Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ger en liten knuff nu genom att berätta att @lil-sis Mumma nu bor hos mig på obestämd tid.

Jag och @Fjordluv har lite planer för aktivering så mycket vi orkar och hinner utöver det som grabbarna kräver 😁.
 

Bifogade filer

  • IMG_20200317_140222_950.jpg
    IMG_20200317_140222_950.jpg
    234,3 KB · Visningar: 50
Ger en liten knuff nu genom att berätta att @lil-sis Mumma nu bor hos mig på obestämd tid.

Jag och @Fjordluv har lite planer för aktivering så mycket vi orkar och hinner utöver det som grabbarna kräver 😁.
Fina Mummisen!

Hos oss har yngsta sonen fått draghjälp ut till hästarna ett par gånger, hans ena kompis har börjat på ridskola och tycker det är skitkul och jag är bara glad om sonen blir "tvingad" att rida lite mer. Han tycker ju att det är kul när han väl rider, men det är såååå trögt att få med honom ut... Men två 10-åriga grabbar på varsin shetlandsponny, det blir rätt mycket flams och bus. Men vad sjutton, så länge man ser att hästarna inte lider av det så kan de väl få busa lite. Vem har inte gjort det på ponny, liksom? :p
 
Fina Mummisen!

Hos oss har yngsta sonen fått draghjälp ut till hästarna ett par gånger, hans ena kompis har börjat på ridskola och tycker det är skitkul och jag är bara glad om sonen blir "tvingad" att rida lite mer. Han tycker ju att det är kul när han väl rider, men det är såååå trögt att få med honom ut... Men två 10-åriga grabbar på varsin shetlandsponny, det blir rätt mycket flams och bus. Men vad sjutton, så länge man ser att hästarna inte lider av det så kan de väl få busa lite. Vem har inte gjort det på ponny, liksom? :p
Hon är din uppfödning har jag fattat som?
Hur länge hade du kvar henne?
 
Jajjemen! :heart Det finns nog några foton på henne som ung tidigare i den här tråden. :)
Hon var 5 när jag sålde henne.
😊
Hon hade haft föl sen såg jag.
Tror jag såg nån bild på henne som ung.
Dock inte läst tråden så noga.

Kul att ha henne här.
Hon ska få lite lagom med motion är planen.
Hon verkar ta flytten bra än så länge.
 

Bifogade filer

  • IMG_20200317_200746_555.jpg
    IMG_20200317_200746_555.jpg
    123,8 KB · Visningar: 73
😊
Hon hade haft föl sen såg jag.
Tror jag såg nån bild på henne som ung.
Dock inte läst tråden så noga.

Kul att ha henne här.
Hon ska få lite lagom med motion är planen.
Hon verkar ta flytten bra än så länge.
Kan tänka mig att hon inte bryr sig nämnvärt om att flytta. Hennes mor och kvarvarande halvsyster med samma mor är av det extremstabila slaget. Hon brås mycket på dem, men har en lite känsligare ådra från sin far. (halvbrorsan med samma far och känsligare möderne är mycket känsligare...)
1584558053895.png
 
Kan tänka mig att hon inte bryr sig nämnvärt om att flytta. Hennes mor och kvarvarande halvsyster med samma mor är av det extremstabila slaget. Hon brås mycket på dem, men har en lite känsligare ådra från sin far. (halvbrorsan med samma far och känsligare möderne är mycket känsligare...)
Visa bifogad fil 47159
Jag, har märkt i vissa situationer att hon har en känslig sida också, men hon är otroligt söt. Hon har inte gjort så mycket hittills men skött sig i box och hage. I morgon ska hon få träffa grabbarna "på riktigt".
De har tittat på varandra i två dagar och nosat över boxdörren 😊.
 
Kan tänka mig att hon inte bryr sig nämnvärt om att flytta. Hennes mor och kvarvarande halvsyster med samma mor är av det extremstabila slaget. Hon brås mycket på dem, men har en lite känsligare ådra från sin far. (halvbrorsan med samma far och känsligare möderne är mycket känsligare...)
Visa bifogad fil 47159

Ja hon är lustig på det viset. Inte rädd för NÅGOT men ändå ser man den där nerven ibland.
 
Jag är ju som sagt ganska nybliven shettis-ägare, har bara haft d-ponny och storhäst tidigare. När ni motionerar era shettisar, hur mycket rör de på sig då? Om en shettis går samma sträcka som ett halvblod känns det ändå som shettisen ”tränas mer”? Kortare ben liksom, fler steg. 😁
Jag vill försöka undvika att vår kille blir smällfet det första han blir, därav tankar i denna riktning. Idag har han fått dra vagn 3km, ganska backigt och en del trav!
EB779D82-A847-4EE2-9732-5091D10FA0BE.jpeg

(Och ja, jag är på jakt efter en bättre sele med lös brösta och baksele)
 
Jag har nyss köpt två shettisar :love: men tyvärr dröjer leveransen lite (vi bygger stall hemma). De ska vara till sällskap, barn och körning :love: följer tråden lite och tänkte hoppa in mer när de är hemma :)
 
Jag är ju som sagt ganska nybliven shettis-ägare, har bara haft d-ponny och storhäst tidigare. När ni motionerar era shettisar, hur mycket rör de på sig då? Om en shettis går samma sträcka som ett halvblod känns det ändå som shettisen ”tränas mer”? Kortare ben liksom, fler steg. 😁
Jag vill försöka undvika att vår kille blir smällfet det första han blir, därav tankar i denna riktning. Idag har han fått dra vagn 3km, ganska backigt och en del trav!
Visa bifogad fil 47193
(Och ja, jag är på jakt efter en bättre sele med lös brösta och baksele)

Jag körde shettis för tävling när jag var yngre. Hon gick mer än en mil minst 2ggr/veckan i varierad terräng. Minst 2 dressyrpass i veckan och 1 pass på marathonhinder varannan vecka. Utöver det så tävlades hon i ponnnygalopp 1ggr/månaden, tränades för detta 1ggr/månaden, tömkördes och löshoppades. Samt användes ibland till ponnyridning.

Är de bara tränade för det så kan de röra på sig ganska rejält utan problem. Dock behövde hon har riktiga skor iom att det mesta jobbet skedde på grus och asfaltsväg.
 
Inget ont som inte har nåt gott med sig. Iom Corona=hemmajobb för mannen har jag och sonen (2.5) lämnat en sovande lillasyster (5mån) hemma både igår och idag och kört en tur med ponnyn. Jag har tidigare haft med lillasyster i bilbarnstol på golvet i vagnen nån gång, och det funkar ju också men lite mer plats utan henne, hehe.
Helt fantastiskt väder dessa dagar!
8C672472-292B-4D55-A08E-517035FB5212.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 609
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 515
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp