Bukefalos 28 år!

Sankt Georg och dressyren

Sv: Sankt Georg och dressyren

Vill man förändra världen så måste man börja med sig själv.

Plockar ut den meningen ur inlägget. Kan sägas hur många gånger som helst. Det är så svårt! Det är såååå mycket lättare att trycka ner än att bjussa och bygga upp. Erkänna sina fel och misslyckanden, och ända behålla självkänsla och självrespekt.

*stor kram och erkännande till F. för ditt inlägg* :cool:


Vill man förändra världen så måste man börja med sig själv.

Och även om man inte går runt och slår folk så finns det även ett verbalt våld. Det ständiga föraktet och fördömandet av ens medmänniskor är även det en aggression som känns, och som skickas vidare.

Skall vi förändra välden så måste vi bli mer förstående och inte så främmande och fördömmade mot varandra som människor. - För att inte själva vara aggressiva. Nu blev det lite psykologisk överkurs kanske.

Men på svenska; vi måste ta ansvar för vårt eget våld och välja _hur_ vi vill behandla vår omgivning.

OM vi skall förändra världen
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Tycer det var cäldigt bra inlägg av Fredrik_...visst kanske mycket psykologi men de e ju va de handlar om!!!

Men sen kan de va så att människor som slår på djur är oftast rädda för dom....
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

det är inte de onda människorna som är problemet - utan de goda som ingenting gör

Så sant, och med " " runt goda. Eftersom det t o m ofta runt riktigt störda personer som saknar empati och impulskontroll, samlas såna som hejar på och uppmuntrar misshandeln. Hästägare som tycker det är ett BRA sätt att "lära" hästar.....:crazy: De är ju lika medskyldiga.
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Men visst är det så Hannnaaa.

Våld föds ju ur frustration
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

*kl*

Vad jag har förstått , så finns inte videon på nätet (inte ännu iaf) men ska gå att köpa genom St. Georg -tidningen.

Jag ska iaf få hem tidningen St. Georg med den aktuella artikeln från Tyskland, var intresserad av att läsa den på print och det skulle visst vara en hel del hemska bilder :(
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Man såg lite på bilden i ridsport. :crazy: Det räcker för mej i alla fall....:cry: Tyvärr finns det nog fler som rider så...eller åt det hållet....för att "korrigera":( Inte minst på lite lägre nivå och även ponnyer.....dvs ungar som sett andra dåliga förebilder.
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Jo jag såg dom i ridsport. :crazy: Var inte trevlig ridning precis... :crazy:

Håller med dig. Vet vissa som rider på det sättet - dock inga dressyrryttare.
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Nej, det brukar vara hoppryttare :o:crazy: Och såna som tycker sej vara hoppryttare:cool:
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Har fortfarande inte sett bilderna:( Fast det är väl inget o va ledsen över gentligen men intressant o se...

Ska se i fall jag kan se dom i kväll:D
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Man såg lite på bilden i ridsport. :crazy: Det räcker för mej i alla fall....:cry: Tyvärr finns det nog fler som rider så...eller åt det hållet....för att "korrigera":( Inte minst på lite lägre nivå och även ponnyer.....dvs ungar som sett andra dåliga förebilder.

Ang. ponnyryttarna.
Var på kvalitetsbedömningen av fyraåringar idag, och där såg man MÅNGA ryttare som drog ihop sina ponnyer så dom knappt kunde andas :mad: Varför rider man på detta sättet? Vad är de man vill visa?
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Knapplån.. Jag hittar inte ens artikeln i ridsport :confused:
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Det är nr 16, sidan 17...

Jätte små bilder och liten artikel!
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Jaha, trodde artikeln fanns på nätet...
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Nä den gör ju inte de...tyvärr eller vad man ska säga
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

*kl*

Det finns ett ordspråk som heter "där kunskapen tar slut börjar våldet" som är en riktigt livssanning. Jag tycker det borde vara mer teori kring inlärningspsykologi i hästkretsar för den kunskapen är minst sagt bristfällig även hos de som lär ut på hög nivå och detta tycker jag är MYCKET märkligt med tanke på hur mycket prat det är om att man skall vara ledare över sin häst och att alla som rider strävar efter att bli flockledare över ett stort och potensialt farligt djur. De som har kunskap om inlärningspsykologi och ledarskap skulle aldrig komma på tanken att syssla med bestraffning då man vet om att det endast ger negativa konsekvenser.

TG/ beteendevetare med inriktning på ledarskap
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är i kontakt me en tysk hanhunds ägare, och med hjälp av översättninsprogramet får jag mkt hjälp men detta blev för snurrigt, vad...
2
Svar
33
· Visningar
2 727
Senast: Casper
·
L
Utrustning nu har jag varit inne och kikat på grandeur.de igen. på den tyska sidan hittade jag följande text: Das Pad ist beidseitig mit dem...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: skuggi
·
Ridning German judges have discussed and taken a stand: (from www.chronofhorse.com bulletin board) //In German and English// Stellungnahme...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: Noir3
·
P
Hästmänniskan Ska köpa häst, enligt ägaren är det toppstam på hästen. Enligt stamboken saknar hästen stam på faderns sida!! Det förklarar ägaren...
Svar
12
· Visningar
1 811
Senast: portos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp