Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte skolplikt på gymnasiet. Däremot så får man inte studiebidrag om man inte studerar - givetvis.Går du på gymnasiet är det väl skolplikt?
När jag gick på gymnasiet fick mamma pengarna från CSN fram till att jag fyllde 18, sen sattes de in på mitt konto.
Det var från 18 år iaf 95 när jag fyllde 18.När jag var ungså var det eleven själv som sjukanmälde sig, skolplikten är (och var) ju bara för grundskolan så även om jag antar att vårdnadshavaren kunde tvinga en att gå gymnasium så ansågs det troligen vara frivilligt och upp till en själv?
Man får väl studiebidraget själv redan från gymnasiet (16 år) eller är det också från 18 år nu?
När jag gick gymnasiet (började hösten -99) så var det vårdnadshavare som sjukanmälde och skrev under ev ledighetsansökan mm eftersom studiebidraget kunde bli indraget annars.När jag var ungså var det eleven själv som sjukanmälde sig, skolplikten är (och var) ju bara för grundskolan så även om jag antar att vårdnadshavaren kunde tvinga en att gå gymnasium så ansågs det troligen vara frivilligt och upp till en själv?
Man får väl studiebidraget själv redan från gymnasiet (16 år) eller är det också från 18 år nu?