Shettistråden del II

Bukefalos 30 år!

Alltså, det är lite svårt att fatta att det är så pass länge sedan jag träffade honom som ett några veckor(?) gammalt föl en solig sommardag.

Lilla stora killen :D

Du längtar inte alls efter att få hem honom igen va?
Jag fattar inte heller vart åren tagit vägen, känns som om det var igår han såg ut såhär 😍

20230516_190818~2.webp

Alldeles för lite just nu tyvärr. Men inte alltför många veckor kvar till sommarledighet, då ska vi tömköra mer och kanske prova dra nåt igen :).
Inte alltid tiden räcker till, dygnet skulle behöva fler timmar och mindre jobb 🙈

Björne har en välförtjänt vila nu tills jag tar examen i juni, efter det är planen att vi ska komma igång med körningen, han är så trygg med vagnen så nu är det bara matte som ska lära sig allt 😅

435.webp

Inget alls... Jag har en utlånad till ridskola, på lång tid. Sen har jag kvar hennes mamma 26 år och lillasyster 2 år, som inte behöver mer än daglig tillsyn.
Det får vara så för nu, för det händer mycket annat i livet...
Så är det ibland :heart

Tycker vi fortsätter att hålla liv i tråden, den här gången med bilder va?

Börjar med Björne, testade chatgpt för att ta bort min hand och grimskaftet på bilden men den tog bort alltihop 🙃

0c262df3-ead9-42d7-a3af-6213bc834102 (1).webp

Min lilla flyttade igår, så nu är jag shettislös för första gången på nästan arton år. Får se om det blir någon annan någon gång i framtiden. Tror lilla hästen får det bättre hos nya ägaren där hon slipper mitt tjuriga varmblod, och jag slipper lösa en specialhage åt bara henne :)

IMG_20260518_141052790.webp

Hoppas hon får det bra men det är jobbigt när man måste skiljas från dem :heart
Det är lite tomt här nu ja. Shettisen var alltid den som hälsade och pratade mycket, aldrig träffat en häst som är så pratsam tidigare. Men jag är säker på att hon får det bra hos nya ägaren :heart

(Jag är också lite glad över att slippa verka och hantera en så liten häst, hon är väldigt snäll men opraktiskt liten :laugh:)

Huvuduppgiften för mina två den här sommaren - minska behovet av köra med gräsklippare och trimmer (vilket inte är helt lätt med bebis). Även att äta upp ogräset som jag rensar ut för hand och kastar in i deras hage (maskrosor, nässlor, kirskål etc). Idag var det den här gräsmattan de fick gå på en stund medan jag var ute på promenad.

IMG_20260520_120351124_HDR.webp

Till min glädje har 5åriga sonen börjat vilja ”rida” ibland efter varit rätt rädd. Han blev sjukt nöjd när jag hämtade hem en egrn liten ”cowboysadel”

(Ponnydrutten har precis varit ut med storasyster i 2h så lite trött 😅)
IMG_3858.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka