Bukefalos 28 år!

Sängbord, dubbelsäng, singel..

Nytt sängbord i samma stil som det har kvar, dels för symmetrins del, dels för framtida "ragg" att lägga sin mobil mm på. Gärna med handduk och morgonrock i nedre facket så att "ragget" känner sig bekväm med att gå på toa mitt i natten eller duscha.
Mobilen lägger man på golvet oavsett. Helst en liten bit från sängen :p
 
Jag har ingen sambo eller partner överhuvudtaget, och kommer aldrig någonsin att bo med någon igen, men jag har fortfarande två sängbord. Eller sängbord och sängbord, jag har två pinnstolar som sängbord. 😅 Skulle aldrig våga ha grejerna på golvet! Tänk så ska man ta upp mobilen mitt i natten och måste hämta den på golvet! Då kan ju monstret under sängen rycka tag i armen på en! :eek:
 
Jag har aldrig något på sängbordet. Aldrig någonsin. Bara lampan som står på den. Grejerna är i respektive lådor. Telefonen på golvet.
På hotel och liknade blir det kanske lite annat beroende på hur det ser ut men hemma får det vara så. Tänker att dels är risken att det hamnar mycket saker på ett litet bord och risk nr 2 är att katten tar ner sakerna lite precis innan väckarklockan ringer
 
Jag har aldrig något på sängbordet. Aldrig någonsin. Bara lampan som står på den. Grejerna är i respektive lådor. Telefonen på golvet.
På hotel och liknade blir det kanske lite annat beroende på hur det ser ut men hemma får det vara så. Tänker att dels är risken att det hamnar mycket saker på ett litet bord och risk nr 2 är att katten tar ner sakerna lite precis innan väckarklockan ringer
Jag är boknörd så jag har alltid minst en bok liggande på sängbordet. Men det är också det enda, förutom laddsladden till telefonen (och den är där främst för att det är det enda rummet katterna inte har tillgång till, så där kan den inte bitas sönder). Men jag har lådor i mina sängbord och det kan i alla fall jag inte få för många av.
 
Det symmetriska utseendet menar jag allvar med, det ser ofärdigt ut med bara ett sängbord till en dubbelsäng. "Extra utrustningen" väljer man ju självklart själv, men ett ställe att lägga sina saker istället för på golvet är alltid uppskattad av en övernattande gäst oberoende om det är en god vän eller ett "ragg".
Det förutsätter ju dock att man räknar med ragg eller övernattande gäst. Jag håller med om att jag också hade valt två sängbord för symmetrins skull. Men jag skulle aldrig inreda något som på något sätt skulle gynna en eventuell gäst eller ragg och som inte ger mig någonting.
 
Kom att tänka på den här gamla tråden idag när jag monterade ihop mitt nya sängbord 😁 hittat ett likadant som det förra begagnat då det inte säljs längre. Så nu är det likadant inrett på båda sidorna av sängen men nu har jag gjort det för att jag gillar det symmetriskt och inte i någon slags panik över att någon annan skulle tycka att det såg tokigt ut.

Minns så väl hur tråden då lyckades snäppa mig ur en tanke som gick totalspinn precis efter separationen. Tack för det!
 
Jag har bara ett sängbord och en fåtölj på andra sidan. Även om jag också gillar symmetrin med två bord så är det snyggare med en fåtölj tycker jag.
 
Jag tycker inte det ser konstigt ut med två, även om man är en person så kan man ju sova på olika sidor eller i mitten och då är det praktiskt att alltid ha ett bord tillhands.

I bäddningtråden har jag däremot skrivit att det för mig skulle kännas konstigt att ha en extra uppsättning med täcke etc som jag inte har behov av. DET hade känts för mig som att "bädda för två", ungefär som att duka för två vilket jag inte heller gör om jag äter själv. Men då är det ju för att jag inte använder det extra, ett sängbord hade jag använt och om jag hade haft behov av flera täcken så hade jag kunnat ha det också i sängen.

Hur det ser ut hos andra brukar jag inte fundera över, så jag hade inte tyckt att det varit konstigt hos dig oavsett om du har 1 eller 2 sängbord.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 306
Senast: manda
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 692
Senast: Shaggy
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 217
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp