Serier just nu?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MiniLi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 492
  • Visningar Visningar 46 125
Sv: Serier just nu?

KL

På måndag börjar en ny serie (verkar vara i stil med typ Grey's Anatomy men med brandmän i stället?) som heter Chicago fire. Tror jag ska ge den en chans!

Någon annan som ska? :idea:

KL

Jag börjar också få abstinens såhär vid juluppehållet..
Har börjat se American Horror Story men nu har jag snart kommit ifatt. Skrev upp en hel radda med serier från den här tråden tidigare så får nog leta fram den listan igen :)

Samma här, insåg denna vecka att men men men det finns inget att titta på. Jag som brukar ha fredagsmys i soffan med mina serier.

Hemskt verkligen!
Men imorgon blir det iallafall Fringe, all heder till dem som inte tagit juluppehåll än :D

Den serien jag längtar mest efter just nu är faktiskt Beauty and the Beast. Tyckte den var ok från början och sen har det blivit bättre och bättre. Sista avsnittets cliffhanger var bara :eek:

*kl*

Nån mer än jag som följer Dexter? Nästa säsong är den sista och hur tror ni att det kommer att sluta? Säsongsavslutningen nu gör att det känns som om det bara kommer att gå åt skogen...

*KL*

Vet inte om den kommit upp i tråden men "dont trust the bitch in appartment 23" är ju helt sevärd (spec nu när alla "mina" (NYA favvon Beauty & the Beast !!! , revenge och Once upon a time) har vintervila)
Ja den har säkert också vintervila men då jag inte kommit så långt funkar den =)

Men som sagt min nya favvo Beauty & the Beast är ju HELT :love: .... Killen är så snygg/söt/sexig (osv) så det finns ju inte !

Jag har sett några avsnitt av Dont trust the b**ch... Men jag tyckte den var sådär. Det känns som om den snubblar lite över sig själv och hittar liksom inte riktigt sin ton. Så snubblade 2 broke girls också i början, men sen kom Sophie och det blev såååå bra:D!

Och ni som inte har sett den så säger jag bara NASHVILLE:love:! I lööööv it! Trodde aldrig jag skulle få en crush på en karaktär som heter Gunnar:rofl:!

Fö är jag så glad över att det finns fler än jag som är serietokig här!!

KL

Nån som vet om BBC gör nån julminiserie i år? Typ som de gjort Stolthet och fördom, Emma, North and South unt so weiter?

//Kostymdramenörden

Jag har bara hunnit se Dexter fram tills "Suprise Motherfucker" ungefär. :p Men jag gillar Dexter, måste ta tag i den serien igen.

Försöker ta mig igenom Fringes andra säsong. Har sett några avsnitt sedan innan dock.

Merlins sista avsnitt gjorde mig deprimerad.

Supernatural får jag nog kalla "season gr8" hitintills. Uppehåll över julen dock.

MEN HÖRRNI!!! :D

Ni har ju missat bästa serien ever.. SONS OF ANARCHY :love::love:

Älskar, älskar, älskar! Finns inget bättre än när det finns ett nytt avsnitt. Åh, längtar så till nästa säsong!

Annars gillar jag;

Entourage (också en riktig favoritserie!)
Sopranos
Weeds
How I met your mother
Sex and the city
Desperate Housewives
Alla typer av Masterchef (utom den brittiska)

Serier jag har sett lite men inte kommit in i (m.a.o inte så br);

Breaking Bad
Rome
Game of thrones (även om min kille äääälskar den)
Pretty little liars
Family guy, simpsons osv

Just nu har vi börjat titta på Boardwalk Empire. Helt okej såhär långt, men jag är inte "hooked". Serier som står på väntelistan är Suits och Californiacation.

Jag har bara hunnit se Dexter fram tills "Suprise Motherfucker" ungefär. :p Men jag gillar Dexter, måste ta tag i den serien igen.

Men då är det väl inte så många avsnitt kvar?

Jag har sett första av Chicago Fire ikväll och den verkar helt okej. Lite som Third Watch men utan skakig kamera och poliser. Gillar dessutom Jesse Spencer även om jag har svårt för att han pratar med amerikansk dialekt i denna serien.

Har alldeles nyss sett julavsnittet av Downton Abbey. Morr.

Alltså, jag syftar på när en viss person säger orden! Säsong två eller nått! Finns det ett avsnitt som heter samma fras? Måste googla.

Alltså, jag syftar på när en viss person säger orden! Säsong två eller nått! Finns det ett avsnitt som heter samma fras? Måste googla.

Haha, ja det är tom sista avsnittet i senaste säsongen som heter Surprise Motherfucker:D! Men det är mycket referenser till Doakes så det förvånar mig inte att det är en fras från honom. Är mycket intertextualitet i Dexter. I like.

Nu har jag bara två avsnitt kvar av Chicago Fire och behöver ätminstone en till serie att se innan säsongerna kommer igång igen.

Ser redan:
Nashville
Arrow
Hart of Dixie
himym
tbbt
Downton Abbey
Dexter
The Good Wife
2 broke girls
New Girl
Greys Anatomy
Shameless
Mad Men
Game of Thrones
Girls
The Big C
Nurse Jackie
Supernatural
House of Lies
Sons of Anarchy

Det måste finnas ngn form av kärlekshistoria med och jag gillar inte serier enbart baserade på mänsikor som har ihjäl varandra.

Senast ändrad:

Walking dead, undersökt den serien? Den har ju väldigt mycket kärlekshistorier runt omkring, lite för mycket ibland för min smak ;) Men den har ju med all säkerhet redan tagits upp ;)

Boardwalk Empire skulle nog funka också!

En bra, lättsam humorserie är annars Modern Family. Älskar alla karaktärer i den serien :)

(Newsroom? Fastnade inte för den själv, alldeles för mycket dialog för min smak, men vet många som gillar den!)

Senast ändrad:

Och såklart Breaking Bad om du inte redan sett den. Den skulle jag börja med först i så fall :)

Newsroom har jag sett och den var helt rätt för mig! The Walking Dead har jag bara sett första säsongen av, borde kanske ta tag i den eftersom det finns två säsonger till. Breaking Bad har jag sett första säsonge plus första avsnittet i andra säsongen. Det var rätt kasst, men har förstått att just andra säsongen är den svagaste i den serien.

Boardwalk Empire såg jag de första säsongerna av, men lackade när Michael Pitt dör. Har dock sett att Bobby Cannavale är med i tredje säsongen och han är "the funky spunk"-killen i satc:D!

Iof är andra säsongen av Walking Dead sjukt seg (dålig) så kanske dålig idé om du ska börja där ;) Breaking Bad har väl typ skyhöga betyg på IMDB och överallt annars, jag tycker serien är bra och växer för varje säsong men den är inte "bästa serien som gjorts" som många verkar tycka ;)

Och nu avslöjade du mer än jag visste om Boardwalk, haha, har inte sett så långt ännu...

Liknande trådar

Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några... 10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka