Såhär blev det

Inte ur det än, men på god väg. Han hörde av sig idag flertal gånger.
Men det kändes inte alls sådär som innan… utan mer ”jaha”.
Jättebra. När du kommit längre på vägen och känner dig redo kanske det även kan vara värt att blocka honom? Om det nu är han som skrivit andra tråden verkar han ju bara vilja ha dig när det passar honom. Utan någon tanke på dig och dina känslor..
 
har följt dina trådar men inte skrivit så mycket.

Hoppas du kan släppa den där där sk mannen för han verkar inte vettig nånstans efter att ha läst hans sida på FL Tvi vale vilken egoistisk människa.

Stor styrkekram och hoppas du kommer vidare :heart
 
Läste den tråden och @Unhappy du verkar vara ungefär en miljon gånger som en trevligare och mer älskvärd människa än vad han är!
Inte mycket empati från den människan bara han, han, han och hans behov sida upp och sida ner. Och belastar även dig för att DU ska fatta bara för att han inte fixar att avsluta pga diverse anledningar. Nej ha inget med den där att göra livet har så mycket bättre att bjuda på :)

Allt gott till dig :heart
 
Jättebra. När du kommit längre på vägen och känner dig redo kanske det även kan vara värt att blocka honom? Om det nu är han som skrivit andra tråden verkar han ju bara vilja ha dig när det passar honom. Utan någon tanke på dig och dina känslor..
Tack, ja målet är det eller att han får ligga kvar där utan uppmärksamhet.

Senast vi pratade så skrev jag verkligen att jag mådde skit av ghostande mm. Vi skulle höras ”senare”….mmm just det.
Det känns ju bara medvetet elakt
 
Läste den tråden och @Unhappy du verkar vara ungefär en miljon gånger som en trevligare och mer älskvärd människa än vad han är!
Inte mycket empati från den människan bara han, han, han och hans behov sida upp och sida ner. Och belastar även dig för att DU ska fatta bara för att han inte fixar att avsluta pga diverse anledningar. Nej ha inget med den där att göra livet har så mycket bättre att bjuda på :)

Allt gott till dig :heart
Tack 🙏
Visst är det så. Jag var väldigt insnöad i hans behov. Försökte anpassa mig, inte vara jobbig, tjatig, förstå hur han mådde mm. Men det gav ju inget (höra av mig en gång i veckan anser jag inte vara mycket/tjatigt).

Jag tror oavsett att han är en person med stora problem, med sig själv. Läste även igenom tidigare konversationer med honom (de som jag smalt så totalt för på den tiden). Lät även 2 kompisar läsa genom det. De såg inte alls det fina, och när de säger det så ser man tydligt hur han speglar mig genom konversationerna på ett ganska överdrivet sätt. Tog reda på allt om mig, bekräftade minsta flis i fingret och jag var alltid så bra och gjorde allt rätt… mm. Det var ”för mycket, och för bekräftande”.

Kanske vad jag behövde just då, men inser ju att det inte var äkta någonstans. Och att han dessutom har så präktiga värderingar om allt. Ingenting stämde ju… nyttigt uppvaknade för mig.

Sen att jag är en person som inte är ett dugg manipulativ, vill tro gott om andra, vill tro att när nån säger att han mår dåligt och finnas så ja… det krockar med en sån här person.
 
har följt dina trådar men inte skrivit så mycket.

Hoppas du kan släppa den där där sk mannen för han verkar inte vettig nånstans efter att ha läst hans sida på FL Tvi vale vilken egoistisk människa.

Stor styrkekram och hoppas du kommer vidare :heart
Hoppas jag med, han passar nog bäst med enbart sig själv.
 
Det var ju faktiskt så att vi hejade på dig i andra tråden. Det är jättebra att du fått hjälp!
Det var ju många som skrev att du nog hade blivit hjälp av det, men att det just då var omöjligt.
 
Tack, ja målet är det eller att han får ligga kvar där utan uppmärksamhet.

Senast vi pratade så skrev jag verkligen att jag mådde skit av ghostande mm. Vi skulle höras ”senare”….mmm just det.
Det känns ju bara medvetet elakt
Jag tycker att du ska klippa kontakten helt. Om du spelar samma spel tillbaka, dvs ghostar och ignorerar, är du fortfarande kvar i leken och kommer inte vidare. Bara klipp allt och dansa vidare i livet.
 
Det var ju faktiskt så att vi hejade på dig i andra tråden. Det är jättebra att du fått hjälp!
Det var ju många som skrev att du nog hade blivit hjälp av det, men att det just då var omöjligt.
Ja, KBT var ju helt fel hjälp och det var ju det enda som fanns just då. Resten fick jag söka rätt på egen hand
 
Jag tycker att du ska klippa kontakten helt. Om du spelar samma spel tillbaka, dvs ghostar och ignorerar, är du fortfarande kvar i leken och kommer inte vidare. Bara klipp allt och dansa vidare i livet.
Målet är att göra det. Jag spelar inget inget spel alls. Hör av mig ibland och svarar när jag blir tilltalad typ.

Idag var det ganska neutralt när han hörde av sig.
 
Målet är att göra det. Jag spelar inget inget spel alls. Hör av mig ibland och svarar när jag blir tilltalad typ.

Idag var det ganska neutralt när han hörde av sig.
Ok, men för mig hade det inte fungerat alls. Det hade varit som att hämnas lite, ge tillbaka med samma mynt, och då hade allt bara rullat på och fortsatt att ta energi. Men det är jag det ;) Vill man ha ett avslut så måste man avsluta. Han låter ju likadan på det andra forumet, att han inte fixar att klippa fastän han påstår att han vill. Kanske ingen av er verkligen vill avsluta och då är det ju en annan story.
 
Ok, men för mig hade det inte fungerat alls. Det hade varit som att hämnas lite, ge tillbaka med samma mynt, och då hade allt bara rullat på och fortsatt att ta energi. Men det är jag det ;) Vill man ha ett avslut så måste man avsluta. Han låter ju likadan på det andra forumet, att han inte fixar att klippa fastän han påstår att han vill. Kanske ingen av er verkligen vill avsluta och då är det ju en annan story.
Fast vad menar du med hämnas? Vad är hämnden i att svara eller skicka ett medelande ibland?

Nej, idag har han skickat typ 14 medelanden. Skitskumt 😳 Nu är han borta igen
 
Om det är denne man som gjort tråden (FL) så visar han väldigt tydligt vilken oempatisk egoist han är. Snälla @Unhappy blocka honom! Han tänker ju inte sluta utan vill ha dig på kroken när han har lust men inte annars, du gör bara illa dig själv genom att ha kanalen mellan er öppen. :(
 
Men frågan är väl mer varför du vill fortsätta kontakten? Vad får du ut av det?
Vad jag tror och som mitt samtalsstöd säger så agerar denna typ av personer så man blir lite beroende av dem. Det märks tydligt när jag analyserar kontakten, Mail, samtal i början. Vänner som läst det tycker det är läskigt hur han ”gör sig till mig”. Jag kunde inte se det då.

Sådär höll han på 7 månader, vi träffades också men även där nåt som inte stämde riktigt. Inget negativt så men det stämde bara inte.

Hur som helst, jag tror beroendet till viss del sitter kvar och minnena hur himla himla bra det var då. ”Traumabonding” kallade samtalstödet det. Även om de 2-3 senaste månaderna varit ren ångest och skit så finns ändå det där kvar. Om än mycket svagare.

Som jag fått förklarat det är det skillnaden på att avsluta en vanlig relation med en sån här ”giftig” relation. Ser jag tillbaka tidigare i livet så hade det behövts 5 pojkvänner för att ge lika mycket stöd och uppmärksamhet som denne gav. Det gör saker i huvudet på en
 
Om det är denne man som gjort tråden (FL) så visar han väldigt tydligt vilken oempatisk egoist han är. Snälla @Unhappy blocka honom! Han tänker ju inte sluta utan vill ha dig på kroken när han har lust men inte annars, du gör bara illa dig själv genom att ha kanalen mellan er öppen. :(
Jag tror också det. Sen finns ju ett minimaliskt hopp om att han skall bli som förr igen bara ”stressen” lägger sig. Men inser kanske mer att det är sånhär han är på riktigt och inte som i början. Han gör inget om han inte tjänar något på det.
 
Fast vad menar du med hämnas? Vad är hämnden i att svara eller skicka ett medelande ibland?

Nej, idag har han skickat typ 14 medelanden. Skitskumt 😳 Nu är han borta igen
Genom att göra som han gör - öppna ibland, svara ibland, ibland inte..... Ge tillbaka med samma mynt. Sen skriva och vara trevlig och varm.

14 meddelanden från en kille som inte vet hur han ska avsluta ert "förhållande" (enl FL) är ju bara helt galet. Det är en slags härskarteknik.

Jag tror lite att ni båda är beroende av situationen, får ut nåt av den, och därför inte vill släppa. Annars hade det varit jordens enklaste sak: blocka och gå vidare. Men ingen av er vill, egentligen.

Att han skulle ändra sig och plötsligt bli en helt annan person, vid hans ålder dessutom, är ju ett önsketänkande av kosmiska mått.
 
Genom att göra som han gör - öppna ibland, svara ibland, ibland inte..... Ge tillbaka med samma mynt. Sen skriva och vara trevlig och varm.

14 meddelanden från en kille som inte vet hur han ska avsluta ert "förhållande" (enl FL) är ju bara helt galet. Det är en slags härskarteknik.

Jag tror lite att ni båda är beroende av situationen, får ut nåt av den, och därför inte vill släppa. Annars hade det varit jordens enklaste sak: blocka och gå vidare. Men ingen av er vill, egentligen.

Att han skulle ändra sig och plötsligt bli en helt annan person, vid hans ålder dessutom, är ju ett önsketänkande av kosmiska mått.
Jag öppnar ju när han skriver nåt. Det är skillnaden mellan honom och mig.

Tycker också det känns som nån slags härskarteknik. Att han BESTÄMMER när/om vi ska kommunicera. Idag var han tydligt vänskaplig- enbart. Men oftast brukar kan lägga in något liksom som är mer.

Det stämmer nog, jag vill ha tillbaka den goa fina personen jag lärde känna (som förmodligen inte ens finns). Han vill väl, vad vet jag ha nån kvar när det blir trist i vinter.

Nej, och sen är ju frågan… vem är han egentligen? Man blir inte totalt egoistisk pga stress. Som han raljerade i början vi träffades hur fel det var att ghosta nån. Han skulle aldrig göra det, det handlade om vuxenansvar… förvisso kunde han bli tyst i perioder och stänga ute stress genom att ”stänga av stress” bestående av andra människor. Men då kommunicerade man ju alltid det… bla bla bla. Den moralen höll liksom inte
 
Jag öppnar ju när han skriver nåt. Det är skillnaden mellan honom och mig.

Tycker också det känns som nån slags härskarteknik. Att han BESTÄMMER när/om vi ska kommunicera. Idag var han tydligt vänskaplig- enbart. Men oftast brukar kan lägga in något liksom som är mer.

Det stämmer nog, jag vill ha tillbaka den goa fina personen jag lärde känna (som förmodligen inte ens finns). Han vill väl, vad vet jag ha nån kvar när det blir trist i vinter.

Nej, och sen är ju frågan… vem är han egentligen? Man blir inte totalt egoistisk pga stress. Som han raljerade i början vi träffades hur fel det var att ghosta nån. Han skulle aldrig göra det, det handlade om vuxenansvar… förvisso kunde han bli tyst i perioder och stänga ute stress genom att ”stänga av stress” bestående av andra människor. Men då kommunicerade man ju alltid det… bla bla bla. Den moralen höll liksom inte

Uppenbarligen är han inte någon som du vill ha i alla fall, mer om "vem han är" behöver du faktiskt inte veta.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 096
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 751
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 136
Senast: Whoever
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 151
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp