Bukefalos 28 år!

Sängbord, dubbelsäng, singel..

Nej, tjocka fingrar tydligen 🙈 har en 160 säng som kommer vara kvar, jag köpte den innan vi träffades och det är ganska dyr kvalitetssäng. Men funderar om jag ska ha ett eller två sängbord till, vill man leva i inredning för två för att det är fint men med den ständiga påminnelsen om att ena sidan är för någon annan?
2, är oxå singel, 180 säng
 
Jag hade 2 sänbord och en 160 säng hela min singelperiod. I det sängbordet som är på sidan jag inte sover på har jag förvarat lite olika saker typ ikeapåsar för att bära tvätt i. Tycker det är finast för symmetri och funderade överhuvudtaget inte över att bara ha ett.
 
Jag tycker vi kan ta undan singel/partänket ur det hela och ta det för vad det egentligen är - en ren inredningsfråga. :) Vad har sängbord med tvåsamhet att göra liksom? På riktigt.

Inte ser jag två sängbord hemma hos någon och tänker "Åh, den här människan måste ju ha en partner!" eller tvärtom med ett eller inga sängbord. Ser inte ett köksbord med fyra stolar och tänker att folk har familj heller. :D
Ja, alltså ju fler svar jag läser desto mer inser jag hur knäpp frågan nog egentligen är. Det är nog tidigare nämnda desperationen som gör mig helt förvirrad.
 
Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
Jag har två sängbord i mitt sovrum trots att jag är själv och egentligen bara sover på en sida sängen. :) Det ser bäst ut tycker jag och är bra om någon sover över. Då känner de sig välkomna. :D
 
Jag har två och ändrar vilken sida jag sover på allt som oftast.
Har läslampa på ena och bra att ha grejer på andra.
Har två täcken också, ett vinter och ett sommar, är jag extra frusen så lägger jag dem på varandra så att det blir riktigt varmt. 🔥 På sommaren hamnar allt som oftast vintertäcket på golvet och så sover hunden på det.
 
Min partner har nyligen flyttat ut och jag försöker få lägenheten att kännas som min och inte vår med stora hål kvar. Ska bland annat möblera om lite i sovrummet. Men sängbord, jag har ett som jag gillar massor, det andra försvann nu i flytten. Det är såklart (?) snyggast med två sängbord men det känns lite knasigt att inreda för två när man är ensam. Eller?
Jag har en 180 säng. Jag sover i ena halvan andra är tom när jag inte har nån som jag delar säng med, vilket är väldigt sällan.
Jag har sängbord på båda sidorna och ganska lika byråer och stringhyllor på varsin sida av sängen. Symmetrisk och ganska prydligt tycker jag själv. Har knappt ens tänkt på att jag bara nyttjar ena halvan, jag tvättar lakanen till båda samtidigt även om den ena är oanvänd...
 
Jag har en 180 säng. Jag sover i ena halvan andra är tom när jag inte har nån som jag delar säng med, vilket är väldigt sällan.
Jag har sängbord på båda sidorna och ganska lika byråer och stringhyllor på varsin sida av sängen. Symmetrisk och ganska prydligt tycker jag själv. Har knappt ens tänkt på att jag bara nyttjar ena halvan, jag tvättar lakanen till båda samtidigt även om den ena är oanvänd...
Samma här
Har aldrig ens tänkt att det skulle vara annorlunda för att man är singel
 
Ja, alltså ju fler svar jag läser desto mer inser jag hur knäpp frågan nog egentligen är. Det är nog tidigare nämnda desperationen som gör mig helt förvirrad.
Ett litet tips om du vill få det att kännas lite mer som ditt istället för att "partnerns plats är tom": Kolla om du kan köpa nya sängbord eller måla om de befintliga. Köp nya sängkläder som på något vis avviker från den stil ni brukat ha på sängkläder och kanske även byt gardiner och/eller matta. Sådana saker kan göra mycket för hur ett rum upplevs.

Tex kan nämnas att en av de saker som gjordes ganska omgående efter att min mors sambo stack var att byta duschdraperi. Från ett blekt och fult mönstrat (som han hade gillat) till ett i klar färg som passade bättre ihop med andra färger i badrummet. Vips kändes det som om sambon var mer borta på riktigt och att morsan hade fått ett nytt helt eget badrum, trots att det var en egentligen väldigt liten förändring.
 
Ett litet tips om du vill få det att kännas lite mer som ditt istället för att "partnerns plats är tom": Kolla om du kan köpa nya sängbord eller måla om de befintliga. Köp nya sängkläder som på något vis avviker från den stil ni brukat ha på sängkläder och kanske även byt gardiner och/eller matta. Sådana saker kan göra mycket för hur ett rum upplevs.

Tex kan nämnas att en av de saker som gjordes ganska omgående efter att min mors sambo stack var att byta duschdraperi. Från ett blekt och fult mönstrat (som han hade gillat) till ett i klar färg som passade bättre ihop med andra färger i badrummet. Vips kändes det som om sambon var mer borta på riktigt och att morsan hade fått ett nytt helt eget badrum, trots att det var en egentligen väldigt liten förändring.
Tack! Jag har faktiskt tänkt i de banorna, även om det är jag som valt typ alla möbler och all inredning från början. Ska ha med mig det ❤️
 
Lite flummigt kanske men inom feng shui sägs det ju att om man vill ha tvåsamhet så ska man göra så man har plats för en till. Alltså två sängbord.
 
Tack! Jag har faktiskt tänkt i de banorna, även om det är jag som valt typ alla möbler och all inredning från början. Ska ha med mig det ❤️
Även om du gillar det som finns nu så kanske det finns annat i butikerna du också gillar och som ändå är lite annorlunda? Och så kan du kolla med tex kvinnojour eller liknande om det går att skänka fräscha och hela sängkläder någonstans så du blir av med det gamla och gör en god gärning :)
 
Nej, tjocka fingrar tydligen 🙈 har en 160 säng som kommer vara kvar, jag köpte den innan vi träffades och det är ganska dyr kvalitetssäng. Men funderar om jag ska ha ett eller två sängbord till, vill man leva i inredning för två för att det är fint men med den ständiga påminnelsen om att ena sidan är för någon annan?

Nytt sängbord i samma stil som det har kvar, dels för symmetrins del, dels för framtida "ragg" att lägga sin mobil mm på. Gärna med handduk och morgonrock i nedre facket så att "ragget" känner sig bekväm med att gå på toa mitt i natten eller duscha.
 
Jag kan verkligen inte avgöra om du är sarkastisk eller menar allvar. :p

Det symmetriska utseendet menar jag allvar med, det ser ofärdigt ut med bara ett sängbord till en dubbelsäng. "Extra utrustningen" väljer man ju självklart själv, men ett ställe att lägga sina saker istället för på golvet är alltid uppskattad av en övernattande gäst oberoende om det är en god vän eller ett "ragg".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 305
Senast: manda
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 685
Senast: Shaggy
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
904
Senast: Bison
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 215
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp