Bukefalos 28 år!

sälja transport?

det vore ju smidigt att på så sätt bygga om det till ett enhästarssläp, men är ju stolpen i mitten som kommer i vägen då.
och en hellång bakbom kommer nog att kosta en del, bakbommarna jag haft nu kostade 4000kr åtminstone.

Har du någon svetskunnig i närheten du kan dra nytta av ?
Min sambo svetsade en hellång bakbom till mitt förra släp :).
 
det vore ju smidigt att på så sätt bygga om det till ett enhästarssläp, men är ju stolpen i mitten som kommer i vägen då.
och en hellång bakbom kommer nog att kosta en del, bakbommarna jag haft nu kostade 4000kr åtminstone.

Men ta bort stora väggen och ha lilla kvar då?
Det funkar bra att köra så med, det gör jag när skrotfia är PMSig.
Måste du ha easy lock bommar då?
En vanlig hellång bakbom och fästen kan ju en svetsfirma hjälpa dig att tillverka för några 100lappar eller ev att du bakar fika ;)
 
Jag tror också på att det gör stor skillnad att minska utgångspriset med någon tusenlapp på det stora släpet.

Så in med ny annons (uppdatera ej den gamla) , annan bild och lite lägre utgångspris samt billigare vid snabb affär. :up:
 
Men ta bort stora väggen och ha lilla kvar då?
Det funkar bra att köra så med, det gör jag när skrotfia är PMSig.
Måste du ha easy lock bommar då?
En vanlig hellång bakbom och fästen kan ju en svetsfirma hjälpa dig att tillverka för några 100lappar eller ev att du bakar fika ;)
Aha det var easy lock också.
 
Lägg in fler och bättre bilder, sänk till 28' och skriv vilken modell det är och att den är nybesiktad i rubriken.

Har du kollat om den går att väga ner till iaf 1990kg?

Vad är det för släp du vill ha? :)
 
Jag tror också på att modifiera om det lilla släpet så du kan ha det kvar om du och häst är nöjda med det överlag :)
Om man sätter dit en ny bakbom, kommer spiltan bli längre då?

Jag brukar köra mitt kylinge utan mellanvägg då och då, hästarna har inte protesterat trots att det framme vid bommen är en sån här halv-vägg.
 
Av egen erfarenhet så när man kollar efter billigare släp, så ska de helst ligga på 10´000 kr eller längre för att de ska vara av intresse. 12´000 eller 14´000 är inte av intresse.
Den där 10´000 kronors gränsen är visst magisk :)
 
tycker bäst om easylock bommarna, enklare att öppna/stänga än att ha sprintar som det är original.

men ska höra med återförsäljaren här om de har en hellång bom hemma, eller om de bara vill byta rakt över med mina nuvarande mot ett par begagnade 3/4dels bommar.

spiltan kommer inte bli längre med en ny bakbom, bomfästena är redan så långt bak det går.


är ute efter en ifor williams eller ev en star/thule diamant el kylinge eurotrailer. dvs ngt större än den nuvarande och har frontutlastning.
 
Av egen erfarenhet så när man kollar efter billigare släp, så ska de helst ligga på 10´000 kr eller längre för att de ska vara av intresse. 12´000 eller 14´000 är inte av intresse.
Den där 10´000 kronors gränsen är visst magisk :)
hah, de där 10´000 kronorna gäller för mycket, när jag skulle köpa häst var gränsen 10´000kr (den gränsen sprak direkt), när jag skulle köpa släp var gränsen 10´000kr inklusive renovering, den gränsen sprack också..
så nu vid nästa släp så var gränsen 20´000kr, den sprack också.. verkar som att man inte får ett bra släp för mindre än 35000 häromkring. och hittar man ett billigare så är det ngt fel.
 
För oss, vi prioriterade Westfalias fullhöjdsdörrar, är det på tok för små dörrar på de äldre Böckman. Vi har själva haft ett, och jag kände att det var en säkerhetsrisk att behöva m e m krypa in till hästen. Nu är vi hyggligt långa, men det är små dörrar.
 
tycker bäst om easylock bommarna, enklare att öppna/stänga än att ha sprintar som det är original.

men ska höra med återförsäljaren här om de har en hellång bom hemma, eller om de bara vill byta rakt över med mina nuvarande mot ett par begagnade 3/4dels bommar.

spiltan kommer inte bli längre med en ny bakbom, bomfästena är redan så långt bak det går.


är ute efter en ifor williams eller ev en star/thule diamant el kylinge eurotrailer. dvs ngt större än den nuvarande och har frontutlastning.

Ja vem vill inte ha easy lock om man får välja? ;)
Men är budgeten liten så finns det ju alternativ.
Spiltan blir ju längre om hästen kan stå på tvären istället för rakt.
Men om det fungerar som det är nu? Varför ändra då? Är det bara för att du har råkat få en idé om att hästen vill åka större?
 
Ja vem vill inte ha easy lock om man får välja? ;)
Men är budgeten liten så finns det ju alternativ.
Spiltan blir ju längre om hästen kan stå på tvären istället för rakt.
Men om det fungerar som det är nu? Varför ändra då? Är det bara för att du har råkat få en idé om att hästen vill åka större?
ja hon säger det ganska bra själv, går inte in utan att frambommen är fälld, frontutlastings luckan öppen och mellanväggen snedställd. men i t ex ringo star så går hon in som den är utan större problem.
 

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 115
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 090
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Varje gång jag använt transporten åker skurhinken fram. Jag tvättar väggarna invändigt, som av någon anledning blir prickiga, och fixar...
2
Svar
36
· Visningar
4 392
Senast: _Zacke_
·
A
Utrustning Letar galet efter en transport. Har en både stor och bred häst som kräver lite utrymme, därför är jag väldigt kräsen med både märke och...
Svar
11
· Visningar
1 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp