Bukefalos 28 år!

Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Information från LL

Jag var liiite trött igår när jag gjorde rollistan och glömde tyvärr skriva in att tjuven är utanför lyan. Denna person vet alltså inte om vilka som finns i lyan och lyan känner inte till vem som är Iréne Adler heller.

Iréne Adler Betraktas allmänt som den enda kvinna att överlista Sherlock, och för detta beundrar han henne oerhört mycket. Iréne smälter likt en kameleont in i alla sammanhang och kan därför lätta snappa åt sig saker som egentligen inte tillhör henne. 3 gånger under spelet har Iréne förmågan att stjäla någons förmåga. (tjuv)

Sorry för det :crazy:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Sherlocks bror och alla onda. :p

Nämen du får nog ta och läsa om din samling därhemma :p

Mycroft kan jag förstå att man inte kommer ihåg eftersom han utöver Baskervilles Hound i böckerna mest nämns i förbifarten.

Men Moriarty???? :eek: Jag säger bara Reichenbach Falls...

Iréne Adler är som sagt ett kvinnligt krimminelt geni enligt Sherlock. Hon framställs ofta som en kvinna han faktiskt :d
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hur långa luncher har du egentligen? :eek:

Jag kan informera om att LL inte tar så långa luncher egentligen men nu råkade det bli en *hrrm* liten eftermiddagslur i sängen med hunden. Ska förresten sova vidare en stund tror jag, är tråkigt att vara den enda som är vaken här hemma.

Lärdom = 2 timmars promenad vid havet med ADHD hund är tröttande

 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Har hittat hit :)

Men säger redan nu att det blir en tidig röst imorgon från mig. Ska ta in hästarna runt 19.00.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Jag tror dom goda vinner, men det blir nog några offer på vägen dit.
Avgörande är nog att få ut dom onda specialrollerna som tex tjuven fort, så alla goda inte blir tjuvade på sina specialroller. Sedan kan man alltid hoppas på att tjuven tjuvar ett käk och käkar upp en ulv, det har ju hänt förut :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

jag tror att de goda vinner. Kampen kommer att bli tuff eftersom det finns onda roller som kan ställa till stor förvirring. Jag hoppas att det även kommer att förvirra den onda sidan så att de gör misstag. Förhoppningsvis så kommer de goda vara snabba att hitta varandra och att de onda inte lyckas få ut några viktiga specialroller - helst ska inte tjuven lyckas stjäla något som är värdefullt för den goda sidan heller. Det är mina förhoppningar. Jag tror att det kommer att sluta bra som jag skrev i början, men det kommer att vara en hel del frustration och oro innan allt slutar lyckligt för den goda sidan
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Jag tror att de goda vinner, med Holmes på sin sida är det svårt att se nån annan utgång. :D Avgörande tror jag kommer bli att man får ut de onda specialrollerna så snart som möjligt och att de goda slår sina (ovanligt) kloka huvuden ihop och inte låter sig luras av förtrollningar eller tjuvar eller råkar omvandla en god!
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Jag tror att Sherlock Holmes med sin list lyckas vinna, med hjälp av några goda som klarar sig kvar. Avgörande blir att onda klantar till sig så tjuven stjäl ett käk och äter upp den som kunde förtrolla (hatar att skriva från mobilen, kan inte gå tillbaka och kolla namnet :banghead:).
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Hur kan det sluta på något annat vis än att geniet Sherlock löser det hela? :D

Skämt åsido så tror jag att det är oundvikligt att några bra goda roller och flera bybor går åt vid både lyncher och käk. Jag hoppas att Moriarty åker ut så fort som möjligt och att Mary Morstan (vapensmeden) väljer rätt, de två rollerna kan bli avgörande. Annars så tror jag att den goda sidan vinner till slut :)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Men var är alla?

Ska jag kunna lägga en tidig röst imorgon så måste leken ha kommit igång lite :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Haha, lördag kväll, de är väl ute och slår klackarna i taket? :angel: Vissa träffar sina karlar som de tydligen varit ifrån ett tag osv... Duvet. ;)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Oj, svår fråga! Som sagt så tycker jag att den här leken verkar vara mer oförutsägbar än vanligt i och med specialrollerna. Det beror liksom så himla mycket på hur tjuven och vapensmeden träffar (sist jag spelade blev ju det helt avgörande, när vapensmeden omvände en ulv som åt de båda andra ulvarna och plötsligt var hela lyan borta i ett slag, fastän det såg rätt dystert ut för goda innan dess) och på vilka rader spionen får lottade osv. Vi har dessutom ett par riktiga gamla rävar med bland spelarna, så vilken sida de har hamnat på kan också spela in.

Summan av det hela är att jag verkligen inte vet hur det kommer att gå - till och med självaste Sherlock Holmes skulle nog ha problem med att räkna oddsen på det här :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Suck, ja, jag får vänta minst till imorgon... Men min är "bara" 45 min med bil bort, så det är ju aldrig överkomligt i alla fall. :D
Själv sitter jag och jobbar på ett tema till en lek. Jag vet ju inte om jag egentligen orkar läsa om hela boken... :angel:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag tror att de goda vinner, med Holmes på sin sida är det svårt att se nån annan utgång. :D Avgörande tror jag kommer bli att man får ut de onda specialrollerna så snart som möjligt och att de goda slår sina (ovanligt) kloka huvuden ihop och inte låter sig luras av förtrollningar eller tjuvar eller råkar omvandla en god!

Frågan är om det som vanligt är 1/3 onda och så blir det ytterligare en om en god omvandlas. Då känns det som det blir svårt för goda sidan.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Frågan är om det som vanligt är 1/3 onda och så blir det ytterligare en om en god omvandlas. Då känns det som det blir svårt för goda sidan.

Hmm, ja, jag har aldrig vad jag minns spelat med en roll med som kan omvandla. Eller var det en vapensmed med i Isfolket som dog innan hon hann använda sin förmåga? Det var det va?
Hursom så känns det lite halvriskabelt ja, hur brukar vapensmedar tänka med att använda sin förmåga? :crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
53 54 55
Svar
1 088
· Visningar
34 332
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 664
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
79 923
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
50 567
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp