Scenföreställningar

warg

Trådstartare
Vilka scenföreställningar har ni sett nyligen, och vad planerar ni att se? Jag trycker att jag hinner se alldeles för lite teater, opera och konsterter, men ibland lyckas jag få till något när jag är på tjänsteresa. Då går jag oftast själv, vilket kan vara lite tråkigt, men samtidigt er det en frihet att själv välja vad man vill se. Nu har jag precis köpt biljett till Wicked på Göteborgsoperan i oktober. Jag såg den i London för ungefär 18 år sedan, det ska bli kul att se den svenska uppstättningen och svenska översättningen. Göteborgsoperan brukar göra riktigt bra musikaluppsättningar tycker jag. Vad har ni på gång?
 
Same. Wicked under hösten. Göteborgsoperan brukar göra bra grejs. 🙂 Sen blir det säkert ngt mer men det är inte planerat ngt än. Troligen opera.
 
Vi ska också se Wicked, i november. Tycker mycket om operan och försöker få till besök ett par gånger per år.
 
Jag går på spelningar, under september ska jag se Wilmer X, Stefan Sundström, INVSN och Billy Bragg. Däremot var det oerhört länge sedan som jag var på teater. Innan min pappa blev dement gick vi på teater, främst Dramaten och Stadsteatern men även Galeasen, flera gånger om året. Jag saknar det väldigt.
 
Jag såg operan Macbeth för typ en månad sedan. Den var riktigt bra!

Har inget inplanerat att se ännu, men brukar på på dans med Göteborgsoperans danskompani. Men även lite olika scenkonst på Atalante i Göteborg.
 
Jag ska på Kungliga Operans föreställning Madame Butterfly redan nästa vecka :)
I övrigt är det lite snålt, har inget naturligt sällskap så att säga.
 
Går sällan på något främst för att jag bor helt fel.
Var på spelning med Louden Swain och Paul Carella i Edinburgh i maj.
 
Min favoritmusikal Cabaret sätts upp av Helsingborgs stadsteater i höst, jag ska gå på genrepet till att börja med. :) Och sedan kommer Riket på samma teater i vår! Känns också som ett måste. Skulle gärna se något på Malmö opera snart också, blir det inte förr så åtminstone Turandot också till våren.

Min systerdotter är med på uppsättningarna i Kristianstads teater så de brukar jag ofta se, bland annat mitt senaste besök på scenföreställning i våras (Fantomen på operan, som var riktigt bra). Det är dessutom en väldigt mysig teaterbyggnad så EV. om tiden och ekonomin tillåter det kan det bli en tur för att se My Fair Lady där i höst.
 
Senast ändrad:
Går väldigt mycket på spelningar, nästan varje vecka. På tisdag blir det Hellacopters. Men mer föreställningar är mer sällan. På torsdag ska jag på genrep på malmö opera, "Everbody is talking about Jamie", det ska bli kul!
 
Jag försöker få till ett par-tre teaterföreställningar och ungefär lika många dansföreställningar om året. Främst Malmö Stadsteater och Skånes Dansteater här i Malmö. Tråden påminde mig om att jag ännu inte kollat upp höstens uppsättningar.
 
Bor i Göteborg och går ofta på operan här både musikal , dans och någon operett har det blivit. Går också själv för jag har inget naturligt sällskap. Men det låter ju som flera här inte har det så jag tänker buketräff på Göteborgsoperan framöver kanske hade varit något att styra upp ? Det jag tycker är tråkigt med att gå ensam är dels att inte ha någon att prata med om föreställningen och hoppar över fika i pausen för att det är tråkigt att fika själv. Har tänkt att köpa biljett till Wicked i höst eller till våren.

Senaste jag gick på var Cabaret på Göteborgsoperan hade scenplats och det var magiskt 😍. Rekommenderar verkligen scenplats om de har det igen..

Vill egentligen hinna gå på mer teater och även mer på operan men dp min sambo inte är intresserad och jag rider en del extra utöver ridskolan och tränar tre dagar per vecka är det tyvärr svårt att få till.
 
Bor i Göteborg och går ofta på operan här både musikal , dans och någon operett har det blivit. Går också själv för jag har inget naturligt sällskap. Men det låter ju som flera här inte har det så jag tänker buketräff på Göteborgsoperan framöver kanske hade varit något att styra upp ? Det jag tycker är tråkigt med att gå ensam är dels att inte ha någon att prata med om föreställningen och hoppar över fika i pausen för att det är tråkigt att fika själv. Har tänkt att köpa biljett till Wicked i höst eller till våren.

Senaste jag gick på var Cabaret på Göteborgsoperan hade scenplats och det var magiskt 😍. Rekommenderar verkligen scenplats om de har det igen..

Vill egentligen hinna gå på mer teater och även mer på operan men dp min sambo inte är intresserad och jag rider en del extra utöver ridskolan och tränar tre dagar per vecka är det tyvärr svårt att få till.
Hade ju varit en fantastisk buketräff på göteborgsoperan, mycket bra idé. 🙂
 
Jag lever fortfarande i ett rus efter Purcell - en midsommarnattsdröm på Drottningsholmsteatern tidigare denna månad.
Eftersom jag är ett stort fan av barockopera så hängde jag på låset när biljetterna släpptes runt midnatt i december förra året 😅 Så nu satt jag på absolut bästa plats och njöt för fulla drag.

IMG_1865.jpeg


Hörde dessutom att Drottningsholm nästa sommar kommer sätta upp Lully, vilken är min absoluta barock-crush så kommer definitivt sälja mig själ för en front row på den! ;)

I höst blir det några operor. Dock ej Verdi eftersom det inte är min kopp te men Mme Butterfly (Puccini) på kungliga kanske slinker med.
På balett-fronten tänkte jag se om Manon Lescaut (balett) september. Traditionsenligt blir det sedan Nötknäpparen innan jul.
 

Liknande trådar

Gnägg Tänktek kolla här om någon varit på Olympia horse show och vet lite om det. Hur långt innan brukar man behöva köpa biljetter? Såg att...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: nickan1
·
Äldre Jag har de senaste tre åren firat nyår i Rom. Bestämde dock redan förra nyårsafton (som var vansinnigt trevlig) att det i alla fall...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Sjalen
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 038
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har ingen aning om vart jag ska börja.. Känner bara att jag behöver skriva av mig.. Mitt ex, dotterns pappa. Finns nog ingen som...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: lilltrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp