Bukefalos 28 år!

Sängbord, dubbelsäng, singel..

Zpunk

Trådstartare
Min partner har nyligen flyttat ut och jag försöker få lägenheten att kännas som min och inte vår med stora hål kvar. Ska bland annat möblera om lite i sovrummet. Men sängbord, jag har ett som jag gillar massor, det andra försvann nu i flytten. Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
 
Min partner har nyligen flyttat ut och jag försöker få lägenheten att kännas som min och inte vår med stora hål kvar. Ska bland annat möblera om lite i sovrummet. Men
Nu kom inte hela din fråga med men jag gissar lite vad du vill undrade över

Jag har precis flyttat och behövde en ny säng. Valde att skaffa en på 140 och är supernöjd med det.
 
Nu kom inte hela din fråga med men jag gissar lite vad du vill undrade över

Jag har precis flyttat och behövde en ny säng. Valde att skaffa en på 140 och är supernöjd med det.
Nej, tjocka fingrar tydligen 🙈 har en 160 säng som kommer vara kvar, jag köpte den innan vi träffades och det är ganska dyr kvalitetssäng. Men funderar om jag ska ha ett eller två sängbord till, vill man leva i inredning för två för att det är fint men med den ständiga påminnelsen om att ena sidan är för någon annan?
 
Nej, tjocka fingrar tydligen 🙈 har en 160 säng som kommer vara kvar, jag köpte den innan vi träffades och det är ganska dyr kvalitetssäng. Men funderar om jag ska ha ett eller två sängbord till, vill man leva i inredning för två för att det är fint men med den ständiga påminnelsen om att ena sidan är för någon annan?
Bra fråga, har inte kommit så långt att jag har sängbord än (har ett tillfälligt brickbord bredvid sängen) men tänkte mig nog ändå har två sängbord för symetrin (aningens OCD-varning :p)
 
Min partner har nyligen flyttat ut och jag försöker få lägenheten att kännas som min och inte vår med stora hål kvar. Ska bland annat möblera om lite i sovrummet. Men sängbord, jag har ett som jag gillar massor, det andra försvann nu i flytten. Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
Jag gillar att ha min säng mot väggen om jag är själv, då ser det bra ut med bara ett sängbord. Och så slipper man gå runt sängen med dammsugaren också och det ser inte ut som om någon person saknades eller det är inrett för två.

Om sängen står mitt ute i ett rum med bara huvudänden mot en vägg tycker jag det ser med symmetriskt ut med två sängbord. Men jag skulle nog undvikit det utseendet helt enkelt.
 
Jag gillar att ha min säng mot väggen om jag är själv, då ser det bra ut med bara ett sängbord. Och så slipper man gå runt sängen med dammsugaren också och det ser inte ut som om någon person saknades eller det är inrett för två.
Samma här. Sedan ligger jag aldrig på "min sida" av sängen, utan jag brer ut mig hejvilt över allting, så för mig är det inte en dubbelsäng utan en precis lagom stor säng för mig (och hundarna) :D
 
Vem har sagt att två sängbord behöver vara för två personer, det kan ju vara för en person som gillar att variera sida eller förvarar olika saker i dem :) Själv sover jag i mitten av sängen när jag sover själv.

(Och ja, givetvis är det allra snyggast!)
 
Samma här. Sedan ligger jag aldrig på "min sida" av sängen, utan jag brer ut mig hejvilt över allting, så för mig är det inte en dubbelsäng utan en precis lagom stor säng för mig (och hundarna) :D
Och väggen gör ju också att man kan bre ut sig än mer och inte riskera falla ur heller :D

Så kan man få plats med en mysig läsfåtölj och sådant. Gör liksom mer av rummet än bara en sängförvaring.
 
Jag gillar att ha min säng mot väggen om jag är själv, då ser det bra ut med bara ett sängbord. Och så slipper man gå runt sängen med dammsugaren också och det ser inte ut som om någon person saknades eller det är inrett för två.

Om sängen står mitt ute i ett rum med bara huvudänden mot en vägg tycker jag det ser med symmetriskt ut med två sängbord. Men jag skulle nog undvikit det utseendet helt enkelt.
Fördelen med att ha bara huvudändan mot väggen är att det är lättare bädda :D
 
Och väggen gör ju också att man kan bre ut sig än mer och inte riskera falla ur heller :D
Inte ens kuddarna ramlar ut! :D Jag har... 4-5 kuddar i sängen nu. Jättemysigt. Och två täcken, ett tunnare och ett varmare, så kan jag variera från natt till natt beroende på temperatur, eller sticka in kalla fötter under det varmare och ha det svalare på resten av kroppen...
 
Fördelen med att ha bara huvudändan mot väggen är att det är lättare bädda :D
Mjae jag vet inte, kanske. Tycker inte det är så farligt att vara i sängen och bädda den. Men det är nog för att ungen har en loftsäng, sedan är ju fördelen med bäddningen en gång då och då, medan fördelen med att ha en vägg och ett mysigt sovrum med fåtölj varje dag och natt.
 
Inte ens kuddarna ramlar ut! :D Jag har... 4-5 kuddar i sängen nu. Jättemysigt. Och två täcken, ett tunnare och ett varmare, så kan jag variera från natt till natt beroende på temperatur, eller sticka in kalla fötter under det varmare och ha det svalare på resten av kroppen...
Ja såå mysigt! Jag har också två täcken! superduper. Iofs brukar jag minska ned ett på sommaren.

(nu har jag en man i min säng också dock, som har sitt eget täcke, så den står med två sängbord. Men faktum är att vi hade sängen mot en vägg ett tag i ett tidigare boende trots att vi var två och det är inte dumt alls, vinner mycket plats.)
 
Jag gillar att ha min säng mot väggen om jag är själv, då ser det bra ut med bara ett sängbord. Och så slipper man gå runt sängen med dammsugaren också och det ser inte ut som om någon person saknades eller det är inrett för två.

Om sängen står mitt ute i ett rum med bara huvudänden mot en vägg tycker jag det ser med symmetriskt ut med två sängbord. Men jag skulle nog undvikit det utseendet helt enkelt.

Har tyvärr inget hörn att ställa sängen i, det hade såklart varit en oerhörd smidig lösning annars! :)
 
Inte ens kuddarna ramlar ut! :D Jag har... 4-5 kuddar i sängen nu. Jättemysigt. Och två täcken, ett tunnare och ett varmare, så kan jag variera från natt till natt beroende på temperatur, eller sticka in kalla fötter under det varmare och ha det svalare på resten av kroppen...
Nu när jag är ensam kvar så är det ändå fyra kuddar och två täcken i sängen, har också två olika täcken plus att det blir snyggare att bädda. Och på ”min” sida har jag mot braiga höga sängbord så inga kuddar kan ramla ut 😇
 
Min partner har nyligen flyttat ut och jag försöker få lägenheten att kännas som min och inte vår med stora hål kvar. Ska bland annat möblera om lite i sovrummet. Men sängbord, jag har ett som jag gillar massor, det andra försvann nu i flytten. Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
Självklart två sängbord. Vad säger att en person inte kan använda två sängbord? Jag förstår inte alls problemet 😄
 
Nej, tjocka fingrar tydligen 🙈 har en 160 säng som kommer vara kvar, jag köpte den innan vi träffades och det är ganska dyr kvalitetssäng. Men funderar om jag ska ha ett eller två sängbord till, vill man leva i inredning för två för att det är fint men med den ständiga påminnelsen om att ena sidan är för någon annan?

Jag lever ensam och skulle nog säga att jag har inredning för två. Gillar att ha det enhetligt!
Har husgeråd för flera också då jag är slö på att diska :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 306
Senast: manda
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 688
Senast: Shaggy
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 217
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp