Scandal (Ulvlek)

Ok och jag har tydligen lovat bort mig att gå på bio( Hunger Games -mockinjay 2) med äldsta sonen idag , vilket innebär att jag måste rösta tidigt idag - bion börjar kl 21.:crazy:

Jag tror att den goda tvillingen inte har siat någon ond idag med tanke på att ingen lagt fram något i den stilen i sitt teoriande( eller hade siat cirkus) Iofs har inte alla varit inne idag än så helt säker kan man inte vara...
Om så är fallet så är det fortfarande så att den goda tvillingen iaf vet om vem den onda tvillingen är och då kanske bör överväga att föra fram den i ljuset, visserligen så förlorar den sin möjlighet att sia, samt att käket hamnar i lyan hela tiden- vilket kan vara en nackdel. Samtidigt kan vi inte veta om det faktiskt finns fler ulvar kvar i lyan?
behöver se mer av ffa @Snurrfian , @FiaM @fio idag känner jag, samt gärna lite mer från @Habina samt @Lilltess också. Det jag skulle vilja se är vilka de funderar över samt varför de funderar så - på det viset hoppas jag kunna lägga klart pusslet:)
Det är de jag känner att jag skulle vilja veta lite mer om helt enkelt,
Mirtai känns som hon skulle kunna vara god denna gången, jag tycker att hon vänder och vrider på saker och ting på ett sådant sätt att det får mig att vilja att hon är på goda sidan . Hon kan luras för all del, men just för stunden så väljer jag att sortera in henne på min planhalva

Artline är jag mer ambivalent till, hon kan vara god , hon kan vara ond, men totalt sett så tycker jag att det lutar mer över åt det goda än det onda. Men är inte säker alls på det egentligen, men handlar mer om hur jag pusslar in det idag.

Troligen blev Cirkus siad skulle jag tro för jag har inte sett att någon har fört fram nått om varken någon ond eller god och isåfall hade väl den personen försökt det tänker jag.

Jag tippar på att det finns en ulv kvar och den onda tvillingen! För isåfall från början så var dom 3 ulvar + onda tvillingen = 4 onda och 8 goda, är den en vettig fördelning?

Eller är det två ulvar kvar och från början 5 onda och 7 goda? Känns som ett väldigt övertag isåfall för den onda sidan?

Liksom Cirkus som jag blev misstänksam emot är det en annan som gör mig misstänksam, nämligen Habina! Habina som god är mkt mer skärpt och klarsynt än vad hon har varit i denna leken.. Dessutom lovade Habina mig att jag inte skulle bli käkad om jag kom tillbaka och lekte :rofl:

Jag sitter med mitt pussel och alltså jag har för många potentiella ulvar :banghead:
och blir stressad över att jag inte kommer kunna vara med runt DL denna gången :crazy: så kan inte fånga in det som händer i slutet- för det är ju oftast då det kommer igång sas....:idea:

FiaM : vill gärna sortera in henne på den goda sidan, men skulle vilja veta vilken/vilka du misstänker mest? Får inte riktigt grepp om dig?

Fio: vilka håller du som mest misstänkta idag? Du verkar ha svängt rejält om Mirtai, för jag tyckte att du var väldigt misstänksam mot henne igår`? (edit: ser att hon börjar komma med inlägg nu när jag precis postat detta :) )

Snurrfian: Här funderar jag mycket över hennes andra röst igår på Mirtai? det gjorde att det i det läget blev hela 4 som hamnade lika med två röster var på sig : FiaM, Mirtai, Lobelia och Artline Motiveringen var inte den skarpaste heller, så det får ju mig att fundera ordentligt. Vad tycker du om Mirtai idag? Och vad tycker du om deltagarna i stort sett ?

Habina: Jag blir inte riktigt klok på Habina, det finns saker som får mig att höja på ögonbrynen, och lite att hon flyter med istället för att lansera sina egna tankar. Jag skulle vilja se ett rejält teoriinlägg av henne!

Lilltess: Föreföll att ha fått en uppenbarelse tidigare idag, men jag fattar inte riktigt vad den skulle kunna vara? Om jag hade vetat något om Fio så skulle jag inte ha särskilt svårt att framföra dessa, det finns definitivt saker att skaka fram där, så blir fundersam över om det är ett sätt för en ond att försöka få fokus på Fio istället för sig själv?

Jag tippar på att det finns en ulv kvar och den onda tvillingen! För isåfall från början så var dom 3 ulvar + onda tvillingen = 4 onda och 8 goda, är den en vettig fördelning?

Eller är det två ulvar kvar och från början 5 onda och 7 goda? Känns som ett väldigt övertag isåfall för den onda sidan?
Ja det låter som en vettig fördelning:) med 4 onda och 8 goda från början alltså. Håller med om att det inte borde vara 7-5 från början- i så fall hade det ju kunnat vara över efter 2 DL med lite flyt av de onda....

Liksom Cirkus som jag blev misstänksam emot är det en annan som gör mig misstänksam, nämligen Habina! Habina som god är mkt mer skärpt och klarsynt än vad hon har varit i denna leken.. Dessutom lovade Habina mig att jag inte skulle bli käkad om jag kom tillbaka och lekte :rofl:

Du har ju inte blivit käkad än. :p

Jag som trodde att jag skulle bli godförklarad i och med min fantastiska teori om lobelia och cirkus, men det verkar inte som folk brytt sig om den. :o

Jag vet inte om jag kan vara mer skärpt än jag varit hittills, jag såg ju igenom lobelias och cirkus teater, borde inte det räknas? :meh:

• Gilla
Reactions: fio

Jag som trodde att jag skulle bli godförklarad i och med min fantastiska teori om lobelia och cirkus, men det verkar inte som folk brytt sig om den. :o

Jag vet inte om jag kan vara mer skärpt än jag varit hittills, jag såg ju igenom lobelias och cirkus teater, borde inte det räknas? :meh:

Nä precis jag har inte blivit käkad än vilket lutar åt att du måste sitta i lyan :D

Nej jag har lagt märkte till din teori om Lobelia och Cirkus och undrar kanske om det är ett spel för gallerierna med tanke på att Lobelia och Cirkus alibiröstade på varandra!!:angel:

Det känns verkligen som att vi måste gnugga våra grå nu för att få ut den sista ulven!

Fasen att alla måste vara så skumma bara :cautious: Jag har verkligen ingen misstänkt än som sticker ut från dom andra :down:

Nä precis jag har inte blivit käkad än vilket lutar åt att du måste sitta i lyan :D

Nej jag har lagt märkte till din teori om Lobelia och Cirkus och undrar kanske om det är ett spel för gallerierna med tanke på att Lobelia och Cirkus alibiröstade på varandra!!:angel:

:rofl: Jaså det var så du menade. Jag kan dock avslöja att jag inte har någon insyn i lyan.

Jag får väl nöja mig med att när leken är över så kommer alla att vara imponerade över att jag kom på lobelia och cirkus. :p

Jag sitter med mitt pussel och alltså jag har för många potentiella ulvar :banghead:
och blir stressad över att jag inte kommer kunna vara med runt DL denna gången :crazy: så kan inte fånga in det som händer i slutet- för det är ju oftast då det kommer igång sas....:idea:

FiaM : vill gärna sortera in henne på den goda sidan, men skulle vilja veta vilken/vilka du misstänker mest? Får inte riktigt grepp om dig?

Fio: vilka håller du som mest misstänkta idag? Du verkar ha svängt rejält om Mirtai, för jag tyckte att du var väldigt misstänksam mot henne igår`? (edit: ser att hon börjar komma med inlägg nu när jag precis postat detta :) )

Snurrfian: Här funderar jag mycket över hennes andra röst igår på Mirtai? det gjorde att det i det läget blev hela 4 som hamnade lika med två röster var på sig : FiaM, Mirtai, Lobelia och Artline Motiveringen var inte den skarpaste heller, så det får ju mig att fundera ordentligt. Vad tycker du om Mirtai idag? Och vad tycker du om deltagarna i stort sett ?

Habina: Jag blir inte riktigt klok på Habina, det finns saker som får mig att höja på ögonbrynen, och lite att hon flyter med istället för att lansera sina egna tankar. Jag skulle vilja se ett rejält teoriinlägg av henne!

Lilltess: Föreföll att ha fått en uppenbarelse tidigare idag, men jag fattar inte riktigt vad den skulle kunna vara? Om jag hade vetat något om Fio så skulle jag inte ha särskilt svårt att framföra dessa, det finns definitivt saker att skaka fram där, så blir fundersam över om det är ett sätt för en ond att försöka få fokus på Fio istället för sig själv?
Jag har också lite panik och på tok för många som jag känner mig osäker på/misstänker.
Artline har totalt flugit under min radar den här leken så jag kan inte sätta henne åt något håll känner jag.

Habina känner jag inte riktigt igen. Hon brukar vara aktiv och vända och vrida på allt men jag kan inte se det den här leken.

Lilltess är den jag tycker är svårast. Jag får lite samma vibbar av henne som jag fick av Lobelia men är det jag som är färgad av att hon misstänker mig? Jag tyckte redan igår att hon inte svarade på frågorna som jag ställde och samma sak gällde Lobelia. Samma sak med att jag ska ha tyckt att cirkus teori är intressant och att jag lutar mig mot henne. Det skaver.

Jag har väl skrivit att jag tror du är god pågrund av du. Skummar igenom leken på mobilen

Enkelt

fio som ulv = Habina hade blivit käkad dag Ett som hämnd!

Habina som ulv = Har lovat fio att inte bli käkad om fio kommer tillbaka och leker :angel:

Slutsats: Både Habina och fio lever :idea:
Alltså det är nästan en vettig anledning till att tro att du är god. Men nej det är inte tillräckligt för att godförklara dig.

Jag tror inte habina är ond. Då hade hon inte skrivit teorin om cirkus och Lobelia.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025