Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

MSGANUSH.jpg
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hedinn - du måste nog förklara dig. Jag tror inte Monster förstår :D

Jag förstår inte heller, varför skulle en död spion börja röka? :D Felskrivning, demonen och råka ska det stå.

Nej men vi bör nu vara tre onda och fyra goda. Vi har en ängel kvar, dvs om ängeln och ulvarna väljer samma inatt står det fortfarande 3-4 imorgon inför lynch. Om vi då får ut demonen blir det 2-4, OM demonen prickar tjuven, som inte kan omvandlas. Efter natten blir det 2-4 eller 2-3 beroende på ängeln. Ny lynch och goda har möjlighet att vinna. Om demonen väljer någon annan än tjuven blir det 3-3 och de kan vinna efter nästa lynch, eller så går det vidare lite till.

Om ulvarna lyckas käka en god inatt står det 3-3 inför morgondagens lynch, de kan vinna om en god lynchas och om demonen lynchas (och inte försöker omvandla tjuven), annars går det vidare.

Om de lyckas käka tjuven inatt står det 2-4 imorgon inför lynch och goda har möjlighet att ta hem det, för om demonen åker då står det 2-3 och med ängeln kvar kan det ju gå bra.

Så ja, det ser ju inte ljust ut, men en liten möjlighet finns det åtminstone! Var det tydligare så? Jag har säkert missat nåt scenario eller skrivit fel nånstans, men min poäng var att det inte är HELT kört än.
 
Senast ändrad:
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag förstår inte heller, varför skulle en död spion börja röka? :D Felskrivning, demonen och råka ska det stå.

Nej men vi bör nu vara tre onda och fyra goda. Vi har en ängel kvar, dvs om ängeln och ulvarna väljer samma inatt står det fortfarande 3-4 imorgon inför lynch. Om vi då får ut demonen blir det 2-4, OM demonen prickar tjuven, som inte kan omvandlas. Efter natten blir det 2-4 eller 2-3 beroende på ängeln. Ny lynch och goda har möjlighet att vinna. Om demonen väljer någon annan än tjuven blir det 3-3 och de kan vinna efter nästa lynch, eller så går det vidare lite till.

Om ulvarna lyckas käka en god inatt står det 3-3 inför morgondagens lynch, de kan vinna om en god lynchas och om demonen lynchas (och inte försöker omvandla tjuven), annars går det vidare.

Om de lyckas käka tjuven inatt står det 2-4 imorgon inför lynch och goda har möjlighet att ta hem det, för om demonen åker då står det 2-3 och med ängeln kvar kan det ju gå bra.

Så ja, det ser ju inte ljust ut, men en liten möjlighet finns det åtminstone! Var det tydligare så? Jag har säkert missat nåt scenario eller skrivit fel nånstans, men min poäng var att det inte är HELT kört än.

:idea::up:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Med tanke på att jag själv först reagerade på att Monster skrev om spionen mitt uppe i allt antar jag att jag borde gå och lägga mig nu...
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*


Menar att även om vi inte är så många goda kvar så medför ju det en nackdel för ulvarna så att de riskerar äta tjuven, något som skulle vara bra för oss goda..

Cirkus- tänkte lite på pratet i början om att tjuven skulle hinta till de onda men artline visade sig vara god och jag har inte sett något hintande i övrigt...
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Uppdatering från LL

Ulvhedin död, chocken är fortfarande stor i följet det känns som om uppdraget är på väg att gå åt… ja helt fel håll helt enkelt. De visste att chansen inte var så stor från början men de svårigheter de mött och de förluster de gjort vilar tungt på deras sinnen.

Den enda som inte innehar några övernaturliga krafter utan blivit utvald för att nedteckna historien, går åt sidan och funderar. Hur ska man kunna beskriva den känsla av uppgivenhet, av sorg och ondska som omger dem men samtidigt sätt beskriva naturens storslagenhet på Utgardsfjället.
Hon behöver inte fundera så länge, Tengel och hans gelikar gör processen kort och de lösa pappersbladen sprider sig för vinden….

Cirkus vad bybo.

Det går ett tjut, ett glädjetjut genom rymden. De kvarvarande deltagarna tittar misstroget på varandra. De tittar bort mot Isfolkets dal som är så nära men ändå så långt bort. En lång, mörk gestalt kommer gående emot dem. Av den uråldriga korta, förvridna varelse de förknippar med Tengel den onde finns intet spår – emot dem kommer en skepnad som utstrålar makt och ondska. Tengel har druckit av det svarta vattnet!

Grattis onda!!!


(Nattens händelser m tjuvens val & ulvarnas käk och att Ulvhedin är död gör att goda inte har någon möjlighet att vinna)
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Deltagare

1: TeamLundVer - Ulvhedin
2: Hedinn - Hanna
3: LindgrenV - Tengel den onde
4: Artline - Silje
5: Monstermom - Tengel den Gode
6: Matmissbrukaren -Ulvar
7: Myrten - Nataniel
8: Mumorsan - Sol
9: Ottilia - Sölve
10:cirkus - Isfolk
11: Habina - Marco
12: CaisaLundblad - Tova
13: Bumpo - Vinga



Dag1
Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
TeamLundVer röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på Myrten
Monstermom röstar på Habina
Artline röstar på TeamLundVer
LindgrenV röstar på Artline
Caisa röstar på Mumorsan
Hedinn röstar på CaisaLundblad
Hedinn ändrar rösten från caisa till Habina
Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer
orsan röstar på Ottilia
Myrten röstar på Habina


Älvan siar Myrten
Ängeln skyddar Myrten
Demonen demoniserar Myrten
Ulvarna käkar Caisa

Dag2
TeamLundVer röstar på Ottilia
Matmissbrukaren röstar på Artline
Myrten röstar på TeamLundVer
Monstermom röstar på Ottilia
cirkus röstar på Ottilia
LindgrenV röstar på Artline
Artline röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Matmissbrukaren
bumpo röstar på Artline
Mumorsan röstar på Artline
Ottilia röstar på Artline

Tjuven tjuvar Cirkus
Älvan siar Hedinn
Ängeln skyddar Myrten
Ulvarna käkar Mumorsan
Demonen demoniserar Monstermom


Dag3
Cirkus röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på cirkus
Myrten röstar på Monster
Monster röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på TeamLundVer
Hedinn röstar på TeamLundVer
Bumpo röstar på Hedinn
Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer

Tjuven tjuvar Monstermom
Ängeln skyddar Ottilia
Demonen demoniserar bumpo
Ulvarna käkar Cirkus
 
Senast ändrad:
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Fattade ulvarna att jag siade hedinn som ond?

Fattade myrten att jag siade henne?
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Japp. ;) Därav att du valdes som demoningsoffer, för skulle du lynchas eller käkas skulle det ju bli uppenbart.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Ja, vi vann :D

Tack för en rolig lek :) Även om jag var halvt borta i huvudet tidvis.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Japp. ;) Därav att du valdes som demoningsoffer, för skulle du lynchas eller käkas skulle det ju bli uppenbart.

Förstod nästan det. Jag funderade på hur kag skulle kunna övertala de andra att rösta på dig i kväll.


Förövrigt har de onda vunnit på riktigt. Det SNÖAR här. Inte okej. Alls. :banghead:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Snöar det hos dig med? Här började det igår kväll igen :(
Vi som typ haft vår..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 445
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 023
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 122
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp