Bukefalos 28 år!

schäfrar och bakställ -igen

Sv: schäfrar och bakställ -igen

Ser ju helt sjukt ut. Hur har det blivit sådär?

Hur pass bra kan en schäfer arbeta om den nästan går på hasorna?
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

Det är sorgligt att se!

Och amerikanarna bara står och flinar över alla fina priser deras missbildade hundar har fått! Det är så man mår illa!!
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

Jag gillar Schäfrar, men inte dom där som är så fruktansvärt lågställda i bakdelen :mad:
Det är dessutom skitsvårt att hitta en "normal" Schäfer idag,
dom flesta annonser och kennelsidor jag kikat på, så ser dom ut sådär som om dom har hälften så långa ben bak jmf med frambenen.

Är det konstigt att dom har stora problem med höfterna? :crazy:
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

Jag minns det där reportaget faktiskt. Bildern har etsat sig fast på min näthinna och de såg exakt ut som jag minns de... (Så jag inbillar mig inte att de verkligen är fastetsade...)
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

Jag hade en schäfertik av den gamla typen men det var inga papper på henne tyvärr. Hon såg ut som schäfrar ska göra (tycker jag) utan den sluttande ryggen.
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

Det är tragiskt!!

Men tyvärr börjar även bruksschäfrarna visa sina problem, då de inte följer exteriören som en schäfer ska ha.

De är så korta fram att och höga bak att frambenen börjar ta stryk. En hund är inte byggd att lägga vikten på frambenen.

Anser att båda schäfrarna måste börja tänka till vad gäller anatomin på hundarna.
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

FRUKTANSVÄRT..... huvva :( Det är så synd på en såpass fin ras att den sönderavlas på detta sätt..... och typiskt amerika...
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

Synd att det inte fanns papper på henne, kanske det hade blivit 1 kull med normalt utseende
 
Sv: schäfrar och bakställ -igen

OH fysjutton.

Vet inte hur det är med hundskolan nu men då vi tog en hund därifrån så såg dom inte ut sådär huvva.

Hon stod då på alla fyra tassar och hade UA på röntgen ...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 615
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 844
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 986
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 132
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp