Samtyckeslag, juridik

Vad menar du? Att is är ett levande väsen med tankar och motiv bakom sitt handlande?

Annars ser jag det som en stor komplimang att bli omnämnd i samma mening som en så stort klassisker som 1984. Det händer minsann inte var dag.
(Eftersom jag i grund är rätt så jordnära som person så antar jag bara helt enkelt att dina argument börjar ta slut. Eller ve och fasa...du kanske har fått en Aha!-upplevelse)
Mja jag vet inte det, att få sin sanningsvärdring jämförd med storebror ser jag ju inte som hedervärt...

I den bästa av världar skulle dina ideer fungera. Då skulle ingen antasta fulla småflickor utan istället hjälpa dem hem. Men jag lever i en annan verklighet, den som verkligen existerar därute. Glömmer tu plånboken på bensinpumpen på automatstationen blir du av med den, lämnar du gräsklipparen ute på tomten får den fötter och det finns människor därute som fullständigt skiter i hur deras handlingar påverkar dig.
I den verkligheten är det en risk att supa sig aspackad som ung tjej. Det är inget jag i min elakhet hittar på.
Och därför är gatusmart en försäkring att inte råka illa ut.
För...Historien visar att alla försök att stoppa konsumtion av alkohol helt misslyckas.
Att vid alkoholkonsumtion minskar spärrar o omdöme
Och att det alltid kommer att finnas de som drar nytta av detta.
Det är den given som ligger, det är den given du, jag och alla andra har att spela med just nu.
Naturligtvis kan och bör vi arbeta för en förbättring..men den förbättringen kommer någon gång i framtiden.
Så jag anpassar mig efter vad som gäller, för min egen skull, du gör exakt vad du vill....
Visst, visst det är gärningsmannens fel men om inte kvinnan......

Det som verkligen utsätter kvinnor för risker är ju att ha förhållanden med män eftersom det är i relationer de flesta våldtäkter sker. Varför förespråkar du inte det som en preventiv åtgärd istället för att kvinnor inte ska bli fulla?
De sista trådarna och min länk till artikeln handlade ju om de unga tjejer som i överförfriskat tillstånd utnyttjas...att då ge rådet att ge fan i spånken är väl adekvat?

Mja jag vet inte det, att få sin sanningsvärdring jämförd med storebror ser jag ju inte som hedervärt...
Men inser du inte vilken makt man måste ha för att kunna ändra historiska fakta och verkligheter så det passar ens egna syften? Donald Trump släng dig i väggen liksom.....

Å det är den skon som klämmer? nej jag menar inte att en förövare ska få gå fri bara för att en tjej tar risken och super sig redlös.
Samtidigt är det ju så, rätta mig gärna om jag har fel. Ett våldtäktsoffer lever ofta hela sitt liv i skuggan av den traumatisering som övergreppet skapat. Förövarna har, om de blir frikända ofta glömt bort det hela inom ngr månader. Och det hela blir för dem bara en bra historia. Är det då inte vettigt att preventivt skydda sig själv?
Jag syftar enbart på att du genom det du skriver skuldbelägger kvinnorna. Om de bar följer ditt råd ( dvs slutar bete sig som unga människor ofta gör oavsett kön) så hade de inte blivit våldtagna, att de med sitt beteende själv dragit på sig våldtäkten.

Vad du säger om förövarna spelar ingen roll i sammanhanget. Du säger det + att du skuldbelägger offren.

Det som verkligen utsätter kvinnor för risker är ju att ha förhållanden med män eftersom det är i relationer de flesta våldtäkter sker. Varför förespråkar du inte det som en preventiv åtgärd istället för att kvinnor inte ska bli fulla?
Ja jag är medveten om att de flesta övergrepp ske inom familjen. Och ja jag är förvånad över att en människa väljer att stanna kvar i ett förhållande där hon misshandlas gång på gång även då inga barn finns i familjen. Ett problem polis o åklagare ständigt möter då anmälningar tas tillbaka eller överhuvudtaget inte lämnas in. Känner folk som jobbar med det och de anser att sjukvårdspersonal skulle kunna anmäla och att processen skulle dras vidare utan att offret kan förhindra saken.

Jag syftar enbart på att du genom det du skriver skuldbelägger kvinnorna. Om de bar följer ditt råd ( dvs slutar bete sig som unga människor ofta gör oavsett kön) så hade de inte blivit våldtagna, att de med sitt beteende själv dragit på sig våldtäkten.

Vad du säger om förövarna spelar ingen roll i sammanhanget. Du säger det + att du skuldbelägger offren.
Då ställer jag frågan då, hade flickan blivit utnyttjad i ett redlöst berusat tillstånd om hon inte supit sig redlös?

Ja jag är medveten om att de flesta övergrepp ske inom familjen. Och ja jag är förvånad över att en människa väljer att stanna kvar i ett förhållande där hon misshandlas gång på gång även då inga barn finns i familjen. Ett problem polis o åklagare ständigt möter då anmälningar tas tillbaka eller överhuvudtaget inte lämnas in. Känner folk som jobbar med det och de anser att sjukvårdspersonal skulle kunna anmäla och att processen skulle dras vidare utan att offret kan förhindra saken.

Då är det väl ett jättebra sätt att skydda sig själv att helt enkelt inte inleda relationer med män någonsin? Det är ju trots allt vad ditt resonemang leder till. (Du borde nog för övrigt läsa på om normaliseringsprocessen om du är förvånad över att kvinnor stannar i våldsamma förhållanden).

Då är det väl ett jättebra sätt att skydda sig själv att helt enkelt inte inleda relationer med män någonsin? Det är ju trots allt vad ditt resonemang leder till. (Du borde nog för övrigt läsa på om normaliseringsprocessen om du är förvånad över att kvinnor stannar i våldsamma förhållanden).
Det är nog för avancerat för den nivå lbb stagnerat på.

Sorry du har alldeles fel. Jag anser att varje individ ska leva fullt ut. Njuta av livet umgås med andra, träffa nya människor. Men allt detta kan man göra med större behållning lätt berusad eller nykter jämför med aspackad. För som aspackad är man inte intressant annat än just för dessa predatorer.

Och ja jag är medveten om den process som
grooming utgör. Vilket jag har tagit upp tidigare. Detta skulle alla få lära sig i grundskolan, att få föraktet inpräntat och dra så fort de första tecknen dyker upp i ett förhållande. ! smäll = adjö!

Äntligen en bra nyhet
Ja, det känns faktiskt bra. Han ska inte ha kvar det jobbet. Hans uttalande att även pojkarna är offer är ju det som väckt mest uppmärksamhet. Men jag reagerade också på att han sa ungefär "det här tänker jag på varje stund, varje dag". Som om det var HANS problem att han gjort en idiotisk lösning!

Sorry du har alldeles fel. Jag anser att varje individ ska leva fullt ut. Njuta av livet umgås med andra, träffa nya människor. Men allt detta kan man göra med större behållning lätt berusad eller nykter jämför med aspackad. För som aspackad är man inte intressant annat än just för dessa predatorer.

Och ja jag är medveten om den process som
grooming utgör. Vilket jag har tagit upp tidigare. Detta skulle alla få lära sig i grundskolan, att få föraktet inpräntat och dra så fort de första tecknen dyker upp i ett förhållande. ! smäll = adjö!

Nu förstår jag resonemanget ännu mindre. Det måste väl vara så att du också tycker att kvinnor som lever med män har ett ansvar för den handlingen? Hade hon blivit våldtagen av sin pojkvän om hon inte hade haft en relation med en man?
Gällande det övriga verkar det faktiskt inte alls som att du är speciellt medveten eftersom du uttrycker en förvåning och tror att det går att lära ut att gå vid första slaget.

Julgrisen pratar om normaliseringsprocessen, inte grooming.
Det handlar i stort det om samma sak. att isolera en människa och få henna att acceptera de villkor hon lever under. Att omgestalta ett barn så att det accepterar saker som normalt sett skulle vara främmande eller få en vuxen människa att göra detsamma. I USA snacka man ju om att "bryta ner" när man rider in den. Dvs bryta ner den och sedan bygga upp vad man vill ha, en foglig varelse som finner sig i det mesta.

Men nu var det ju inte det diskussionen handlade om. utan att vissa här anser att jag skuldbelägger övergreppsoffer..
Nu förstår jag resonemanget ännu mindre. Det måste väl vara så att du också tycker att kvinnor som lever med män har ett ansvar för den handlingen? Hade hon blivit våldtagen av sin pojkvän om hon inte hade haft en relation med en man?
Gällande det övriga verkar det faktiskt inte alls som att du är speciellt medveten eftersom du uttrycker en förvåning och tror att det går att lära ut att gå vid första slaget.
Nej för själva handlingen har hon naturligtvis inget ansvar, men utan hennes vilja att bryta upp så stannar hon ju kvar i ett destruktivt förhållande...och vem utom hon själv kan ha den viljan?

Ja, det känns faktiskt bra. Han ska inte ha kvar det jobbet. Hans uttalande att även pojkarna är offer är ju det som väckt mest uppmärksamhet. Men jag reagerade också på att han sa ungefär "det här tänker jag på varje stund, varje dag". Som om det var HANS problem att han gjort en idiotisk lösning!

Är det en han? I de artiklar jag läst omnämns personen bara som "rektorn".

Det handlar i stort det om samma sak. att isolera en människa och få henna att acceptera de villkor hon lever under. Att omgestalta ett barn så att det accepterar saker som normalt sett skulle vara främmande eller få en vuxen människa att göra detsamma. I USA snacka man ju om att "bryta ner" när man rider in den. Dvs bryta ner den och sedan bygga upp vad man vill ha, en foglig varelse som finner sig i det mesta.

Men nu var det ju inte det diskussionen handlade om. utan att vissa här anser att jag skuldbelägger övergreppsoffer..

Nej för själva handlingen har hon naturligtvis inget ansvar, men utan hennes vilja att bryta upp så stannar hon ju kvar i ett destruktivt förhållande...och vem utom hon själv kan ha den viljan?

Så då håller du med om att kvinnor i preventivt syfte bör undvika relationer med män?

Varför är du då så noggrann med att då inrikta dig på att påtala att just kvinnor ska avstå från att bli berusade. Vilken grad av berusning man föredrar är personligt.

Hur menar du att kvinnor ska kunna leva fullt ut om de enligt dig ska anpassa sitt beteende för att andra inte ska lockas att förgripa sig på själv. Skulle du kunna leva fullt ut om du måste förhålla dig till att du kanske blir våldtagen om du uppför dig på vissa vis (exempelvis dristade dig till att festa loss)?

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 129
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 372
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 145
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 942
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur