Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 858
En ny upplevelse med min vän... När man träffar relativt nytt folk i alkoholens dimma, försök inte förklara massa saker. Det blir konstiga blickar när det pratas om att "dom har ju massa sånna där rektaler också" :o

(Ordet som skulle fram var för övrigt vaktlar...)

Jag har ytterligare ett visdomsord;
Boka inte konsertbiljetter utan att dubbelkolla i vilken stad du bokar biljetterna.

Det kan hända hända att du av misstag köar en hel morgon i väntan på biljettsläpp, köper biljetter, är överlycklig tills det visar sig att du köpt biljetter till Kiruna istället för Göteborg. Då har du inte bara lagt massa pengar på biljetter som du givetvis inte kan returnera, du hat även noll chans att köpa nya biljetter till rätt stad eftersom dom är slut :cool:
På samma tema. Dubbelkolla alltid datum när du bokar biljetter annars kan du vara på väg till tågstationen med två hundar, X antal tamråttor och fullpackad väska när man slänger ett öga på biljetter och bara; Oj, detta är inte förrän nästa vecka vilket också betyder att jag inte kommer fram innan jul som planen var.

Om man ändå är på stationen rätt dag kan det vara vettigt att dubbelkolla att man tittar på rätt tavla och inte kollar på Ankommande tåg, svär att tåget är försenat innan de ens lämnat stationen och därmed missar ditt tåg som inte alls är försenad utan går på utsatt tid vilket är ca. 2 minuter tidigare än du inser ditt misstag.

Reflexen att skaka av kokhett vatten på kroppsdel fungerar bra såvida det kokheta vattnet inte sprutats ned i en stövel. Enda som blir bättre är brännblåsans storlek......

Alltså min mor..... :rofl: :rofl:

När du ska tvätta trucken på jobbet använd högtryckstvätten och INTE sandblästern :rofl;

Den här kommer jag leva på länge.. Hon han dessutom "tvätta" hela trucken ordentligt innan hon funderade på vad det för sand som låg överallt :rofl:

Där höll jag på att dö litegrann... av skratt :rofl: :rofl: :rofl: Stackars mamma (och stackars truck!) :D

På samma tema. Dubbelkolla alltid datum när du bokar biljetter annars kan du vara på väg till tågstationen med två hundar, X antal tamråttor och fullpackad väska när man slänger ett öga på biljetter och bara; Oj, detta är inte förrän nästa vecka vilket också betyder att jag inte kommer fram innan jul som planen var.

Om man ändå är på stationen rätt dag kan det vara vettigt att dubbelkolla att man tittar på rätt tavla och inte kollar på Ankommande tåg, svär att tåget är försenat innan de ens lämnat stationen och därmed missar ditt tåg som inte alls är försenad utan går på utsatt tid vilket är ca. 2 minuter tidigare än du inser ditt misstag.
Jag har åkt tåg med biljetter som gällde en månad tidigare.
Det blir så jobbigt när konduktören kommer.
Och när man ska hem sen.

Tycker du det? :angel:

Ser annars hur följande utspelar sig hemma
Sambon: Killaloe bokade du biljetter till Aten ?
Jag: (mycket stolt) det har jag fixat!
Sambo: (kollar på biljetterna) men varför bokade du biljetter till Arjeplog?! :D

Detta får mig att tänka på när min kusin skulle iväg på roadtrip nerför västkusten med lite kompisar när han var rätt ung, och hade väl lovat att höra av sig hem med jämna mellanrum. Så ringer han sin pappa och ba "Hej! Jag är i Härnösand!" Pappan bara gapade, jag glömmer aldrig det ansiktsuttrycket. "Eller nä. Tylösand var det visst."

Min moster hälsar att man inte ska smälla igen bildörren innan man drar ut sitt huvud ur dörröppningen.... Man sparar inte någon tid alls på det, tvärtom faktiskt.
Man kan också kolla att barnet inte bläckfisklikt har lämnat en liten tentakel kvar i öppningen till bilen innan du smäller igen dörren. Man trodde hela barnet var i höjd med bakluckan men det visar sig att det har längre armar än man trodde. Bara "vanligt klämt finger" som tur var.

Jag har ytterligare ett visdomsord;
Boka inte konsertbiljetter utan att dubbelkolla i vilken stad du bokar biljetterna.

Det kan hända hända att du av misstag köar en hel morgon i väntan på biljettsläpp, köper biljetter, är överlycklig tills det visar sig att du köpt biljetter till Kiruna istället för Göteborg. Då har du inte bara lagt massa pengar på biljetter som du givetvis inte kan returnera, du hat även noll chans att köpa nya biljetter till rätt stad eftersom dom är slut :cool:

Detta gäller även bio. Du kan då upptäcka på plats att du inte bokat på söder utan istället har två spridda platser i Täby. Eventuellt en annan dag.

Det sved framför allt något jävulusiskt.
Jättehemskt, kan få 15 åringar att yla förtvivlat :D, jag har "tvättat" en kusin med Atrix när han hade tyckt att tandkräm var bra som vit ansiktsfärg, för att smyga upp på småkusinerna och skrämma vettet ur dem, och sedan inte fick bort det med vatten :D. Jag är än idag stolt över mitt 14 åriga jag som direkt fattade att Atrix skulle få bort det. :D (den sena timmen och äventyrets dunkla natur gjorde att inga föräldrar behövde hm veta)

Man kan också kolla att barnet inte bläckfisklikt har lämnat en liten tentakel kvar i öppningen till bilen innan du smäller igen dörren. Man trodde hela barnet var i höjd med bakluckan men det visar sig att det har längre armar än man trodde. Bara "vanligt klämt finger" som tur var.
Liknande är också bra att tänka på om man bär en katt genom en dörr.
Kom ihåg att de har en svans!

Detta gäller även bio. Du kan då upptäcka på plats att du inte bokat på söder utan istället har två spridda platser i Täby. Eventuellt en annan dag.

Igenkänningsfaktorn på den. Begrep aldrig varför mina sabla biobiljetter aldrig bokades som de skulle och aldrig gick att hämta ut. Svor bittert över detta och skällde till och med ut någon stackare i kassan till den milda grad att jag fick biocheckar som plåster på såren. :o Sen nästa gång, när jag skulle köpa biljetter för biocheckarna jag fått, upptäckte jag att hemsidan var inställd på Visby. Jag bor inte där.

Senast ändrad:
Om vi ska ta det där med felbokningar så

1. Kolla att du har korrekt registreringsnummer
- Kom till besiktningen. knappade in mitt nr och nej det fanns ingen bokning.Men va faaan då, fick ju bekräftelse sms. Kollar sms på telefon.....då har jag ---308 och inte ---309 som jag bokat (men samma bilmärke, modell, färg och årtal som min :o därför jag inte reagerade vi bokningen)

2.Kolla även att du bokar på rätt station
-Bokade besiktning så sambon skulle hinna besiktiga min bil innan vi drog till Göteborg i fredags. Det var typ 2 dagar för sent dessutom och jag behövde bilen i dag.
"Varför i :devil: har du bokat i AKALLA!!!??? !"
Vi bor ett antal mil söder om Akalla :o:o:o. Jag var måttligt populär just då :p

Om du ska teckna försäkring på din nya bil.. Dubbelkolla så att du kommer ihåg registreringsnumret rätt.
Det kan annars uppstå en stunds förvirring när det kommer hem försäkringspapper på en BMW, när det är en mitsmitsubi man köpt:o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka