Saker vi är nöjda eller tacksamma över

Jag är tacksam över massor men mest av allt alla fantastiska människor som jag har i mitt liv. Vänner, familj, sambo, arbetskamrater, chef och grannar. Tack vare dessa skrattar jag varje dag. Varje dag bjuder på glädje, är utvecklande och bra saker sker och det gör mig stark och lycklig 🙏
 
Jag är oerhört tacksam över att jag har fått möjligheten att ha häst igen utan att det egentligen var planerat såhär snart. Jag är också tacksam över min fina sambo och andra fina människor jag har runt mig även om de inte är så många. Jag är tacksam över mitt liv, att jag har möjligheten att ha ett bra jobb, ett fint litet hus och att livet flyter på.
 
Mitt hår efter gårdagens frisörbesök! Äntligen är allt gammalt slitet och färgat borta och kvar är bara min fina mörkbruna färg :heart

Är så lycklig över att kvällarna är ljusare!

Ser fram emot min resa med bästa vän till Portugal på söndag!
 
Är oerhört nöjd med min nuvarande skiftgång. I utbyte mot en helg får jag en hel vecka ledigt varje månad att bara vila upp mig på. Göra sånt jag inte orkar de andra veckorna. Slipper störa mig på jobbiga kollegor. Har haft en otroligt skön slappdag hemma och mår så bra av det.
 
Åh vilken bra tråd. jag behöver mer positivt i mitt liv!

Just nu är det mina underbara närmsta kollegor som är kul att jobba med, inkännande och intresserade, och vill mitt bästa i alla lägen.
Sen att jag blev utvald av en liten talgoxeunge för 3 år sedan, och att den alltid kommer tillbaka och kräver mat, vill sitta i handen, och hänga med mig. Talgoxen har tagit med sig ungar till mig i två år nu och en av ungarna från fjolårets kull verkar också vilja fortsätta hänga med mig. Det är något lite magiskt över att få se dem växa upp, komma tillbaka tilltufsade och magra och äta upp sig, eller komma tillbaka i vacker fjäderdräkt fluffiga och fina.

Tacksam över tråden också! :D
 
Jag har lagat ett hål i en tand UTAN bedövning idag, den första under mina 55 år...
Tidigare har jag skrikit på bedövning redan i väntrummet.
OCH jag fick göra ett pass idag, hittade en tid här om dagen, och är så nöjd över att fått både tandläkare och polisbesök på samma dag.
Jag har 12 mil enkel väg till tätort, så jag gör gärna flera saker på samma dag.....

* Jenny ^
 
Jag är tacksam över att ha fått tag på en så otroligt bra valp. För varje dag som går så känns det bara mer och mer som att hon är så nära perfekt en liten saluki bara kan vara. Och "på köpet" fick jag som en ny extrafamilj i form av valpis uppfödare och ägare till valpis släktingar. Valpis uppfödare och jag sitter och skriver till varandra varje dag och hon har t.o.m. sagt att hon ser sig själv som min extramamma :heart
 
Mina fantastiska, fina, mjuka små hundpojkar. De hade egentligen rätt till varsin ordentlig aktiveringssession idag men jag har haft rejält ont i magen. De har varit så snälla och medgörliga och nöjt sig med minimum, och sen kommit i tur och ordning och legat hos mig för emotionellt stöd.
 
Jag vill lägga till att jag är tacksam över att jag har ett statligt jobb och att pengarna kommer den 25:e varje månad utan krusiduller. Jag är också tacksam över att jag slipper bära tunga stenar eller svettas ihjäl på mitt jobb. Det hade verkligen kunnat vara så mycket värre.
 
Tacksam för så oändligt mycket.
För mitt liv och hur det ter sig. Jag har fantastiska människor runt mig som stöttar och finns och roar mig.
Mina barn såklart, mina nära nära vänner varav en har kommit till mig det senaste året och betyder så mycket för mig.
Personlig utveckling och så mycket jag har lärt mig om mig själv är helt otroligt.

Sen mina djur som jag inte skulle kunna leva utan. Jag älskar var och en och är så tacksam för att de finns hos mig. Även de som inte finns hos mig är tacksam för att de har hamnat rätt
 
Idag är jag tacksam att jag hann bromsa, och rådjuren kom undan utan att vi fick närkontakt i morse.
Tror att dom är glada också?
Jag är också glad att det regnar och blåser, så att vi blir av med snön någon gång. Nu gör snön ingen nytta, så den kan lika gärna försvinna.

* Jenny *
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 074
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 199
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Höll på att skriva detta i uppdateringstråden men det blev så långt att det hör nog bättre till en egen tråd: Lilla Pucken då :( inte...
Svar
10
· Visningar
2 405
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp