Bukefalos 28 år!

Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

*kl*

Jag har upptäckt att någon här har visst pilgiftgrodor som sällskapsdjur :cautious: känns faktiskt som något som en stor skurk i en sherlock holmes historia skulle kunna ha :nailbiting:

Och hörni, ta fram "Bob" ur er byrå så kan ni få ert också ;):D


Vad har mina oskyldiga små grodor med det här stt göra? :mad:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Någon som har ork att räkna upp alla rader spionen kan få?
Sitter på mobilen och orkar inte bläddra sidorna fram och tillbaka.

Men tja, det är väl de vanliga. Vem ulvarna valde, vem ängeln valde, vem tjuven valde (om någon) ... men frågan är om rader om de andra specialrollerna som inte har sina särskilda namn (som mrs hudson osv) kommer att räknas med i lottningen?
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Men tja, det är väl de vanliga. Vem ulvarna valde, vem ängeln valde, vem tjuven valde (om någon) ... men frågan är om rader om de andra specialrollerna som inte har sina särskilda namn (som ängeln osv) kommer att räknas med i lottningen?

Får spionen veta att någon blivit omvandlad med? (TLV?)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Nu ville jag titta över listan noggrannare så jag kan svara mera ordentligt på MMs fråga :D Detta skulle spionen kunna få som info:

Goda:
Vem Sherlock Holmes siat
Vem Dr. John Watson skyddar
Vem Mrs Hudson skyddar (har en möjlighet att stoppa ett käk)
Vad DI Lestrade har gjort (som borgmästare)
Vem Mary Morstan har omvandlat
Onda:
Vem Moriarty förtrollat
Vem Irene Adler stulit av
Vem ulvarna käkar

Jag tror att dessa var alla möjliga rader :)
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Nu ville jag titta över listan noggrannare så jag kan svara mera ordentligt på MMs fråga :D Detta skulle spionen kunna få som info:

Goda:
Vem Sherlock Holmes siat
Vem Dr. John Watson skyddar
Vem Mrs Hudson skyddar (har en möjlighet att stoppa ett käk)
Vad DI Lestrade har gjort (som borgmästare)
Vem Mary Morstan har omvandlat
Onda:
Vem Moriarty förtrollat
Vem Irene Adler stulit av
Vem ulvarna käkar

Jag tror att dessa var alla möjliga rader :)

Det är en jäkla massa rader som spionen missar.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hmm...alla goda? Det låter precis som om du inte inkluderade dig själv i den meningen.:cautious:

Just för att folk brukar säga att om man inkluderar sig själv så låter det som en godhetsförklaring :p vissa går aldrig att göra nöjda..! :D

Skulle nog vilja påstå att du är mer ulvig som kom på idéen :cautious: Och du som blanda in mina husdjur! Du kanske har dresserade katter som hjälper er ulvar med käket :eek:

Pffffft
d06dc416a14c11e399bf127f7281d24e_6.jpg

Ser den här ut som någon som ens vill hjälpa? :meh:

Ja men då var min röstmotivering klar. Jag röstar på outofservice, för att AskoII tycker hon är ulvig :D

:up: :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Oj, jag tror att detta blir en svår lek där vad som helst kan hända. Av egen erfarenhet vet jag ju att tjuven t.ex. kan ställa till det en hel del både för goda och onda sidan. Och Moriarty lär också ställa till det genom att förvränga röstandet vilket gör det hela svårt att luska i. Men jag tror nog att goda sidan kan vinna ändå, speciellt om vapensmeden lyckas omvandla en ond till god också.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Kanske:

"Så goda bör inte bete sig för misstänksamt." Inte alla goda iaf. Helt allvarligt så tyckte jag det var väldigt skumt skrivet.

OK. Då förstår jag hur du menar.

Men jag vet inte om jag kan se det som skumt. Hon ville väl inte godförklara sig för det drar alltid blickar till sig på antingen det ena eller andra viset.
 

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
54 55 56
Svar
1 119
· Visningar
36 612
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
32 043
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
80 571
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
50 989
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp