Secret Santa 2022

Erkänner att jag i år för första gången var helt säker på att jag visste vem som var min tomte redan när hunden gjorde inbrott i julklappslådan.
Var helt övertygad om att en av paketen innehöll en godisklubba.
Döm om min förvåning på julafton när det inte var det i paketet....
Så började jag då bocka av alla och upptäckte Jeps som är nästan jeep. Eftersom jag tror att julpyntet i form av en bil med gran på taket kan vara en ledtråd, gissade jag utan att checka av listan med avslöjade tomtar.

Det värsta är att jag har en känsla av att det tidigare har förekommit en liknande ledtråd men jag kan inte hitta det....O_o
Så nu får jag börja med uteslutning
@pannkaka är du min tomte?
 
Erkänner att jag i år för första gången var helt säker på att jag visste vem som var min tomte redan när hunden gjorde inbrott i julklappslådan.
Var helt övertygad om att en av paketen innehöll en godisklubba.
Döm om min förvåning på julafton när det inte var det i paketet....
Så började jag då bocka av alla och upptäckte Jeps som är nästan jeep. Eftersom jag tror att julpyntet i form av en bil med gran på taket kan vara en ledtråd, gissade jag utan att checka av listan med avslöjade tomtar.

Det värsta är att jag har en känsla av att det tidigare har förekommit en liknande ledtråd men jag kan inte hitta det....O_o
Så nu får jag börja med uteslutning
@pannkaka är du min tomte?
Nej tyvärr, jag va tomte till stjärnhimmel
 
Det är jag! Det skulle ha varit med ett tomtekort med en liten ledtråd, men det kanske kom bort i inbrottsförsöket. Vad glad jag blev att du gillade muggen! Jag hade också tänkt skicka med godis till er alla, men hunden snodde ju ditt, och jag kunde inte hitta vad kor tyckte om som godis :)
Åh vilken lättnad.
Återigen tack. Muggen är helt outstanding, pysselboken har hållit mig sysselsatt medan jag funderat på vem som var min tomte.
Lille hunden Rune och jag blev utan godis, ja egentligen bara Rune. Jag fick ju riktigt julkalender 😉
Korna uppskattade hästgodiset mer än hästarna 😊
Vad var det för ledtråd som monster hunden Eddie gjort av med?
 
Åh vilken lättnad.
Återigen tack. Muggen är helt outstanding, pysselboken har hållit mig sysselsatt medan jag funderat på vem som var min tomte.
Lille hunden Rune och jag blev utan godis, ja egentligen bara Rune. Jag fick ju riktigt julkalender 😉
Korna uppskattade hästgodiset mer än hästarna 😊
Vad var det för ledtråd som monster hunden Eddie gjort av med?
Jag blev så glad när jag hittade muggen, tuclye den var så fin och helt rätt till ledtrådarna. Vad kul korna tyckte om hästgodiset, jag valde nått som jag trodde kunde gå hem hos kor, men var inte säker. Stackars Rune får ha några extra klappar från mig, när ny allt godiset åts upp utan honom. Hoppas du tycker om kaffet , dricker inte själv så var inte helt lätt att vet vad jag skulle ge, så då fick det bli något juligt :)

Jag skrev ett litet rim, typ "silvertejp är min grej, men på hundar har jag mindre plej. Jag kan istället katt och häst, kor tycker dotter min att är bäst". Hade skrivit tidigare i tråden om hur mycket jag silvertejpade lådan sist jag var med, och tänkte att det borde gå att utesluta en hel del deltagare om du tog bort alla med hund, utan katt och utan dotter. Utan kortet var det dock väldigt lite att gå på, särskilt så jag knappt skrivit i tråden för att inte röja mig :o
 
20221228_225651.jpg
Myser framför tv:n och väntar på att bli trött.
Passade på att tända ljuset jag fick från @Sel
Titta vad fint!
😊🕯

(Pralinerna var också jättegoda!😊😊)
 
Jag blev så glad när jag hittade muggen, tuclye den var så fin och helt rätt till ledtrådarna. Vad kul korna tyckte om hästgodiset, jag valde nått som jag trodde kunde gå hem hos kor, men var inte säker. Stackars Rune får ha några extra klappar från mig, när ny allt godiset åts upp utan honom. Hoppas du tycker om kaffet , dricker inte själv så var inte helt lätt att vet vad jag skulle ge, så då fick det bli något juligt :)

Jag skrev ett litet rim, typ "silvertejp är min grej, men på hundar har jag mindre plej. Jag kan istället katt och häst, kor tycker dotter min att är bäst". Hade skrivit tidigare i tråden om hur mycket jag silvertejpade lådan sist jag var med, och tänkte att det borde gå att utesluta en hel del deltagare om du tog bort alla med hund, utan katt och utan dotter. Utan kortet var det dock väldigt lite att gå på, särskilt så jag knappt skrivit i tråden för att inte röja mig :o
Va bra att den var liten om nu Eddie lyckades äta upp den.
Sen kan jag avslöja att just silvertejp verkar vara dom flesta buketomtarnas grej. 😄
Tror dom flesta jag haft har haft mer eller mindre allihopa. Verkar vara något alla bukefaluster har hemma.
Muggen är kanon. Det har ändrat mina vanor helt brukar ta en kaffeglas som jag har hela dagen och sätter i diskmaskinen på kvällen och tarettnyttnästadag. . Nu diskar jag muggen och använder den igen nästa dag.
 
Tomte - snäll bukefalist
Fjordfrälst - Dobbis
Nahar - Gnist
Nytant - Therese1988
Klara - Bluefish
YorkWann - astronaut
astronaut - Calmiche
sweep - Kakis
Calmiche - Malin_L
Parellikusken - Ninnurur
Ceta - mumin
cirkus - Caoimhe
cewe - Klara
Jeps - sweep
EZMK - Bapelsin
Snurrfian - EZMK
Takire - Halcyon
Keb71 - athena_arabians
athena _arabians - bollen__ och TeamLundVer
AbCdE- Takire
Marty - cambodia
Cattis_E - Mineur
Sonic76- Fjordfrälst
Ninnurur - mysboll
Lumos_Nox- AbCdE
Diabetikern - Elo
Blacksmithfarm - Diabetikern
Tulip - Ceta
Houdinie - _Elly
cambodia - Sel
Malin_L - Nytant
Mysboll - YorkWann
TeamLundVer - Wingates
dobbis - Cattis_E
Wingates - LillaMy84
Halcyon - Malibu_Stacy
Mineur - Madalitso
Caoimhe - Nixehen
Kakis - zassoo
Bluefish - Houdinie
Bapelsin- Lumos_Nox
Therese1988 - Squie
WS6 - cirkus
LillaMy84- Sonic76
Mirre - pannkaka
Silver Girl - Glimmertrollet
Malibu_Stacy - cewe
Sel - Blacksmithfarm
cili - Mirre
Nixehen - piglet82
Glimmertrollet - gul_zebra
mumin - WS6
gul_zebra - Tulip
Masse - Marty
_Elly_ - Nahar
Elo - Jeps
bollen_ - Keb71
pannkaka- stjarnhimmel
 
Tomte - snäll bukefalist
Fjordfrälst - Dobbis
Nahar - Gnist
Nytant - Therese1988
Klara - Bluefish
YorkWann - astronaut
astronaut - Calmiche
sweep - Kakis
Calmiche - Malin_L
Parellikusken - Ninnurur
Ceta - mumin
cirkus - Caoimhe
cewe - Klara
Jeps - sweep
EZMK - Bapelsin
Snurrfian - EZMK
Takire - Halcyon
Keb71 - athena_arabians
athena _arabians - bollen__ och TeamLundVer
AbCdE- Takire
Marty - cambodia
Cattis_E - Mineur
Sonic76- Fjordfrälst
Ninnurur - mysboll
Lumos_Nox- AbCdE
Diabetikern - Elo
Blacksmithfarm - Diabetikern
Tulip - Ceta
Houdinie - _Elly
cambodia - Sel
Malin_L - Nytant
Mysboll - YorkWann
TeamLundVer - Wingates
dobbis - Cattis_E
Wingates - LillaMy84
Halcyon - Malibu_Stacy
Mineur - Madalitso
Caoimhe - Nixehen
Kakis - zassoo
Bluefish - Houdinie
Bapelsin- Lumos_Nox
Therese1988 - Squie
WS6 - cirkus
LillaMy84- Sonic76
Mirre - pannkaka
Silver Girl - Glimmertrollet
Malibu_Stacy - cewe
Sel - Blacksmithfarm
cili - Mirre
Nixehen - piglet82
Glimmertrollet - gul_zebra
mumin - WS6
gul_zebra - Tulip
Masse - Marty
_Elly_ - Nahar
Elo - Jeps
bollen_ - Keb71
pannkaka- stjarnhimmel
Madalitso - Masse
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 065
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 073
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 553
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
76 176
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp