Bukefalos 28 år!

Sängbord, dubbelsäng, singel..

Jag har två sängbord (och en 140-säng) och lever ensam. Kommer leva ensam även fortsättningsvis. Tycker det är snyggast och dessutom kan man aldrig få för mycket förvaring.
 
Min partner har nyligen flyttat ut och jag försöker få lägenheten att kännas som min och inte vår med stora hål kvar. Ska bland annat möblera om lite i sovrummet. Men sängbord, jag har ett som jag gillar massor, det andra försvann nu i flytten. Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
Inredningstips: Tänk balans istället för symmetri. (T.ex. nattygsbord med lampa på ena sidan och väggmonterad lampa i samma stil och färg på andra.)
Livstips: Tänk vinthund istället för man. Fyller definitivt platsen i hjärtat och mer än platsen i sängen.
 
Jag har bara haft ett, alltid. Fast nu har sambon fått ett också. Jag tänker att båda fungerar och man gör som man vill. 😀
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag är rebell och har inga (!) sängbord! Totalt onödigt tycker jag. :D Men nu har ju TS redan ett hon gillar, jag skulle lätt kunna behålla det ensamma och sedan ställa en härlig, stor krukväxt eller något annat jag tycker om på andra sidan.
 
Min partner har nyligen flyttat ut och jag försöker få lägenheten att kännas som min och inte vår med stora hål kvar. Ska bland annat möblera om lite i sovrummet. Men sängbord, jag har ett som jag gillar massor, det andra försvann nu i flytten. Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
Jag har haft dubbelsäng med två sängbord sen ja va singel. Tänkte mer som smidigt ifall jag fick övernattande gäster. Orkade inte göra mig av med sängen.

Gillat min starkt också.
 
Jag har 160-säng (och ett rum som bara går att möblera med sängen i mitten), och har löst det genom att ha matchande möblering på båda sidor om sängen men inte likadana sängbord. Annars hade jag nog ställt en större växt och/eller golvlampa på den sidan som blir utan bord. Balans måste ju inte innebära exakt symmetri. (Och vill man ha två sängbord så är det ju bara att köra! Praktiskt med mer plats för boktravar. 😅)
 
Jag har 210 cm för mig själv :o
Jag har sängbord på båda sidorna av sängen och sänglampa. Min exmake flyttade ut i september förra året (han lämnade sovrummet redan i juli) och jag tycker den tomma sidan känns lite lyxig, lite ”sängen är min och bara min” :sneaky: och jag har nog inte ens tänkt tanken att det är konstigt att ha den för två.
 
Sen inte bara angående sängbordet men jag vill ha det snyggt och bekvämt runt mig även om jag bara är en och förmodligen alltid kommer vara en. En del brukar tycka att ”det är ju bara jag” och att då kan man ha en pissig soffa eller fult omkring sig eller typ bara en stol vid bordet. Sån är inte jag. Hemma hos mig ser det ut som om det bor flera personer, men det är jag och två associala katter som brukar häcka under soffan om det någon gång kommer någon.
 
Har en 160-säng (lite trångt för tre tyvärr :cautious:) och inget riktigt sängbord utan en sänggavel som är som en hylla. Gillar den lösningen jättemycket, är inte alls förtjust i bord på sidan av sängen, och skulle jag varit själv hade det varit lagom för en också utan att se osymmetriskt ut liksom.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har alltid haft dubbelsäng och två sängbord med undantag för 6 månader i min första 1:a där jag hade sängen mot väggen och bara kunde ha ett.
När jag efter 1:an flyttade till min första köpta lägenhet var jag singel. Jag möblerade iaf så att jag hade två sängbord. Såg inte sängborden som ett mitt och ett väntande på någon annan. Det var all mine liksom och användes.
 
Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
När jag köpte mitt nuvarande hus, och började inreda det, var jag singel och hade inga planer på att ändra det i närtid. Ändå valde jag att köpa en 180-säng och två sängbord. Det skulle förstås gå att se det litet som Rolands tragiska handdukskrokar i Torsk på Tallinn... men jag gjorde inte det. :D Jag gillade sängen och de vägghängda sängborden, och någonstans i bakhuvudet tänkte jag nog att jag inte skulle förbli singel resten av livet heller.
 
Jag tycker vi kan ta undan singel/partänket ur det hela och ta det för vad det egentligen är - en ren inredningsfråga. :) Vad har sängbord med tvåsamhet att göra liksom? På riktigt.

Inte ser jag två sängbord hemma hos någon och tänker "Åh, den här människan måste ju ha en partner!" eller tvärtom med ett eller inga sängbord. Ser inte ett köksbord med fyra stolar och tänker att folk har familj heller. :D
 
Har en 160-säng (lite trångt för tre tyvärr :cautious:) och inget riktigt sängbord utan en sänggavel som är som en hylla. Gillar den lösningen jättemycket, är inte alls förtjust i bord på sidan av sängen, och skulle jag varit själv hade det varit lagom för en också utan att se osymmetriskt ut liksom.
Det hade jag gärna haft! Kanske dags att sätta upp en hylla där om inte annat, tack för tips! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 306
Senast: manda
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 688
Senast: Shaggy
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 217
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp