Sälja baktidningar, vad kan jag ta för det?

Mirre

Trådstartare
Ge mig råd, har två tidningssamlare fullproppade med Hembakat. Tror det är ca 60 st plus en större julspecial. Vad är ett rimligt pris att för allt? 🤔
 
Vet du om det finns en marknad för dem? Kan ju vara värt att se sig runt på blocket/tradera för att kolla ev prisläge. Jag gissar att begagnat-marknaden för tidningar varierar kraftig beroende på den tidningens eventuella samlarvärde.

Personligen hade jag nog skänkt bort dem mot porto/avhämtning. Men jag känner inte alls till tidskriften i fråga.
 
Ge mig råd, har två tidningssamlare fullproppade med Hembakat. Tror det är ca 60 st plus en större julspecial. Vad är ett rimligt pris att för allt? 🤔

De jag ser som annonserar tidningat brukar tyvärr skänka bort dem. Hembakat har dessutom många recept på hemsidan.

Men hade det varit t ex tidningar som jag är intresserad av så kanske 30% av nypriset styck och vill du bli av med alla i en klump utan att behöva fota/specificera nummer så ett par hundra max 300 kr?
 
Kolla upp om de har något samlarvärde först och ta det därifrån. Min erfarenhet är att tidningar tyvärr är svåra till omöjliga att sälja vidare om det inte rör sig om riktigt sällsynta exemplar. De gånger jag har haft några jag vill bli av med har de fått skänkas bort eller gå till återvinningen.
 
Ge mig råd, har två tidningssamlare fullproppade med Hembakat. Tror det är ca 60 st plus en större julspecial. Vad är ett rimligt pris att för allt? 🤔


Skulle tro att intresset för att köpa är obefintligt tyvärr. Ligger lite annonser på Tradera för hembakat de flesta har avslutats med noll bud.

https://www.tradera.com/search?q=hembakat tidning

Ska du sälja allt till en person och skicka så blir frakten relativt dyr och då är frågan om du får något för själva tidningarna. Men du kan ju såklart alltid testa. Jag tror det ligger så mycket recept på nätet numera att det inte finns någon direkt marknad för såna här tidningar längre.
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
447
Senast: MiaMia
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: Habina
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 281
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 260
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp