Sälja min åker?

Sv: Sälja min åker?

Detta beror ju lite på om det är ett sk. sidoarrende eller om man arrenderar en fastighet. Är inte expert på arrendelagen, men vi arrenderar ju en hel del mark från andra fastigheter.

Kicki :laugh:
 
Sv: Sälja min åker?

Går det inte att ordna bete eller lösdrift på åkermarken?
Så kan du själv behålla, använda o få in lite pengar.
// Linda
 
Sv: Sälja min åker?

Går det inte att ordna bete eller lösdrift på åkermarken?
Så kan du själv behålla, använda o få in lite pengar.
// Linda

Jag har varit inne på de tankarna. Hade ett kanonkund på gång som äger en ridskola och föder upp både halvblod och ponnyer. Tyvärr tyckte hennes kompanjon att det låg för långt bort, men jag har inte riktigt gett upp hoppet ännu ;)
 
Sv: Sälja min åker?

Jag har varit inne på de tankarna. Hade ett kanonkund på gång som äger en ridskola och föder upp både halvblod och ponnyer. Tyvärr tyckte hennes kompanjon att det låg för långt bort, men jag har inte riktigt gett upp hoppet ännu ;)

Du kan ju testa intresset för sommarbete där du bor genom att sätta in en annons på blocket.

Skriv tex " Sommarbete 2011"

Söker du sommarbete till dina hästar nästa år? Betet finns i X-trakten och kommer ha nya välfungerade elstängsel. Parasitfritt eftersom området i flera års tid använts för hö/hösilageskörd.
 
Sv: Sälja min åker?

Eller köpa flera hästar :-)

Jag säger som de andra, vad du än gör sälj INTE !
 
Sv: Sälja min åker?

SÄLJ INTE!!!

Det dummaste du kan göra!!! Det finns alltför lite gårdar med bra hektar och din gård skulle hamna i högen som inte jag kallar hästgård med 2 hektar mark. Den dagen du kanske måste/vill sälja är din gård mer värd och eftertraktad med 13 hektar än 2 hektar.

Lösdrift låter ju bra, många vill ha det idag eller sommarbete som någon föreslog:laugh:

Klart grannen är intresserad av att köpa än arrendera,,han kanske med din mark binder ihop sina marker:cool:
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 082
Ekonomi & Juridik Okej, tar det från början. I mars i år var jag och min (då blivande) sambo och kikade på en gård här i Västernorrland, en liten gård...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
29 038
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Hej! Behöver lite hjälp av kunniga häst människor. Ska försöka göra en lång historia kort, jag köpte ett islandshäst sto för 3 år sen...
Svar
6
· Visningar
1 832
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp