigt kontrakt. Det låter som egenmäktigt förfarande.
Två fel gör inte ett rätt.
Det är jag väl medveten om.
Oavsett så hade jag nog agerat likadant. Ska inte behöva utstå den skiten.
Samtidigt som man får skylla sig själv lite om man inte tar referenser på de man hyr ut till
 
Vilken soppa.

Personligen skulle jag nog bytt lås och ställt ut prylarna. Det känns inte som att det är den typ av person som ringer polisen och ber om hjälp.
Förmodligen finns det redan ett antal anmälning på personen med tanke på vad du beskriver

Och hädanefter be om referenser.

Lycka till
Jag tror tvärt om att det är mycket viktigt att göra rätt när man har med sådanna här typer att göra. De kan ta varje halmstrå att ställa till med problem och brukar kunna vara insatta om sina rättigheter och utan tvekan koppla in polis om de kan.
 
Polisen sa att hon skulle spärra nyckeln (digital nyckel) när inneboenden är ute.
Sen skulle hon skriva
Jag tror tvärt om att det är mycket viktigt att göra rätt när man har med sådanna här typer att göra. De kan ta varje halmstrå att ställa till med problem och brukar kunna vara insatta om sina rättigheter och utan tvekan koppla in polis om de kan.
Hon har stenkoll på sina rättigheter, men inte sina skyldigheter...
Tror hon varit i samma situation flera gånger förr. Igår ringde hon polisen på min kompis för att hon gick in i hennes rum och snodde tillbaka det som inneboende snott.
Hon anmälde henne för hemfridsbrott. Hoppas hon blir av med dåren snarast.
 
Jag tror tvärt om att det är mycket viktigt att göra rätt när man har med sådanna här typer att göra. De kan ta varje halmstrå att ställa till med problem och brukar kunna vara insatta om sina rättigheter och utan tvekan koppla in polis om de kan.
@Inte_Ung kanske har några tips, hon har ju haft problem med hyresgäster som inte flyttar o har läst på mycket.
 
Fast just ang katterna och avtal osv... alltså förstod din kompis ens vad det innebar att nån inneboende har med sig 2 katter rent allmänt? Ang balkong osv?
Att sen öht inte kolla referenser 😢

Sjukt hemsk situation oavsett din vän hamnat i !
Ja, jag sa till henne att INTE ta någon med katt eller hund. Men hon var lite desperat.
 
Polisen sa att hon skulle spärra nyckeln (digital nyckel) när inneboenden är ute.
Sen skulle hon skriva

Hon har stenkoll på sina rättigheter, men inte sina skyldigheter...
Tror hon varit i samma situation flera gånger förr. Igår ringde hon polisen på min kompis för att hon gick in i hennes rum och snodde tillbaka det som inneboende snott.
Hon anmälde henne för hemfridsbrott. Hoppas hon blir av med dåren snarast.
En del i början av ditt inlägg försvann, kan du ta om det? Vad polisen sa är intressant.
 
En del i början av ditt inlägg försvann, kan du ta om det? Vad polisen sa är intressant.
Polisen sa att i det här fallet är det bäst att byta lås och sedan skriva att " datum X skall (inneboende) hämta sina saker mm" vet ej exakta detaljer då det var min vän som pratade med polisen. Det är olagligt men kommer med störst sannolikhet inte leda till någonting om hon blir anmäld. Hon får ta hand om katterna under tiden.
Sen skulle hon ha familj och vänner på plats när galningen kommer för att hämta sina saker, och uppstår det minsta situation så skulle polis tillkallas.

Problemet är bara att kvinnan inte lämnat lght sen hon flyttade in... Nyckeln måste spärras då hon är ute.
 
Polisen sa att hon skulle spärra nyckeln (digital nyckel) när inneboenden är ute.
Sen skulle hon skriva

Hon har stenkoll på sina rättigheter, men inte sina skyldigheter...
Tror hon varit i samma situation flera gånger förr. Igår ringde hon polisen på min kompis för att hon gick in i hennes rum och snodde tillbaka det som inneboende snott.
Hon anmälde henne för hemfridsbrott. Hoppas hon blir av med dåren snarast.
Jag tror nog att hon har koll på bägge delarna, de brukar ha det, sen att hon skiter i det eller räknar med att din vän inte har det är en annan sak. Med fräckhet kommer man långt genom att köra över folk.
 
Polisen sa att i det här fallet är det bäst att byta lås och sedan skriva att " datum X skall (inneboende) hämta sina saker mm" vet ej exakta detaljer då det var min vän som pratade med polisen. Det är olagligt men kommer med störst sannolikhet inte leda till någonting om hon blir anmäld. Hon får ta hand om katterna under tiden.
Sen skulle hon ha familj och vänner på plats när galningen kommer för att hämta sina saker, och uppstår det minsta situation så skulle polis tillkallas.

Problemet är bara att kvinnan inte lämnat lght sen hon flyttade in... Nyckeln måste spärras då hon är ute.
Hur får hon tag på mat till sig och katterna om hon inte lämnar lägenheten?
 
Polisen sa att i det här fallet är det bäst att byta lås och sedan skriva att " datum X skall (inneboende) hämta sina saker mm" vet ej exakta detaljer då det var min vän som pratade med polisen. Det är olagligt men kommer med störst sannolikhet inte leda till någonting om hon blir anmäld. Hon får ta hand om katterna under tiden.
Sen skulle hon ha familj och vänner på plats när galningen kommer för att hämta sina saker, och uppstår det minsta situation så skulle polis tillkallas.

Problemet är bara att kvinnan inte lämnat lght sen hon flyttade in... Nyckeln måste spärras då hon är ute.
Det låter nog inte så lagligt nej ...men jag tvivlar på att den här personen skulle göra något åt det, om din kompis m fl gör det med pondus och förklarar att det är polisen som gett råden. Sen kan Vår Herre säkert hjälpa henne med en ny bostad.
 
Tror det kommer bli världens liv när hon väl blir utelåst. Med tanke på att hennes katter är där och alla hennes saker. Jag är inte det minsta avundsjuk på min kompis 😰😰
Det bästa är väl om din kompis är hemma när personen kommer, så kan din kompis stoppa in katterna i burarna och langa ut dem.
 
Det bästa är väl om din kompis är hemma när personen kommer, så kan din kompis stoppa in katterna i burarna och langa ut dem.
Jodå, det kommer hon absolut vara och ska heller inte vara ensam med henne, utan ha familj och vänner på plats.


Inneboenden har lagt ut annons på FB, lite roligt att det i annonsen står att hon har goda referenser O_o
Hoppas någon vill ta emot henne så hon flyttar snarast. Tycker synd om hennes katter som får flänga runt med henne var tredje månad.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Crossline
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 852
Senast: Piaff
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 192
Senast: vallhund
·
Äldre Kanske onödig tråd, men måste få lite lugn i själen. Mår dåligt över att ta konflikter med folk som jag tycker bra om. Har vansinniga...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp