Serievåldtäktsmän- hur kan det få gå till såhär..

Bukefalos 30 år!

Det här är extremt kontroversiellt men men. Jag tycker vi borde ha dödsstraff på den typen av väldigt störda människor som det inte finns någon botemedel för.

-Då menar jag inte dem som fått psykos och sökt hjälp gång på gång och blivit sviken.
-Och jag menar tex inte varenda pedofil för vad jag har lärt mig av olika intervjuer etc så finns det pedofiler som jobbar hårt för att inte följa sina begär och böjelser. Dem söker terapi och hjälp och har aldrig begått pedofilbrott etc.

Jag menar dem riktigt störda psykopaterna/sociopaterna. Dem som VILL leva ut sina begär, dem som är så brända i huvudet och så djupt störda att dem har 0 empati pga att dem är psykopater/sociopater, 0 impulskontroll eller ånger och skam. Så som den där Rönningemannen. Eller den där mannen som går har gerontofili troligen och går igång på att våldta äldre. Nytorgsmannen. Sådana borde få dödsstraff. Man kan inte släppa ut dem bland folk. Man kan inte bota dem och att låsa in dem och föda upp dem verkar inte hållbart heller varken ekonomiskt eller att det ens hjälper den "sjuka".

Samhället skulle må bättre med en "eliminering" av sådana starkt störda personer. Extremt kontroversiellt ja, och jag skulle aldrig trott att jag skulle vara en sån som är för dödsstraff men nu när man är äldre och sett och hört vilka sjuka individer det finns och hur otroligt tandlös "vården" samt fängelsestraff är har jag ändrat uppfattning. Men man kan bara "drömma". Svenska politiker är för ryggradslösa för att komma med konkreta lösningar.

Senast ändrad:
Kanske är ute och cyklar, men går det inte att kastrera kemiskt tillfälligt, som med hundar? Alltså att effekten avtar efter ett tag. Då följer så klart problemet med att avgöra hur länge kastreringen ska verka, hur många gånger man ska göra om det osv. Men kanske kan vara ett alternativ att arbeta med.

Sen tycker jag nog personligen att kemisk kastrering är ett vettigt alternativ för återfallsförbrytare.
Sen finns det visst män som lyckas komma åt hormonpreparat för att vända på kastreringen.

Nej forskning visar att det inte hjälper så väl med kemisk kastrering så vida personen själv vill verkligen sluta med skitet och väljer kastrering för dem vill själva få hjälp.

För övriga som inte vill bli av med sina böjelser har det visat sig att oftast har den sjuka förstås sina böjelser kvar och i många fall vill dem fortfarande leva ut sina fantasier och använder istället olika objekt att föra in i offret för att våldta istället. Kastrering är tandlöst i sådana fall.

Sen finns det visst män som lyckas komma åt hormonpreparat för att vända på kastreringen.

Nej forskning visar att det inte hjälper så väl med kemisk kastrering så vida personen själv vill verkligen sluta med skitet och väljer kastrering för dem vill själva få hjälp.

För övriga som inte vill bli av med sina böjelser har det visat sig att oftast har den sjuka förstås sina böjelser kvar och i många fall vill dem fortfarande leva ut sina fantasier och använder istället olika objekt att föra in i offret för att våldta istället. Kastrering är tandlöst i sådana fall.
Det handlar väl, i deras fall, inte om sexuell lusta utan om misogyni, kvinnohat, med sadistiska inslag. Kan de inte våldta så kan de fortfarande misshandla och mörda.

Och jag har upplevt tvärtom. Manliga gynekologer som bara kört upp ultraljudsstaven, gör inte alls ont 🙃
Samma här. Hanteringen beror så klart inte på kön, jag har haft både bra och dåliga av båda könen. Den enda som verkligen plågat mig var en man, han försökte ta bort en polyp utan bedövning. Det gjorde så ont att han fick avbryta och remittera mig till ett sjukhus där det gjordes under narkos. Hon som opererade mig skakade bara på huvudet när hon fick veta hur han gjort.

Just nu är det fullt pådrag på sociala medier efter en känd serievåldtäktsman som tyvärr flyttat till mina krokar. Jag följer det av olika skäl: dels vill jag veta hur han beter sig för att kunna vara vaksam, dels är det ett fenomen värt att vara medveten om. Ryktesspridning och förtal är enormt på nätet, jag tycker att det är hemskt samtidigt som jag förstår att de i hans närmaste geografiska omgivning är rädda och vill varna varann.

Och samhället kan inget göra förrän han begår ett nytt brott som gör att han hamnar i fängelse igen. Det är frustrerande men samtidigt, man kan inte låsa in psykiskt friska i förebyggande syfte.

Just nu är det fullt pådrag på sociala medier efter en känd serievåldtäktsman som tyvärr flyttat till mina krokar. Jag följer det av olika skäl: dels vill jag veta hur han beter sig för att kunna vara vaksam, dels är det ett fenomen värt att vara medveten om. Ryktesspridning och förtal är enormt på nätet, jag tycker att det är hemskt samtidigt som jag förstår att de i hans närmaste geografiska omgivning är rädda och vill varna varann.

Och samhället kan inget göra förrän han begår ett nytt brott som gör att han hamnar i fängelse igen. Det är frustrerande men samtidigt, man kan inte låsa in psykiskt friska i förebyggande syfte.
Jag tror att en bidragande orsak till det är att många av oss inte litar på rättsväsendet. När nytorgsmannen släpps ut trots att han bedöms ha stor återfallsrisk- hur ska vi kunna lita på det?

Nu är ju både hagamannnen fri och även bunkerläkaren, om ni minns dessa.
Båda gjorde ohyggliga brott. Så ja- de har avtjänat sina straff. Men ja- jag skulle vara orolig om jag bodde i närheten av någon sådan.

Jag skulle själv kunnat bli dömd för förtal så som lagen ser ut i Sverige.
Har två ytligt bekanta eller vad jag ska kalla det som även efter avtjänat straff inte får jobba med barn där jag tyckt det var lämpligt att föräldrarna till barn borde veta att inte lämna sina barn ensamma med personen ifråga.

Nu var senare gången så länge sedan så preskriptionstiden är ute men skulle göra det igen för kan jag rädda ett barn eller vuxen så är det värt fängelse för mig.

Lagen är ju helt vrickad i Sverige när jag kan bli dömd för förtal om jag skulle upptäcka att en nära vän ska gå ut på dejt med tillexempel spökmannen och jag säger det till henne vad han är dömd för.
Eller bli dömd för förtal om jag upptäcker att någon ens har tanke på att ha någon av mina ytliga bekanta som barnvakt.

Har två ytligt bekanta eller vad jag ska kalla det som även efter avtjänat straff inte får jobba med barn där jag tyckt det var lämpligt att föräldrarna till barn borde veta att inte lämna sina barn ensamma med personen ifråga.

Nu var senare gången så länge sedan så preskriptionstiden är ute men skulle göra det igen för kan jag rädda ett barn eller vuxen så är det värt fängelse för mig.

Lagen är ju helt vrickad i Sverige när jag kan bli dömd för förtal om jag skulle upptäcka att en nära vän ska gå ut på dejt med tillexempel spökmannen och jag säger det till henne vad han är dömd för.
Eller bli dömd för förtal om jag upptäcker att någon ens har tanke på att ha någon av mina ytliga bekanta som barnvakt.
Fast om det finns en dom så är det ju inte förtal utan fakta.

Det är inte förtal om du nämner det för en kompis. Förtal kräver viss spridning, t ex om du sätter upp lappar på stan eller skriver på sociala medier.

Det är inte förtal om du nämner det för en kompis. Förtal kräver viss spridning, t ex om du sätter upp lappar på stan eller skriver på sociala medier.
Precis! Domen är dessutom allmän, vem som helst ska se den och läsa den. Det är mao inget "hemligt" man berättar om. Jag begriper verkligen inte hur detta kan ses som förtal och vara straffbart. Ett drev är en annan sak, så man får väl vara saklig i sin information.

Jag tror att en bidragande orsak till det är att många av oss inte litar på rättsväsendet. När nytorgsmannen släpps ut trots att han bedöms ha stor återfallsrisk- hur ska vi kunna lita på det?

Nu är ju både hagamannnen fri och även bunkerläkaren, om ni minns dessa.
Båda gjorde ohyggliga brott. Så ja- de har avtjänat sina straff. Men ja- jag skulle vara orolig om jag bodde i närheten av någon sådan.
Ja såklart. Det är precis det som är problemet. Jag litar på rättssystemet men ser ett hål som skulle behövas täppas till. Jag skulle önska att vi hade nåt liknande som i Norge. Breivik dömdes till 21 års förvaring med möjlighet till förlängning 5 år i taget om han fortfarande bedöms som farlig. Nåt sånt även för t ex de här våldtäktsmännen/mördarna, förvaring även om det inte är 25 år men ändå med ny bedömning efter x antal år. Vad kallades han Nytorgsmannen? Han verkade ju knappt komma ut innan han våldtog igen.

Precis! Domen är dessutom allmän, vem som helst ska se den och läsa den. Det är mao inget "hemligt" man berättar om. Jag begriper verkligen inte hur detta kan ses som förtal och vara straffbart. Ett drev är en annan sak, så man får väl vara saklig i sin information.
Man anses ju ha sonat sitt brott efter fängelsestraff. Och att sprida sådant via tex sociala medier kan ju skada personens anseende och rykte. Det är det som är förtal.

Tycka vad man vill om det, i grunden är lagen bra, eller båda, känner jag. Dels att man anses ha sonat sitt brott efter ha avtjänat sitt straff och att man inte ska förtala människor eftersom människor kan förändras. Däremot är det svårt med just sådana här personer. De borde aldrig kunna avtjäna sitt fängelsestraff någonsin och man borde få lov att varna för sådana.

Det kan vara förtal även om det är sant, det är det där syftet att sprida nedsättande uppgifter som är det som avgör.

Det stämmer inte riktigt, även det kan vara förtal men du har rätt i att en faktor för hur allvarligt det bedöms är spridningen.

Det stämmer inte riktigt, även det kan vara förtal men du har rätt i att en faktor för hur allvarligt det bedöms är spridningen.
Nja, det är så teoretiskt. Om @nullo-modo skulle tala om för sin kompis vem hon just är på väg att dejta, jag vet inte hur det skulle kunna bedömas som förtal.

KL

Cissi Wallin som redan blivit dömd för förtal har ett långt inlägg på insta om ”predikanten” som väcker oro i mina krokar nu. Hon är uppenbarligen helt orädd för att bli anmäld igen. Han själv skulle knappast göra det, men vemsomhelst kan anmäla och hon har många fiender.

Behöver inte vara på sociala medier, där emot kan det vara svårare att bevisa om den eller dom jag talar om det för är i ett fysiskt slutet rum.

Nja, det är så teoretiskt. Om @nullo-modo skulle tala om för sin kompis vem hon just är på väg att dejta, jag vet inte hur det skulle kunna bedömas som förtal.

KL

Cissi Wallin som redan blivit dömd för förtal har ett långt inlägg på insta om ”predikanten” som väcker oro i mina krokar nu. Hon är uppenbarligen helt orädd för att bli anmäld igen. Han själv skulle knappast göra det, men vemsomhelst kan anmäla och hon har många fiender.
Tillämpningen av den lagen har helt gått överstyr, som t.ex. med komikern där han anmälde offren för att de berättat om hans övergrepp för andra och offren tvingades betala skadestånd till honom men polisutredningarna mot honom lades ned helt sjukt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka