Separation

Bukefalos 30 år!

Har faktiskt funderat på att prova hyra ut ställplats för tex husvagnar/båtar mm.
Men först måste sambon få bort allt skrot han har samlat på sig så det finns plats… Och det gör han nog inte i första taget för vart ska han ha det nu?!
Jag hade samma situation när jag separerade för snart tre år sedan. Exet hade prylar, verktyg, maskiner samt en liten traktor och en lastbil stående kvar. Och flyttade till lägenhet...
Han fick betala hyra tills allt var borta. Det var mycket tjafs om den biten, att hyran var för hög och att han ville förhandla osv, men det var ju inte som att jag hade valt att upplåta space till honom 🙄 Sänkte hyran vartefter sakerna avyttrades, tror det blev lite morot för honom.

Det finns en gammal timrad stuga i utkanten av gården. Vedspis och kök från 40-50 talet. Ryms två våningssängar samt matbord i köket. Sedan är det en lite farstu.
Funderar på om det skulle gå att hyra ut via Air Bnb sommartid efter lite fix.
Men kanske är svårt utan el och vatten.

Det finns en gammal timrad stuga i utkanten av gården. Vedspis och kök från 40-50 talet. Ryms två våningssängar samt matbord i köket. Sedan är det en lite farstu.
Det kan nog vara exotiskt tänker jag. Vi hade tyska utbytesstudenter när jag pluggade som blev superexalterade över sådant.

Kolla runt på AirBnB, jag har sett många stugor utan faciliteter som hyrs ut med goda recensioner.

T.ex där värden kör dit en 20 liters dunk med vatten inför vistelse, eller hänvisar att det går att hämta vatten x meter från stugan. Samt utedass.
Bara man är tydlig i beskrivningen så tror jag inte det är något hinder, utan som skrevs högre upp, det kan till och med vara något lockande/exotiskt att leva några dagar utan moderna bekvämligheter.

Jag har hyrt med utedass och vatten ur brunn, hade dock el tror jag. Sommartid tänker jag det borde gå att dra el med förlängning. Det är ju ljust så för mobilladdning och enklare campingspis/vattenkokare borde ju räcka.

• Gilla
Reactions: Sel
Kolla runt på AirBnB, jag har sett många stugor utan faciliteter som hyrs ut med goda recensioner.

T.ex där värden kör dit en 20 liters dunk med vatten inför vistelse, eller hänvisar att det går att hämta vatten x meter från stugan. Samt utedass.
Bara man är tydlig i beskrivningen så tror jag inte det är något hinder, utan som skrevs högre upp, det kan till och med vara något lockande/exotiskt att leva några dagar utan moderna bekvämligheter.
Ja självklart får jag erbjuda vatten i dunk i så fall. Och det kanske tom går att dra en skarvsladd från huset så de kan använda en vattenkokare i alla fall. Samt erbjuda en grill.
Hmm, ja det känns ju inte helt omöjligt att i alla fall kunna få några gäster per sommar.
Har öven en uppvärmd gäststuga närmare huset. Inget kök men går ju kanske hyra ut som typ liknande ett hotellrum med liten kyl och vattenkokare.

Tack alla för att ni hjälper mig att komma på nya idéer och se framåt 💕

Ja självklart får jag erbjuda vatten i dunk i så fall. Och det kanske tom går att dra en skarvsladd från huset så de kan använda en vattenkokare i alla fall. Samt erbjuda en grill.
Hmm, ja det känns ju inte helt omöjligt att i alla fall kunna få några gäster per sommar.
Har öven en uppvärmd gäststuga närmare huset. Inget kök men går ju kanske hyra ut som typ liknande ett hotellrum med liten kyl och vattenkokare.

Tack alla för att ni hjälper mig att komma på nya idéer och se framåt 💕
Jag tror att med en bänk, en dunk vatten, vattenkokare och ev kokplatta och kyl kommer man långt :)

Hejja dig!

Har faktiskt funderat på att prova hyra ut ställplats för tex husvagnar/båtar mm.
Men först måste sambon få bort allt skrot han har samlat på sig så det finns plats… Och det gör han nog inte i första taget för vart ska han ha det nu?!

Vart han ska ha sina prylar är ju hans problem. Han får väl hyra ett eget förråd! För 15 år sedan separerade jag och min man ( vi blev ihop några år senare, men det är en annan historia), men han flyttade också från gården till lägenhet. Han ville inte flytta sina prylar till eget förråd.

Istället blev det ett antal turer till ÅVC tills dess att han tog itu med sin skit ;)

Om han inte vill betala hyra hos dig, så hota med att köra iväg hans prylar till skroten. Då kanske det blir fart på honom.

/Lizzie

Vart han ska ha sina prylar är ju hans problem. Han får väl hyra ett eget förråd! För 15 år sedan separerade jag och min man ( vi blev ihop några år senare, men det är en annan historia), men han flyttade också från gården till lägenhet. Han ville inte flytta sina prylar till eget förråd.

Istället blev det ett antal turer till ÅVC tills dess att han tog itu med sin skit ;)

Om han inte vill betala hyra hos dig, så hota med att köra iväg hans prylar till skroten. Då kanske det blir fart på honom.

/Lizzie
Ja sakerna ska inte vara kvar. Men får ta det om och när huset väl blir mitt.

Det finns ju de som vill komma ifrån allt. Men vatten kanske går att ordna via dunkar så man klarar att diska och tvätta sig lite enkelt?

Liknande trådar

• Hur skulle du reagera?
  • Har vi Ice här?
  • När berätta att jag vill separera?
  • Gamla föräldrar, vad ska jag göra?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat