När mamma var barn var det en sport att sitta i en myrstack. Den som klarade av att vara där längst tid vann.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När mamma var barn var det en sport att sitta i en myrstack. Den som klarade av att vara där längst tid vann.
Haha! Mamma höll lite nära när pappa skar gips en gång. Slutade med ett par stygn och de frågade många gånger på VC om hon var säker på att hon inte skulle anmälaJag misstrodde ryktena om att sågar är farliga och testade att hålla ganska nära stället där min kompis sågade. Jag kan meddela att ryktena var sanna och sågar faktiskt skadar om man slinter och råkar såga i ett finger. Det blir en ansenlig mängd blod faktiskt och så ett läkarbesök för att bli omplåstrad.
(Nåja på den akuten var det ingen kö och helt gratis också - stort scoutläger)
Lägg heller inte telefonen i den lite trasiga ridbyxfickan. I synnerhet inte i ridbyxorna där blixtlåset i gylfen också krånglat. Då får man plötsligt leta efter telefonen i mörkret på vägen.Stoppa inte mobiltelefonen i bröstfickan med dålig kardborre när du ska ut och rida. Förmodligen ramlar den ut utan att du märker det
Just ja. Om du glömt privattelefonen hemma, ta inte med dig jobbtelefonen när du rider ut. I synnerhet inte dagen när du rider runt över hela stubbåkern, och definitivt inte om väderrapporten säger regn på natten. Det tar så lång tid att rida fram och tillbaks över stubbåkern och leta rätt på den sen, både samma kväll och förmiddagen efter. Även om du hittar den så ser den inte så vacker ut. (Men den funkade! Jag har inte behövt gå till chefen och be om ny telefon!)Lägg heller inte telefonen i den lite trasiga ridbyxfickan.
Och fäst inte din nyköpta padda på skåpet över diskhon för att kunna se på film medan du diskar, risken är påtaglig att det är den sist filmen du ser på den...Lägg inte mobilen i en olåst ficka när du böjer dig ner över en vattenhink... det är jobbigt när knapparna slutar fungera.
Och sen är det dumt att lägga mobilen i fickan som är så slut i botten att mobilen ramlar rakt igenom.
Min mobil fungerar i alla fall fortfarandeOch fäst inte din nyköpta padda på skåpet över diskhon för att kunna se på film medan du diskar, risken är påtaglig att det är den sist filmen du ser på den...
Vakna, se att klockan är över ett och föreläsningen börjar halv två. Kasta sig upp i panik, slänga på sig kläderna, springa nedför trappan och ut genom dörren... ut i mörkret... jaha, klockan var visst ett på natten...Vakna upp, se att det är 35 minuter EFTER du börjar skola/jobb, panik och stress för att du glömt ställa alarmet kvällen innan, studsar ur sängen rusar upp och inser att det är helg och du har ingen skola/jobb.... det uppvaknandet är inte att rekommendera.![]()
Ibland fattar jag inte hur hjärnan tänker...Vakna, se att klockan är över ett och föreläsningen börjar halv två. Kasta sig upp i panik, slänga på sig kläderna, springa nedför trappan och ut genom dörren... ut i mörkret... jaha, klockan var visst ett på natten...
Och om en tvättar - så hjälper det inte att torktumla för att den ska fungera bättre.Tvätta bilnyckeln till familjens Skrot-Skoda i tvättmaskinen. Nyckeln fungerade inte bättre efter det.![]()
Min tvättade nyckel fick vila i några månader, nu funkar den igen!Tvätta bilnyckeln till familjens Skrot-Skoda i tvättmaskinen. Nyckeln fungerade inte bättre efter det.![]()
Paddan är sen länge död, men jag lyckades rädda den, fick skruva upp och torka den och den blev nästan okej men det var nära ögat. Jag hade haft den i ett par dagar, mina svordomar kunde få håret att resa sig även på en mycket lomhörd borstbindare...Min mobil fungerar i alla fall fortfarande, är iofs inte första doppet
.. bara hemknappen och ibland låsknappen som inte fungerar nu :/.