Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 856
Jag misstrodde ryktena om att sågar är farliga och testade att hålla ganska nära stället där min kompis sågade. Jag kan meddela att ryktena var sanna och sågar faktiskt skadar om man slinter och råkar såga i ett finger. Det blir en ansenlig mängd blod faktiskt och så ett läkarbesök för att bli omplåstrad.

(Nåja på den akuten var det ingen kö och helt gratis också - stort scoutläger)
Haha! Mamma höll lite nära när pappa skar gips en gång. Slutade med ett par stygn och de frågade många gånger på VC om hon var säker på att hon inte skulle anmäla :p en alla-känner-alla-by dessutom. Rätt agerat av vårdpersonal såklart men det skulle nog bra mycket våld till innan pappa själv hade tagit till våld mot sin partner, haha.

Stoppa inte mobiltelefonen i bröstfickan med dålig kardborre när du ska ut och rida. Förmodligen ramlar den ut utan att du märker det
Lägg heller inte telefonen i den lite trasiga ridbyxfickan. I synnerhet inte i ridbyxorna där blixtlåset i gylfen också krånglat. Då får man plötsligt leta efter telefonen i mörkret på vägen.

(Fast jag inser när jag skriver det här att ingen lär göra om detta numera; telefoner är alldeles för stora för att ens gå att stoppa ner i fickan.)

Lägg heller inte telefonen i den lite trasiga ridbyxfickan.
Just ja. Om du glömt privattelefonen hemma, ta inte med dig jobbtelefonen när du rider ut. I synnerhet inte dagen när du rider runt över hela stubbåkern, och definitivt inte om väderrapporten säger regn på natten. Det tar så lång tid att rida fram och tillbaks över stubbåkern och leta rätt på den sen, både samma kväll och förmiddagen efter. Även om du hittar den så ser den inte så vacker ut. (Men den funkade! Jag har inte behövt gå till chefen och be om ny telefon!)

Om man kokar hjortron och fryser in dom i en liten plastpåse, då är det inte jättesmart att lägga dom bredvid en likadan påse med förvällda gula kantareller. Och eftersom man tycker det är jobbigt att märka påsarna fast man inser att dom kan förväxlas så får man skylla sej själv när det blir fel.

När du tänker vara mysig för dig själv med levande ljus i badkaret, och kommer på att de ska tändas med tändstickor när du redan sitter i badet. Dra inte den fuktiga tändstickan mot dig. Det brinnande svavlet kan lossna och landa i ditt ansikte. I mitt fall på ögonlocket. Ett inte så najs ställe för en brännblåsa...

Lägg inte mobilen i en olåst ficka när du böjer dig ner över en vattenhink... det är jobbigt när knapparna slutar fungera.

Och sen är det dumt att lägga mobilen i fickan som är så slut i botten att mobilen ramlar rakt igenom.

Lägg inte mobilen i en olåst ficka när du böjer dig ner över en vattenhink... det är jobbigt när knapparna slutar fungera.

Och sen är det dumt att lägga mobilen i fickan som är så slut i botten att mobilen ramlar rakt igenom.
Och fäst inte din nyköpta padda på skåpet över diskhon för att kunna se på film medan du diskar, risken är påtaglig att det är den sist filmen du ser på den...

Och fäst inte din nyköpta padda på skåpet över diskhon för att kunna se på film medan du diskar, risken är påtaglig att det är den sist filmen du ser på den...
Min mobil fungerar i alla fall fortfarande :), är iofs inte första doppet :o.. bara hemknappen och ibland låsknappen som inte fungerar nu :/.

Gå igenom jackfickor mm innan man slänger något till klädinsamling och dyl så inte mannens nyckel till bilen ligger där:p..
Var jag som körde på festen vi var. Undrade vem som hade en så sprucken och ful jacka(konstläder som krackelerat).
Det var visst jag :o..
Så gjorde ett rens hemma några dagar senare och även jackan fick gå hädan sas..

Vakna upp, se att det är 35 minuter EFTER du börjar skola/jobb, panik och stress för att du glömt ställa alarmet kvällen innan, studsar ur sängen rusar upp och inser att det är helg och du har ingen skola/jobb.... det uppvaknandet är inte att rekommendera. :angel:
Vakna, se att klockan är över ett och föreläsningen börjar halv två. Kasta sig upp i panik, slänga på sig kläderna, springa nedför trappan och ut genom dörren... ut i mörkret... jaha, klockan var visst ett på natten...

Försök inte dra isär seg plast med ena handen framför ansiktet. När plasten plötsligt går sönder (som i detta fall var själva målet med gärningen) kan man slå sig själv medvetslös och fixa en fin blåklocka.

Särskilt vältajmat är det om man kvällen innan varit på dejt och sen ska förklara för sina vänner (som var väl medvetna om dejten) varför man ser ut som ett misshandelsoffer.

Min mobil fungerar i alla fall fortfarande :), är iofs inte första doppet :o.. bara hemknappen och ibland låsknappen som inte fungerar nu :/.
Paddan är sen länge död, men jag lyckades rädda den, fick skruva upp och torka den och den blev nästan okej men det var nära ögat. Jag hade haft den i ett par dagar, mina svordomar kunde få håret att resa sig även på en mycket lomhörd borstbindare...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka