Saker som följde med er sambo

Inspirerad av tråden om tekniktolerans, så verkar det ju vara mer än teknik som ens respektive (eller en själv) tagit med sig till det gemensamma hemmet och som kanske inte alltid möts med jubel.

Så, vad hade era respektive med sig som ni kanske inte direkt jublade över? Eller hade ni med er något?

Min sambo kom till exempel med ett elektroniskt trumset modell större som fick lämna plats för hundsäng i lägenheten (jag gissar på att sambons relation till hunssängen är något ansträngd :angel: ). Nu när vi bor i hus har trumsettet (plus lite annat) ett eget rum och jag kan se det positiva med att det dels är ett elektroniskt trumset och dels är det väldigt bra att använda som torkställning :D men snyggt och vad jag själv hade önskat mig i ett hem, det är det inte.
En värdelös elbas som står i hallen. Ful, värdelös och oanvändbar. Eller dvs han använder den inte och därmed tycker jag den är oanvändbar. Och lite fånig. Förstärkaren är i alla fall bara en ful låda som också tar upp plats men den är bara dammig liksom.
 
Exet kom direkt från föräldrahemmet och hade inte med sig så mycket. "Bara" några datorer och diverse andra teknikprylar, samt lite kläder. Senare köptes det in några svindyra köksknivar, vilket även jag hade användning av. Lägenheten var på ca 30 m2 med kokvrå, sovalkov under snedtak och en liten klädkammare. Sedan kom han på att han skulle börja cykla igen (fd tävlingscyklist). Det var väl bra, tänkte jag. Tills köksbänken (enda bänkytan i kokvrån) togs över av någon ställning som han satte cykelhjulen i för att fixa med dem. Resten av cykeln stod i hallen. Den var tydligen för dyr för att bo i cykelförrådet i källaren. Jag var rätt glad över att få tillbaka den lilla ytan jag hade i min kokvrå, när han och cykeln försvann :angel:
 
Jag och min nuvarande bor inte ihop så än så länge är det bara ett par tofflor

Men mitt ex fick saker av sin mamma hon gjort i lera :yuck:
Hattar man hängde på väggen och små strutar hon satte plastblommor i...
Pö om pö plockades de ner och mitt ex märkte inget :angel:
Sen kom hans mamma på besök och frågade vart de var för att sedan ta och sätta upp dem igen!?!
Gick inte att leva med den karln
 
Han var rätt välartad faktiskt, ett gäng stora högtalare, ett glasbord med ett underrede gjort av en V8-motor och fälgar som användes som väggprydnader var väl det som stack ut lite. Dock gjorde han valet att inte möblera med varken fälgar eller motorbord, men högtalarna har vi framme.

Med mig kom hundar och deras tillbehör, bland annat två frysboxar. En fylld med hundmat och en med diverse vilt för jaktträning och viltspår :p
 
Men man tappar ju inte bort honom i alla fall :D

@Hazel Jag som trodde varaner åt folk och små hundar. (i övrigt är stora ödlor ganska nice, typ växtätande..) gick den runt fritt också?

Max va en stäppvaran så han va ändå inte riktigt i storlek för att äta varken folk eller hundar :D
(för övrigt är faktiskt stäppvaran bebisar ohyggligt söta!) han va i princip aldrig utanför sitt terrarium, dom har ju inte direkt något behov av att umgås. Dock blev han sjuk en gång och efter det fick vi ge honom medicin varpå vi fick rulla in honom i en gardin för att lyckas ge honom medicinen. En inrullad varan hållen som en bebis är en... udda syn
 
Max va en stäppvaran så han va ändå inte riktigt i storlek för att äta varken folk eller hundar :D
(för övrigt är faktiskt stäppvaran bebisar ohyggligt söta!) han va i princip aldrig utanför sitt terrarium, dom har ju inte direkt något behov av att umgås. Dock blev han sjuk en gång och efter det fick vi ge honom medicin varpå vi fick rulla in honom i en gardin för att lyckas ge honom medicinen. En inrullad varan hållen som en bebis är en... udda syn
En vän hade en leguan, helt underbar och väldigt social. Hon ville gärna bli buren och var rumsren :D har foton där jag håller henne och det är ödla och svans överallt, hon var jättestor (tror att om man hade nosen under hakan hade man svansen vid knäna) och drösade runt i hela lägenheten om hon ville. Men om jag hade varit en mandarin skulle jag inte velat vara i samma rum som henne lös.
 
En vän hade en leguan, helt underbar och väldigt social. Hon ville gärna bli buren och var rumsren :D har foton där jag håller henne och det är ödla och svans överallt, hon var jättestor (tror att om man hade nosen under hakan hade man svansen vid knäna) och drösade runt i hela lägenheten om hon ville.

Tyvärr är det oftast just det som dödar leguaner i förtid. Att dom är hyfsat sociala och således får vara utanför terrariet. Leguaner är nämligen den reptil som har i princip högst krav på klimat och kost, de flesta (seriösa) reptilhandlare säljer inte leguaner längre pga det.

//Hazel-glädjedödaren :crazy:
 
När jag och mannen flyttade ihop flyttade vi båda hemmifrån så vi hade inte mycket grejer som skulle samsas, speciellt med tanke på att lägenheten vi fick var på 90 kvm. Vi tog dom möbler vi hade i våra rum, samt min katt, svärföräldrarna var borta veckan vi bestämde oss för att flytta. När dom kom hem från utlandet hade deras äldsta flyttat hemmifrån och även tagit med sig deras köksbord :rofl: Överraskning delux.


Strax efter vi flyttat införskaffade mannen en enorm bar, den var rätt häftig men han sålde den tack och lov när vi flyttade från lägenheten, vi hade inte haft något bra ställe att ha den på. Var byggd till ett hörn och minst 3x4m stor :)
 
Senast ändrad:
Tyvärr är det oftast just det som dödar leguaner i förtid. Att dom är hyfsat sociala och således får vara utanför terrariet. Leguaner är nämligen den reptil som har i princip högst krav på klimat och kost, de flesta (seriösa) reptilhandlare säljer inte leguaner längre pga det.

//Hazel-glädjedödaren :crazy:
Hon blev väldigt gammal så det var inga problem med det. Dock hade hon ev blivit felmatad innan de fick henne, någon enstaka gång, de får absolut inte äta kött någon enda gång i livet (men det har man inte alltid vetat). Typ 13-14 år tror jag hon blev. Adopterad som fullvuxen (när hon var 3-4 eller så).

Jag snabbkollade skötselråden och alla de kraven uppfylldes.
 
Senast ändrad:
Hon blev väldigt gammal så det var inga problem med det. Dock hade hon ev blivit felmatad innan de fick henne, någon enstaka gång, de får absolut inte äta kött någon enda gång i livet (men det har man inte alltid vetat). Typ 13-14 år tror jag hon blev. Adopterad som fullvuxen (när hon var 3-4 eller så).

Jag snabbkollade skötselråden och alla de kraven uppfylldes.
Btw, eftersom det är en tråd. Rekommenderar självklart inte någon att skaffa leguan, om någon hade fått det intrycket. Och skulle aldrig skaffa en själv (även om jag gillade ödlor generellt sett). Eftersom de som sagt oftast blir fel omhändertagna. Det finns andra djur och ev ödlor som är mycket bättre för hemma för deras egen skull.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 647
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt Jag har funderat ett tag på att skaffa katt (eller katter) men jag är himla osäker på om jag har rätt förutsättningar för det. Är...
Svar
11
· Visningar
1 416
Senast: Beet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp