Shettistråden del II

Bukefalos 30 år!

Carvalettirockarden är väl snäppet bättre än Globusrockarden, om jag fattat rätt. Globusen är klenare i materialet. Men vill man ha nåt riktigt hållbart är t.ex Drive Out eller Tidaholm bättre. (de har dessutom godkänt tävlingsmått, om man siktar åt det hållet)
Skillnad i pris tyvärr 30' vs 10' :bag:

Skillnad i pris tyvärr 30' vs 10' :bag:
Ja Giggen de har kostar plenty och femti. De hade tidigare en träningsrockard också, som det verkar som att de slutat med.
1770372040026.webp

Har fått en hälsning från Vega i hennes nya hem, alla på gården älskar henne och det känns så skönt att veta att hon fått det så bra :heart

Är det bara vi som tröttnat på vädret? Egentligen bättre än mörker och regn såklart men går och väntar på att isen ska försvinna så jag kan komma igång med min Björn, vill hinna träna lite kondition och styrka innan det är dags att fortsätta inkörningen 🙃

20260214_102754~2.webp

Vet ni något ställe som är bra att sälja shettis-selar? Någon speciell grupp på fb?
Min zilco med empathybrösta verkar vara osäljbar på hästnet nämligen. Och riktigt SÅ impopulär borde den väl inte vara..

Bifogade filer

• 20260106_113142.webp
    20260106_113142.webp
    228,8 KB · Visningar: 4 454
Vet ni något ställe som är bra att sälja shettis-selar? Någon speciell grupp på fb.
Min zilco med empathybrösta verkar vara osäljbar på hästnet nämligen. Och riktigt SÅ impopulär borde den väl inte vara..
Har ingen koll på specifikt shettisselar, men Blocket är nog enklare än Hästnet. Framförallt om den är lite dyrare och du kan tänka dig att skicka.

Har ingen koll på specifikt shettisselar, men Blocket är nog enklare än Hästnet. Framförallt om den är lite dyrare och du kan tänka dig att skicka.
Tack för tips!
Vore glad om jag slapp skicka
Jag kan i alla fall få med den till Sthlm (central) när jag ändå ska jobba, och två andra städer i närheten av mig har jag ärenden i.
Så jag börjar nog med det som förslag.

Facebook, i någon shettisgrupp. Tycker ofta jag ser folk som söker den typen av sele.

PS hur dyr är den?
Med tanke på nypriset var ca 9000 (har kvittot nånstans) och den bara är provad, sen hängt i sadelkammaren över ett år så hoppas jag slippa gå ned för många tusen från det.
Är huvudlag och tömmar med också.

Med tanke på nypriset var ca 9000 (har kvittot nånstans) och den bara är provad, sen hängt i sadelkammaren över ett år så hoppas jag slippa gå ned för många tusen från det.
Alltså jag får inte annonsera på facebook tydligen. Har väl för få vänner eller något.
Provade två olika grupper. Hittar inga regler så jag kan kolla varför. Men båda inläggen togs bort automatiskt och ligger under borttaget...

Testa typ shetlandsutrustning säljes/köpes eller Köp och sälj Körsaker för sportkörning.

Köpte samma sele för halva nypris i mycket bra skick för ett litet tag sedan via fb.

Jag har skaffat en vanlig gammeldags repgjord efter att ha testat massa olika gjordar minus svindyra H-gjordar för flera tusen för att hitta något som inte drar fram sadeln pga rundmagen.
Sadeln låg så still att vi inte behövt svanskappa ens 😲 trots tom lite småakrobatiska konster i galopp 🙈.

Billig var den också 🙌

Testa typ shetlandsutrustning säljes/köpes eller Köp och sälj Körsaker för sportkörning.

Köpte samma sele för halva nypris i mycket bra skick för ett litet tag sedan via fb.
Precis vad jag tänkte, men tydligen tror AIn eller vad det nu är som avlår inlägg automatiskt att mina inlägg är scam eller något. För de avvisas automatiskt..

Precis vad jag tänkte, men tydligen tror AIn eller vad det nu är som avlår inlägg automatiskt att mina inlägg är scam eller något. För de avvisas automatiskt..
Fråga moderator? Jag hade väldigt svårt att lägga upp annons på en ponny och kontaktade då moderator som kunde hjälpa till. Tycker för övrigt att Facebook har blivit väldigt svårt att använda, både pga AI och diverse regler. Gäller visserligen andra ställen med, jag fick nyss en annons avvisad från blocket utan något egentligt fel.

Fråga moderator? Jag hade väldigt svårt att lägga upp annons på en ponny och kontaktade då moderator som kunde hjälpa till. Tycker för övrigt att Facebook har blivit väldigt svårt att använda, både pga AI och diverse regler. Gäller visserligen andra ställen med, jag fick nyss en annons avvisad från blocket utan något egentligt fel.
Tack för tips! Får se om jag orkar knöla med det. Provar väl andra ställen först. Skaffade egentligen bara fb konto igen för att köpa häst (kontakta uppfödare) men har hållit kvar det enbart för att se fjordnyheter, så blir jag rillräcklogt sur ryker kontot.
Meta stängde min nya instagram med för nåt år sen oklart varför.
Jag postade väl för lite..

är det nån bild på ponny? Eller ordet "bröst"-sele som kan ses sexuellt (eftersom bröst enbart har med sex att göra 🙄 )

är det nån bild på ponny? Eller ordet "bröst"-sele som kan ses sexuellt (eftersom bröst enbart har med sex att göra 🙄 )
Tack för tipset. Misstänker att det var ordet brösta. Lyckades få den publicerad nu när jag skrev empathy collar, och ej heller lagt bild där man ser att det är häst på bilden..

När jag sänkte selen 500kr till sålde den väldigt snabbt. Måste varit någon smärtgräns hos folk som letade begagnad sele som den hamnade under då.
Den låg ju ute flera tusen under nypris redan innan, men 500 till gjorde tydligen stor skillnad för plötsligt hade jag tre spekulanter som ville köpa samma dag.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka