Bukefalos 28 år!

Saker man blir orimligt arg över

Personer som preciiiiiis innan de klev på spårvagnen drog i sig sista blåsset på ciggen och TROTS att det finns massor av plats att sitta på i vagnen som inte är i närheten av en annan person ska denne ändå PROMPT sitta precis bakom mig. :yuck:
Att behöva reklamera något jag köpt och är i stort behov av, bara för att få tillbaka den och inse att felet kvarstår och tvingas reklamera den IGEN. :rage:

Är väl vad jag kommer på som inte redan nämnts... :p
 
Oj, det finns ju hur mycket som helst som kan reta gallfeber på mig:nailbiting:

Blåst är en sån sak! Fy f*n vad arg jag kan bli när allt blåser omkring, man inget hör och håret är i ansiktet, hur man än satt upp det innan.:rage:

Jag brukar (ibland) ha ganska bra tålamod i trafiken, men de där som utan uppenbar anledning ligger under tillåten hastighet, tills det att man börjar omkörning.. Så ökas farten såpass att man väljer att avbryta övning och lägga sig bakom igen.. För att upptäcka att hastigheten snart är nere på där den började.

På långsamma datorer. Jag kan bli galen!

På ologiskt upplagda butiker, där man får gå tretton varv för att hitta det man ska handla.

På riktigt grov göteborgska, det är ju så sanslöst fult:yuck:

Lakan som inte håller sig på plats, utan skrynklar ihop sig under en!!!:rage::arghh:
 
Senast ändrad:
Personer som preciiiiiis innan de klev på spårvagnen drog i sig sista blåsset på ciggen och TROTS att det finns massor av plats att sitta på i vagnen som inte är i närheten av en annan person ska denne ändå PROMPT sitta precis bakom mig. :yuck:
Att behöva reklamera något jag köpt och är i stort behov av, bara för att få tillbaka den och inse att felet kvarstår och tvingas reklamera den IGEN. :rage:

Är väl vad jag kommer på som inte redan nämnts... :p

Jag kan berätta en irriterande historia. Nyligen skrev jag ett mail till en firma.


"Jag skickar ett mail till både kundservice och säljavdelning då jag inte vill att detta ärende faller mellan stolarna. Min dotter har sålt jultidningar för er under hösten 2014.

Detta var hennes första år som säljare och hon var givetvis mycket exalterad över sin förtjänst och att hon skulle få välja en premie. Valet föll på en popcornmaskin, men den dagen som premien levererades så visade sig paketet innehålla - en helikopter.

Besvikelsen var stor, men vi lyckades ändå hålla humöret någorlunda uppe genom att vi kontaktade er, skickade tillbaka den och fick löfte om rätt leverans längre fram.

Tiden gick och till sist ringde jag och undrade över popcornmaskinen, men fick då till svar att den var slut på lager, men om vi väntade en vecka så skulle leverans ske. Efter ytterligare ca två veckor så hade ingen popcornmaskin dykt upp och jag ringde igen. Då berättade man på en av era avdelningar att man inte ens registrerat att maskinen skulle skickas till min dotter.

Nåväl, en vänlig själ lovade att ombesörja saken och allt var frid och fröjd, trodde vi.

I fredags kom leveransen och dottern och jag gick till posten för att hämta premien. Hon talade direkt om hur skulle poppa popcorn inför melodifestivalen och lyckan var stor. Jag lämnade henne hemma och fortsatte sedan på några andra ärenden och när jag kommer hem så är stämningen hemma tung och bitter.

Innan jag ens hinner fråga, så varnar min man mig och berättar att hon öppnat paketet i köket och upptäckt en spunnet socker-maskin. Vad som sedan hände behöver jag inte redogöra för här mer än att min dotter ibland har ett hett temperament och hon visade prov på detta."

Brevet avslutades med vad jag ville att de skulle göra för att lösa situationen, men det som verkligen hände var att dottern öppnade paketet, läste följesedeln som tydligt deklarerade popcornmaskin, men när hon öppnar lådan så är det en annan maskin.

Hon blev helt rasande och skrek rakt ut, kastade sig efter telefonen och skulle ringa - POLISEN!

Maken hade ett styvt jobb att lugna ned henne, men hon var bitter och hämndlysten kan jag säga. Jösses, vilket temperament.

Kan inte förstå var det kommer ifrån. :angel:
 
Jag blir orimligt arg på människor som i skrift inte kan hantera "de" och "dem" korrekt. Det skär i mina ögon och spänner i käkarna varje gång jag ser det, nästan dagligen i sociala medier.

Ska det vara så svårt?! Om det nu är så omöjligt så försök inte ens, skriv hellre "dom". Förvisso tycker jag att det är ett vansinnigt fult ord men det skär mindre än felanvändningarna... :mad:

Sen är det ju det där med källkritik, är det ens allmänt känt längre? Brist på sådan kanske dock är helt korrekt att uppröras över, det känns i alla fall inte orimligt.
 
Senast ändrad:
@prinsessfeminist

Haha, oj, ja det slog min nuvarande irritation. :D

Haft min laptop i... ca 8 år. Dragit mig i 2 år med att köpa en ny, ändå rätt förtjust i min gamla och tröga trotjänare. Den har i flera år haft en defekt musplatta som gör att man måste ha datorn i knät för att kunna använda den (nåt med hur tyngden fördelas tror jag), annars laggar musplattan sönder och far överallt man inte vill samtidigt som den klickar 1000 gånger längs vägen. Dock inget problem för mig eftersom jag alltid sitter med datorn i mitt knä.

Nå, i julas fick jag min nya dator till slut ändå. Jag har börjat studera och behöver en nyare dator som hjälp till kursen jag läser nu (av någon outgrundlig anledning är det stört omöjligt att få det här gamla åbäket att visa japanska tecken), lycklig som få över att ha en snabb och lättmanövrerad dator... SOM VISAR SIG HA SAMMA FÖRBANNADE FEL SOM MIN GAMLA!! :rage: Bortsett från att det hade inget med ytan den stod på att göra, musplattan börjar bara helt random lagga sönder till och från och man kan inte göra nåt åt det.
Man vill kasta helvetet genom fönstret några gånger/dag.

Skickar in, får tillbaka "ingen åtgärd - mjukvarufel" och de har uppdaterat något jag redan hade provat uppdatera som inte hjälpte. Och nog fan återstår problemet. Så bara skicka in den igen. :meh:

Nu har jag tur nog att det är min datorkunniga bror som sköter allt detta åt mig från en annan ort, annars hade jag nog varit väldigt elak vid det här laget. :p
 
@prinsessfeminist

Haha, oj, ja det slog min nuvarande irritation. :D

Haft min laptop i... ca 8 år. Dragit mig i 2 år med att köpa en ny, ändå rätt förtjust i min gamla och tröga trotjänare. Den har i flera år haft en defekt musplatta som gör att man måste ha datorn i knät för att kunna använda den (nåt med hur tyngden fördelas tror jag), annars laggar musplattan sönder och far överallt man inte vill samtidigt som den klickar 1000 gånger längs vägen. Dock inget problem för mig eftersom jag alltid sitter med datorn i mitt knä.

Nå, i julas fick jag min nya dator till slut ändå. Jag har börjat studera och behöver en nyare dator som hjälp till kursen jag läser nu (av någon outgrundlig anledning är det stört omöjligt att få det här gamla åbäket att visa japanska tecken), lycklig som få över att ha en snabb och lättmanövrerad dator... SOM VISAR SIG HA SAMMA FÖRBANNADE FEL SOM MIN GAMLA!! :rage: Bortsett från att det hade inget med ytan den stod på att göra, musplattan börjar bara helt random lagga sönder till och från och man kan inte göra nåt åt det.
Man vill kasta helvetet genom fönstret några gånger/dag.

Skickar in, får tillbaka "ingen åtgärd - mjukvarufel" och de har uppdaterat något jag redan hade provat uppdatera som inte hjälpte. Och nog fan återstår problemet. Så bara skicka in den igen. :meh:

Nu har jag tur nog att det är min datorkunniga bror som sköter allt detta åt mig från en annan ort, annars hade jag nog varit väldigt elak vid det här laget. :p

Du skulle helt enkelt ringt och anmält dem till polisen. En lisa för själen att få göra det. :D
 
Haha jag älskar den här tråden! Riktigt underhållande att läsa igenom då man känner igen sig på vissa punkter. Fast jag måste erkänna att jag inte låter speciellt lättretlig till skillnad från många andra här :angel:

Blir irriterad mest i trafiken där folk inte använder blinkers, kör för sakta utan anledning eller gör total konstiga omkörningar för att sedan fortsätta snigla fram på vägen..

Blir även irriterad på folk som ständigt kommenterar särskrivningar ;)

Har säkert fler saker, men kommer inte på fler i skrivande stund. Trafiken är mest irriterande för min stackars själ..
 
Jag kom på en grej till! Människor som parkerar på familjeparkeringar utan rimligt skäl till det. Det finns två familjeparkeringsplatser vid "min" mataffär. Det är ofta upptaget men sällan upptaget av folk som borde parkera där :mad:
(Människor som parkerar på handikapp-platser irriterar mig mindre. Sådana kan ofta bötfällas :devil: )
 
På riktigt grov göteborgska, det är ju så sanslöst fult:yuck:

Jag älskar göteborgska :love: Nu är jag lite svag för dialekter i allmänhet men just norrländska, gotländska och göteborgska är det något speciellt med. ;)

Har som många andra haft rätt mycket temperament som yngre men har insett att det oftast inte är någon idé att hetsa upp sig. Om inte annat så är det kul att se hur arga folk kan bli när man inte reagerar nämnvärt när de försöker vara provocerande :angel:.

Sen finns det ett par småsaker jag stör mig rätt mycket på också.

* Folk som kör bil men inte har förstått att den har blinkers.
* Folk som inte kan stänga skåpluckor efter att de hämtat något ur skåpen (har antagligen att göra med att jag alltid slår i huvudet i luckorna och då blir jag ännu argare :devil:).
* Folk som stannar mitt i dörröppningar och gör saker, kollar på mobilen, pysslar med bebisen i barnvagnen osv. Det är väldigt sällan saker är så viktiga att man inte kan gå igenom dörröppningen och någon halvmeter åt sidan innan.
 
Jag kom på en grej till! Människor som parkerar på familjeparkeringar utan rimligt skäl till det. Det finns två familjeparkeringsplatser vid "min" mataffär. Det är ofta upptaget men sällan upptaget av folk som borde parkera där :mad:
(Människor som parkerar på handikapp-platser irriterar mig mindre. Sådana kan ofta bötfällas :devil: )

Och jag tycker att det är bra mycket värre när folk ställer sig på handikapparkeringen! Om någon ställer sig på familjeparkeringen som inte har där att göra så innebär det att familjen får ställa sig en bit ifrån men de kan ändå handla och få gjort det som var tanken med att åka till affären. Det är ingen som är beroende av familjeparkeringen för att kunna handla! Om någon ställer sig på handikapparkeringen så kan det innebära att den funktionshindrade inte kan handla alls den dagen för att hen omöjligt kan komma ur bilen på en vanlig ficka. Lathet är inget funktionshinder och må de få ångra sig som är så lata att de ställer sig på handikapparkeringen utan tillstånd :rage:
Jag fattar inte hur man kan vara så korkad att man resonerar som så att "jag står bara här tills någon kommer som har tillstånd". Det är inte så att man som funktionshindrad glatt studsar ur bilen, kilar bort till idioten som står där utan tillstånd och ber henom flytta på sig. Nej man får vända och åka hem igen. Eller de som tänker "jag står bara här i fem minuter". Hur ska den funktionshindrade veta att hen bara ska stå där en kort stund? Det är knappast så att man kan ställa sig och vänta på parkeringen. Det handlar om att respektera varandra och då ställer man sig inte på ett ställe man inte har tillstånd till att stå på.
 
Haha.. Det finns en sak jag blir mycket irriterad på. Det är folk som hetsar upp sig över miljöförstöringar och framtidens projekt OCH SEN SÄTTER SIG I BILEN FÖR ATT KÖRA 1 KILOMETER! Eller varför inte klassikern "jag åker inte kollektivt" trots att tågen ligger serverade framför näsan på en. Och jag blir så arg att jag vill säga "ja, det ser ut som det gör tack vare såna som dig" även om jag vet att det inte är hela sanningen.

Fruktansvärt onödigt att lacka ur på, jag vet. Det är inget jag har med att göra öht och jag nickar och ler och pratar om nåt annat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 471
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 770
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 033
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp