Schampo i fast form?

Får jag fråga er som använder tvål/fast schampo hur man löser det praktiskt när ni inte är hemma.

Vill gärna testa aleppotvål i håret, men då jag tvättar det är jag ofta inte hemma och ska sedan ha sakerna liggande i väska eller bil ända till kvällen. Tänker att den måste ligga i något som är tätt för att inte kladda ner, men å andra sidan måste den få torka vilket inte går i en tät ask. Så jag blir tvungen att hålla mig till flaskor då.
Eller finns det något smart knep som jag missat?
Plåtburk, den är torr mellan gångerna. Hemma ligger den i plåtburk utan lock. Antar att den inte är lufttät.
 
Tja det finns väl en anledning till att det inte har slagit igenom så enormt ännu? I vanliga butiker (livsmedel) finns det ju inte ännu?

Jag skulle säga att den inte har slagit överhuvudtaget och inte finns i vanliga butiker alls. (jag kan inte säga att det stör mig heller)

Men det har ju varit omodernt med vanlig fast tvål också ganska länge trots att den fungerar utmärkt. Fungerar=man blir ren. Marseilletvål är så omodern att den är svår att få tag på.

Och linoljesåpa fungerar också jättebra trots att den nästan bara säljs i byggnadsvårdsbutiker. Plåthinkar fungerar trots att de inte finns på ICA ;)

Ylletröjor har inte slagit, på sistone men de fungerar.

Samtidigt om de började sälja tex Aleppotvål o Marseilletvål på ICA för 50 kr per bit skulle jag bara börja misstänka att det var någonting annat, med palmolja och grön färg i.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet I Sverige valde jag alltid oparfymerade tvättmedel men det är ingen stor produkt här i Tyskland. Istället köper folk extra tvättparfym...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 458
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 316
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
593
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 659
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp