Separation

Bukefalos 30 år!

När jag var ung ;) så var det eleven själv som sjukanmälde sig, skolplikten är (och var) ju bara för grundskolan så även om jag antar att vårdnadshavaren kunde tvinga en att gå gymnasium så ansågs det troligen vara frivilligt och upp till en själv?
Man får väl studiebidraget själv redan från gymnasiet (16 år) eller är det också från 18 år nu?
Det var från 18 år iaf 95 när jag fyllde 18.

När jag var ung ;) så var det eleven själv som sjukanmälde sig, skolplikten är (och var) ju bara för grundskolan så även om jag antar att vårdnadshavaren kunde tvinga en att gå gymnasium så ansågs det troligen vara frivilligt och upp till en själv?
Man får väl studiebidraget själv redan från gymnasiet (16 år) eller är det också från 18 år nu?
När jag gick gymnasiet (började hösten -99) så var det vårdnadshavare som sjukanmälde och skrev under ev ledighetsansökan mm eftersom studiebidraget kunde bli indraget annars.

Det beror säkert på kommun. När jag gick gymnasiet i slutet på nittiotalet/början på tvåtusen sjukanmälde vi själva. Fast vid ledighet eller eventuell längre frånvaro vet jag inte hur det gick till, jag hade ju hästen där så långvarig frånvaro hände liksom inte. 😅

Liknande trådar

• Hur skulle du reagera?
  • Har vi Ice här?
  • När berätta att jag vill separera?
  • Gamla föräldrar, vad ska jag göra?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat