Saker och företeelser man inte förstår sig på

Att pappa aldrig lyckas sluta smaska när han äter. Jag är en jävligt jobbig dotter och punktmarkerar det varje gång han smaskar. Han säger att han ska sluta varje gång, men nej..

Min hjärna tål inte smaskande.

Smaskande må iofs vara jobbigt men om någon kommer hem till mig och säger till mig att jag inte får äta min mat i djup tallrik med sked, för att den personen inte tål det, så hade jag blivit irriterad :cautious:
 
Konstigt. Kan det ha med kvalitén att göra?
Jag torkar mina i torkskåp, tumlare sliter så på tvätten.
Möjligt. Jag har inte köpt några dyra handdukar utan det kan säkert vara lite sämre kvalité :)

Vanliga frottéhanddukar förstår jag om de luddar men diskhanddukar? Det har jag aldrig varit med om.
Haha ja frotté säger sig självt, men här är det diskhanddukar som gör så :p
 
Att pappa aldrig lyckas sluta smaska när han äter. Jag är en jävligt jobbig dotter och punktmarkerar det varje gång han smaskar. Han säger att han ska sluta varje gång, men nej..

Min hjärna tål inte smaskande.

Alltså jag förstår inte hur folk kan vara chilla med det. Varje smask skär som en kniv i öronen och i själen! Mår typ fysiskt dåligt. Av det och snarkande.
 
Att pappa aldrig lyckas sluta smaska när han äter. Jag är en jävligt jobbig dotter och punktmarkerar det varje gång han smaskar. Han säger att han ska sluta varje gång, men nej..

Min hjärna tål inte smaskande.
Min far vägrar erkänna att han smaskar. Enda gången han inte smaskar är när han är bortbjuden eller äter på fin restaurang. Då skärper han minsann till sig
 
Min far vägrar erkänna att han smaskar. Enda gången han inte smaskar är när han är bortbjuden eller äter på fin restaurang. Då skärper han minsann till sig
Hade min pappa haft smaskfria måltider hade jag iaf kunnat hänvisa till det och säga att han ju kan äta utan att smaska. Men nej, han smaskar överallt.
Han blir även pikad för det under lunchen på jobbet av sina anställda..
Han påstår att hans läppar är felkonstruerade, då hänvisar jag vidare till en plastikkirurg.

Haha, inser hur jobbig jag är.
 
Hade min pappa haft smaskfria måltider hade jag iaf kunnat hänvisa till det och säga att han ju kan äta utan att smaska. Men nej, han smaskar överallt.
Han blir även pikad för det under lunchen på jobbet av sina anställda..
Han påstår att hans läppar är felkonstruerade, då hänvisar jag vidare till en plastikkirurg.

Haha, inser hur jobbig jag är.
Man kan få bryt för mindre :D
 
Egentligen borde jag väl inte fortsätta på smörtemat meeeen jag gör det i alla fall.

Det man har på brödet har alltid hetat smör hemma hos mig. För att be om Lätta, runda bords, bregott eller norrgott: "Kan jag få smöret?" Men egentligen är väl Lätta och Runda bords det som kallas bordsmargarin. Vad bregott och norrgott kvalar in som vet jag inte 🤔

Vid bakning kallas smör aldrig margarin, men jag kan nog för längesedan ha kallat margarin för smör.
 
Möjligt. Jag har inte köpt några dyra handdukar utan det kan säkert vara lite sämre kvalité :)


Haha ja frotté säger sig självt, men här är det diskhanddukar som gör så :p
Vad konstigt! Nu är visserligen alla mina tvättade mååånga gånger men jag kan inte minnas att de någonsin har luddat. Jag har aldrig köpt några dyra handdukar men kanske var kvalitén bättre för sådär 30 år sedan när jag köpte mina :angel:
 
Vad konstigt! Nu är visserligen alla mina tvättade mååånga gånger men jag kan inte minnas att de någonsin har luddat. Jag har aldrig köpt några dyra handdukar men kanske var kvalitén bättre för sådär 30 år sedan när jag köpte mina :angel:
Haha kanske!
Jag har iofs en som jag troooor inte luddar, en dyr jävel jag fått i present och förvisso typ aldrig använder just för att den är skitdyr. Den känns helt annorlunda i materialet än mina billiga handdukar. Kanske är det som spökar.

Iofs spelar det ingen roll. Jag låter disken lufttorka i diskmaskinen :D
 
Begriper mig inte på mörkklädda cyklister, i decembermörkret, som inte bara saknar lagstadgade lampor, utan också alla former av reflexer, på sig själva och cykeln.

Eller har jag missuppfattat, så att det i själva verket är kamikazepiloter på cykel, som knappt synliga, kastar sig in i trafiken från sidogator utan att vilja synas?
 
I min erfarenhet: Folk som inte bryr sig ett skit men som är för konflikträdda för att säga det.
Tycker det är tragiskt, speciellt som med säkerhetsbältet äventyrar min säkerhet. Det tycker jag rent ut sagt är fördjävligt. Har fått besöka verkstad och fått det fixat ett antal gånger nu, är såpass less på att det inte hjälpte att säga till så nu blir chefen inkopplad.
 
Vad konstigt! Nu är visserligen alla mina tvättade mååånga gånger men jag kan inte minnas att de någonsin har luddat. Jag har aldrig köpt några dyra handdukar men kanske var kvalitén bättre för sådär 30 år sedan när jag köpte mina :angel:

Jag har kokshanddukar som jag arvde efter mormor, som hon anvant i manga ar ... men som hon sjalv vavt. Jag har ocksa vanliga koks handdukar efter min mamma, som hon kopt nar det var billigt. Nu ar alla dessa handdukar anvanda manga, manga, ganger. De tvattas i maskin och torkar i tumlare ... ingen luddar.
Jag har ocksa fatt "set" med kokshanddukar och frotehanddukar till koket. Jag oppnade ett harom dagen da jag rakade se ett set jag sakert haft liggande i ett par ar. Den kokshandduken ar liksom "vafflig" inte som de brukar vara i Sverige, men inte luddar den trots att jag inte tvattade den innan jag hangde den pa skapdorren.

Jag torkar alla glas som inte kors i diskmaskin, men det ar det enda som torkas. Mina vackra Orrefors vinglas 🍷 gar inte i diskmaskin sa vin dricks nastan alltid ur IKEA glasen. :p
 
Jag förstår mig inte på personer med långt hår som har håret utsläppt hela tiden. Tycker att man ofta ser bilder på folk som är ute och vandrar, åker skidor, jobbar fysiskt osv med sitt långa hår utsläppt. Jag förstår inte hur man står ut med detta. Det flyger överallt inkl i ansiktet, in i munnen, i ögonen, fastnar i glasögonen osv, det fastnar i jackan, det tovar ihop sig till svinto som man får stå och reda ut i en halv evighet när man kommer in, det blir smutsigt, blött, är i vägen, faller ned och hänger ned i allt man gör när man böjer sig och man får hela tiden hålla på och kasta bak det på ryggen.

Någon här med lite längre hår som alltid har det utsläppt och kan förklara grejen?
 
Jag förstår mig inte på personer med långt hår som har håret utsläppt hela tiden. Tycker att man ofta ser bilder på folk som är ute och vandrar, åker skidor, jobbar fysiskt osv med sitt långa hår utsläppt. Jag förstår inte hur man står ut med detta. Det flyger överallt inkl i ansiktet, in i munnen, i ögonen, fastnar i glasögonen osv, det fastnar i jackan, det tovar ihop sig till svinto som man får stå och reda ut i en halv evighet när man kommer in, det blir smutsigt, blött, är i vägen, faller ned och hänger ned i allt man gör när man böjer sig och man får hela tiden hålla på och kasta bak det på ryggen.

Någon här med lite längre hår som alltid har det utsläppt och kan förklara grejen?
Jag har inte väldigt långt hår, men tjockt. Tycker att det är obekvämt med uppsatt hår och har det till 98% löst. Det brukar inte vara ivägen särskilt mycket, hade kanske varit det om det varit längre. Blåser det mycket blir det tovigt, men det löser sig med en borste och tar inte lång tid (men jag är inte håröm).
 
Jag förstår mig inte på personer med långt hår som har håret utsläppt hela tiden. Tycker att man ofta ser bilder på folk som är ute och vandrar, åker skidor, jobbar fysiskt osv med sitt långa hår utsläppt. Jag förstår inte hur man står ut med detta. Det flyger överallt inkl i ansiktet, in i munnen, i ögonen, fastnar i glasögonen osv, det fastnar i jackan, det tovar ihop sig till svinto som man får stå och reda ut i en halv evighet när man kommer in, det blir smutsigt, blött, är i vägen, faller ned och hänger ned i allt man gör när man böjer sig och man får hela tiden hålla på och kasta bak det på ryggen.

Någon här med lite längre hår som alltid har det utsläppt och kan förklara grejen?

Jag har alltid mitt utsläppt när jag får välja, tycker att det är obekvämt och spänner i hårbotten att ha det uppsatt. Jag måste ha det uppsatt på jobbet, och släpper ut det Omedelbums så snart jag klockat ut. Det är lite som att ta av sig BH'n på kvällen. :D
Mitt blir tovigt oavsett vad jag gör.
 
Jag förstår mig inte på personer med långt hår som har håret utsläppt hela tiden. Tycker att man ofta ser bilder på folk som är ute och vandrar, åker skidor, jobbar fysiskt osv med sitt långa hår utsläppt. Jag förstår inte hur man står ut med detta. Det flyger överallt inkl i ansiktet, in i munnen, i ögonen, fastnar i glasögonen osv, det fastnar i jackan, det tovar ihop sig till svinto som man får stå och reda ut i en halv evighet när man kommer in, det blir smutsigt, blött, är i vägen, faller ned och hänger ned i allt man gör när man böjer sig och man får hela tiden hålla på och kasta bak det på ryggen.

Någon här med lite längre hår som alltid har det utsläppt och kan förklara grejen?
Jag har haft lite längre än vad jag har nu och har alltid uppsatt eller flätat. Flätade mer förr, nu är håret så tunnt så jag skäms över det när det är flätat. Har bara löst hår om jag ska vara "fin". Annars är det bara i vägen.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 811
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 208
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 627
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp