Bukefalos 28 år!

Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

*kl*

Jag har upptäckt att någon här har visst pilgiftgrodor som sällskapsdjur :cautious: känns faktiskt som något som en stor skurk i en sherlock holmes historia skulle kunna ha :nailbiting:

Och hörni, ta fram "Bob" ur er byrå så kan ni få ert också ;):D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hmm, ja, jag har aldrig vad jag minns spelat med en roll med som kan omvandla. Eller var det en vapensmed med i Isfolket som dog innan hon hann använda sin förmåga? Det var det va?
Hursom så känns det lite halvriskabelt ja, hur brukar vapensmedar tänka med att använda sin förmåga? :crazy:

Fast det har ju hänt tidigare med någon som omvandlats från god till ond, och det gick ju bra för den goda sidan - typiskt :meh: (ja, jag var ond i den leken :p)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hmm, ja, jag har aldrig vad jag minns spelat med en roll med som kan omvandla. Eller var det en vapensmed med i Isfolket som dog innan hon hann använda sin förmåga? Det var det va?
Hursom så känns det lite halvriskabelt ja, hur brukar vapensmedar tänka med att använda sin förmåga? :crazy:

Det minns jag inte men TLV var vapensmed i en lek och omvandlade Hedinn så jag och LindgrenV rök vid natt-DL morgonen efter. Men då tyckte hon att Hedinn var superond i den leken, och det stämde ju. Så om/när vapensmeden tänker omvandla någon så borde denne känna sig relativt säker på att ta en ond. Så på så vis hoppas jag lite på att tex Mammas eller någon annan lite vassare spelare sitter på den rollen. Hon verkar ha ett sinne för att hitta ulvar :p
Nu vet jag omöjligen vem som har vilken roll men det är ju önskvärt att en riktigt slipad spelare har rollen.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

*kl*

Jag har upptäckt att någon här har visst pilgiftgrodor som sällskapsdjur :cautious: känns faktiskt som något som en stor skurk i en sherlock holmes historia skulle kunna ha :nailbiting:

Och hörni, ta fram "Bob" ur er byrå så kan ni få ert också ;):D

"Bob"...? O_o

*nynnar "tänk att ha en man i byrån i en ask bland andra grejer åh närhelst du vill så plockar du fram din ask..." * :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag behöver ingen "bob". Jag får mitt när jag behöver ;)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Fast det har ju hänt tidigare med någon som omvandlats från god till ond, och det gick ju bra för den goda sidan - typiskt :meh: (ja, jag var ond i den leken :p)

Det minns jag inte men TLV var vapensmed i en lek och omvandlade Hedinn så jag och LindgrenV rök vid natt-DL morgonen efter. Men då tyckte hon att Hedinn var superond i den leken, och det stämde ju. Så om/när vapensmeden tänker omvandla någon så borde denne känna sig relativt säker på att ta en ond. Så på så vis hoppas jag lite på att tex Mammas eller någon annan lite vassare spelare sitter på den rollen. Hon verkar ha ett sinne för att hitta ulvar :p
Nu vet jag omöjligen vem som har vilken roll men det är ju önskvärt att en riktigt slipad spelare har rollen.

Aha! Så vapensmeden är oftare ett riktigt vasst vapen än ett... double-edged sword, vad är det på svenska? O_o "hej-ska-söka-språkkonsult-i-höst"
tveeggat vapen? :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Aha! Så vapensmeden är oftare ett riktigt vasst vapen än ett... double-edged sword, vad är det på svenska? O_o "hej-ska-söka-språkkonsult-i-höst"
tveeggat vapen? :D

Om vapensmeden lyckas omvandla en ond är det skitbra. Annars mindre bra :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Aha! Så vapensmeden är oftare ett riktigt vasst vapen än ett... double-edged sword, vad är det på svenska? O_o "hej-ska-söka-språkkonsult-i-höst"
tveeggat vapen? :D

Jag tror att det där var rätt översättning. :D

Jag skulle tro att det kan vara ett riktigt vasst vapen i händerna på rätt person, som MM säger så hoppas jag också att en erfaren spelare har den rollen :)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Om vapensmeden lyckas omvandla en ond är det skitbra. Annars mindre bra :p

Haha, no shit! :p

Jag tror att det där var rätt översättning. :D

Jag skulle tro att det kan vara ett riktigt vasst vapen i händerna på rätt person, som MM säger så hoppas jag också att en erfaren spelare har den rollen :)

Jag skulle tro du har rätt. :D
Om bara LL:sen kunde sluta ge spionen bara 2 rader varje natt hade jag varit lugnare... :cautious:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)


Hrmph, bara för att jag inte gillar "fejk" utan prefer the real deal, liksom. :cautious:

Och faktiskt inte blir så :d att jag klättrar på väggarna om jag är utan :bump: en månad eller två - jag kan bida min tid. -> :grin:

Kanske ska sluta OT:a lektråden nu dock, sånt här kan vi diskutera i anmälningstråden. :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja, vem var det som började med det? :cautious: När jag var spion i min första lek så fick jag minsann alla rader! :mad:

Jag hade ju det i min lek :p
Men tror jag sett det någon gång tidigare.

Någon som har ork att räkna upp alla rader spionen kan få?
Sitter på mobilen och orkar inte bläddra sidorna fram och tillbaka.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja, vem var det som började med det? :cautious: När jag var spion i min första lek så fick jag minsann alla rader! :mad:

Det var väl MM i förra leken... För att hon ville "göra det svårare för oss" :cautious: Jag fick minsann alla rader när jag var spion i leken innan den också! :mad:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Och faktiskt inte blir så :d att jag klättrar på väggarna om jag är utan :bump: en månad eller två - jag kan bida min tid. -> :grin:

Kanske ska sluta OT:a lektråden nu dock, sånt här kan vi diskutera i anmälningstråden. :D

You're preaching to the choir here :grin: Har kunnat bida min tid väääldigt länge jag också :D

*host harkel* Var det dags att bli seriös nu? :o
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
53 54 55
Svar
1 088
· Visningar
34 289
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 663
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
79 896
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
50 524
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp