Tv-serier!

Trean har ingen riktig motor, tycker jag, i ettan och tvåan är det ju relationen Carrie-Brody som driver alltihop, men i trean är han ju knappt med, och jag håller med om att det känns lite som omtugg, känns som att man har sett dem sitta lite för mycket i kontrollrummet medan det pågår nån aktion på skärmarna - med det sagt tycker jag nog det starkaste avsnittet var det när de ska försöka återföra Brody. Sen saknade jag David Estes också, det kändes som att man hade kunnat göra mer med den karaktären, istället för att Saul skulle ta över den positionen, och jag gillade den skådespelaren. Lite lustigt att det är så många britter i Homeland, serien känns ju väldigt amerikansk annars.

House of Cards (antar att du menar remaken?) tyckte jag var ok första säsongen, men lite seg, och kroknade jag i säsong två efter några avsnitt. Originalet däremot är en riktig klassiker, så den är ju väl värd att se, har sett den ett antal gånger.

Ja precis, den nya. Borde kanske se originalet då istället! :)
Breaking Bad ska jag också ge mig på, verkar ju va ett måste! :)
 
Ja precis, den nya. Borde kanske se originalet då istället! :)
Breaking Bad ska jag också ge mig på, verkar ju va ett måste! :)

Originalet är rätt annorlunda, mycket vassare och roligare, inte lika mörk. Den har ju några år på nacken, så den känns kanske lite gammal nu, men Ian Richardsson som Urquhart (Underwood) är fantastisk. Sista omgången är lite svagare, men de första två är riktigt bra.
 
giphy.gif


@SoffiProppi ;)
 
Alltså minns inte om den nämnts innan i tråden, men How to get away with murder är nog säsongens bästa nya serie. Kan iofs ha att göra med att jag är kär i Frank:p.
 
Alltså minns inte om den nämnts innan i tråden, men How to get away with murder är nog säsongens bästa nya serie. Kan iofs ha att göra med att jag är kär i Frank:p.

Verkar lite kul! Som kuriosa - tycker jag känner igen en av killarna från Sherlock, kan det stämma?

Edit: Ja, det var samma kille, Alfred Enoch. Serievärlden är liten!
 

+1 på det! :D

Vad man gör efter att ha skaffat Netflix och insett att de har Buffy:

1. Börjar på "Once More With Feeling" och ser alla avsnitt efter det
2. Börjar om på första avsnittet med Spike och ser alla avsnitt med Spike (inkl de men sett redan. Men där hoppar man över vissa bitar) och hoppar över resten.
3. Tittar på Angel säsong 5
4. Börjar om från början på Buffy och ser alla avsnitt
5. Eventuellt börjar på Angel från början

Är på steg 4 nu, funderar på om Angel är värt att titta på utan Spike?
 
Nu vet jag inte om någon nämnt dessa redan men mina (nästan uteslutande) brittiska serietips är:

Doctor Who
Misfits
Being Human (den brittiska)
Utopia
My Mad Fat Diary
My Big Fat Gypsy Wedding
Alan Partridge (inte första säsongen, den ger iallafall mig brutal ångest)
Mitt skämstips: Battlestar Galactica :D
 
+1 på det! :D

Vad man gör efter att ha skaffat Netflix och insett att de har Buffy:

1. Börjar på "Once More With Feeling" och ser alla avsnitt efter det
2. Börjar om på första avsnittet med Spike och ser alla avsnitt med Spike (inkl de men sett redan. Men där hoppar man över vissa bitar) och hoppar över resten.
3. Tittar på Angel säsong 5
4. Börjar om från början på Buffy och ser alla avsnitt
5. Eventuellt börjar på Angel från början

Är på steg 4 nu, funderar på om Angel är värt att titta på utan Spike?

HAHAH! Alltså, detta är exakt hur jag gör också :bow:

"I hope she fries, I'm free if that bitch dies! ....I better help her out."

Angående Angel, man kan stå ut med avsnitt 1:3 samt 2:7 också :angel::idea: (innan man ger sig på hela Angel-serien)
 
du gör som med en vanlig bild, du måste bara se till att det är en gif :P Din bilds adress slutar med jpg dvs det var ingen gif.

Vad fasen, då måste jag alltså misslyckats med själva uppladdningen av GIFen... Visste väl att det skulle gå! Tack! :D

(Kan man ha GIF som avatar nu med nya forumet?)
 
+1 på det! :D

Vad man gör efter att ha skaffat Netflix och insett att de har Buffy:

1. Börjar på "Once More With Feeling" och ser alla avsnitt efter det
2. Börjar om på första avsnittet med Spike och ser alla avsnitt med Spike (inkl de men sett redan. Men där hoppar man över vissa bitar) och hoppar över resten.
3. Tittar på Angel säsong 5
4. Börjar om från början på Buffy och ser alla avsnitt
5. Eventuellt börjar på Angel från början

Är på steg 4 nu, funderar på om Angel är värt att titta på utan Spike?

JA! :D Sedan har man maraton på Buffy 1-7 och Angel 1-5 bara för att :rofl:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 124
Senast: Silver Girl
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 281
Senast: EZMK
·
Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 752
Senast: mandalaki
·
Äldre Då var sommarens serier slut och ännu har inte vinterserierna dragit igång. Jag har under sommaren följt True Blood, Teen Wolf och...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
44 105
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp