Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har lite svårt att smälta hur ljus han börjar bli. Skimlar fort känns det som..Hur är det med alla fina små ponnyer? Hittar ni på något eller är det semester och vila som gäller?
Björne blir bara stiligare för varje dag som går
Tyvärr flyttade en av kompisarna i början av sommaren så nu är de bara två kvar i hagen, har inte haft möjlighet att testa om den andra kan gå ensam kvar om jag vill göra något med Björne eftersom jag inte får ut honom genom grinden på egen hand utan att kompisen följer med så just nu har vi lite ofrivillig vila
Visa bifogad fil 188140
Jag har ju tre. En av dem, Rimini, är långtidsutlånad till en ridskola, där de just nu har sommarsemester. Sen har jag gamla Cassis, som rids sporadiskt av en snart 5-årig flicka - Cassis sista uppdrag innan hon går helt i pension. Och 2-åriga Sisca går mest bara i hagen och ser söt ut.Hur är det med alla fina små ponnyer? Hittar ni på något eller är det semester och vila som gäller?
Precis som Vega, hon var ju i princip helt vit vid 9 års ålder. Tyvärr egentligen för jag har läst att risken för melanom är kopplat till hur snabbt de skimlar av.Jag har lite svårt att smälta hur ljus han börjar bli. Skimlar fort känns det som..
Låter ju väldigt lagomJag har ju tre. En av dem, Rimini, är långtidsutlånad till en ridskola, där de just nu har sommarsemester. Sen har jag gamla Cassis, som rids sporadiskt av en snart 5-årig flicka - Cassis sista uppdrag innan hon går helt i pension. Och 2-åriga Sisca går mest bara i hagen och ser söt ut.
Men är Melanom så vanligt på shettis då? Visst, alla skimlar kan ju få, men vet inte om jag hört nån shettis som haft?Precis som Vega, hon var ju i princip helt vit vid 9 års ålder. Tyvärr egentligen för jag har läst att risken för melanom är kopplat till hur snabbt de skimlar av.
Min har.Men är Melanom så vanligt på shettis då? Visst, alla skimlar kan ju få, men vet inte om jag hört nån shettis som haft?
Trist. Kanske bara är att jag inte umgåtts med jättemånga skimmelshettisar jämfört med stora skimlar.Min har.
Tror att det beror på att skimmel på shetlandsponnyer inte har varit så vanligt, har ju blivit mer populärt senaste åren så gissningsvis kommer fler fall dyka upp i framtidenTrist. Kanske bara är att jag inte umgåtts med jättemånga skimmelshettisar jämfört med stora skimlar.
Kändes bara som det var mycket vanligare på tex halvblod och araber.
Men det kan ju helt enkelt vara att det är mest sådana skimlar jag träffat på.
Planen för Sisca är som med alla andra ston jag tänkt behålla. Hon ska köras in, möjligen ridas in om det finns nån lämplig ryttare (hon är lite mindre än de andra jag haft), visas på treårspremiering och lite utställningar och förmodligen användas i avel. Hon har ju två generationer Elitston bakom sig, så avelsvärdet känns gott...Låter ju väldigt lagom
Har du några planer för Sisca när hon blir äldre?
En spännande framtid med andra ordPlanen för Sisca är som med alla andra ston jag tänkt behålla. Hon ska köras in, möjligen ridas in om det finns nån lämplig ryttare (hon är lite mindre än de andra jag haft), visas på treårspremiering och lite utställningar och förmodligen användas i avel. Hon har ju två generationer Elitston bakom sig, så avelsvärdet känns gott...
Här försöker vi hålla igång med promenader och försöker med ridning åtminstone 1 gång i veckan. Eller ridning, yngsta ungen åker häst men hon är så otroligt nöjd med det. Hon önskar få prova rida själv på ridbana nån gång. Jag är lite skeptisk med tanke på att mini inte är inriden utan bara åkt på. Men vi får väl satsa på att testa en gång kanskeHur är det med alla fina små ponnyer? Hittar ni på något eller är det semester och vila som gäller?
Björne blir bara stiligare för varje dag som går
Tyvärr flyttade en av kompisarna i början av sommaren så nu är de bara två kvar i hagen, har inte haft möjlighet att testa om den andra kan gå ensam kvar om jag vill göra något med Björne eftersom jag inte får ut honom genom grinden på egen hand utan att kompisen följer med så just nu har vi lite ofrivillig vila
Visa bifogad fil 188140
De får väl lära sig tillsammansHär försöker vi hålla igång med promenader och försöker med ridning åtminstone 1 gång i veckan. Eller ridning, yngsta ungen åker häst men hon är så otroligt nöjd med det. Hon önskar få prova rida själv på ridbana nån gång. Jag är lite skeptisk med tanke på att mini inte är inriden utan bara åkt på. Men vi får väl satsa på att testa en gång kanske.