Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
33260


Vårat lille yrväder :love:
 
Mummas tömkörningsgjord ligger på Ica och väntar. Tänkte först specialbeställa en men så kom livet emellan. Utställning på lördag, 24/8 och 21/9. Klämmer in två bruks på töm också :) Och en U-C säker häst på töm 10/8.
 
Mumma har som vanligt uppfört sig som det anstår en dam. Krävdes lite kurragömma i hagen visserligen men sedan har hon åkt låda fint osv.

8 - good type
7 - nice length, could have more body (too much wind under).
8 - ok.
7 - turns light in hauks (biljarderar)
7 - misses power

37 p och 4/6, högst placerad av de med 37 ”because of good condition”.

Liiite förvånad men hon är ju iaf inte fet. Den snäppet under hade för lite luft under magen istället.

Hon skrittade och travade på bra, drog iväg i traven men tydligen inte kraftfullt nog 🤷‍♀️

😁

Lastades snällt, såklart. Snälla grannar har fotat :)
CB1A2CA6-162B-4D83-B45C-E1B68BBA6F00.jpeg
 
Mumma har som vanligt uppfört sig som det anstår en dam. Krävdes lite kurragömma i hagen visserligen men sedan har hon åkt låda fint osv.

8 - good type
7 - nice length, could have more body (too much wind under).
8 - ok.
7 - turns light in hauks (biljarderar)
7 - misses power

37 p och 4/6, högst placerad av de med 37 ”because of good condition”.

Liiite förvånad men hon är ju iaf inte fet. Den snäppet under hade för lite luft under magen istället.

Hon skrittade och travade på bra, drog iväg i traven men tydligen inte kraftfullt nog 🤷‍♀️

😁

Lastades snällt, såklart. Snälla grannar har fotat :)Visa bifogad fil 33866
Mumma är ju av den lite lättare modellen av shetlandsponny och med holländsk domare är jag inte jätteförvånad över poängsättningen.
(däremot borde det ha varit på benen som betyget skulle sänkas pga att hon biljarderar, punkten heter extremiteter och rörelsernas korrekthet, eller nåt sånt - se till att hon verkas ner på utsidorna för att minimera det...)
Ibland kan de dra iväg och springa fort med "många steg i minuten", utan att visa särskilt bra rörelser.
 
Mumma är ju av den lite lättare modellen av shetlandsponny och med holländsk domare är jag inte jätteförvånad över poängsättningen.
(däremot borde det ha varit på benen som betyget skulle sänkas pga att hon biljarderar, punkten heter extremiteter och rörelsernas korrekthet, eller nåt sånt - se till att hon verkas ner på utsidorna för att minimera det...)
Ibland kan de dra iväg och springa fort med "många steg i minuten", utan att visa särskilt bra rörelser.

DB12D2D5-64BD-4B6E-AA91-819A18A8B8EB.jpeg


Hon pinnade inte direkt men hade ju ingen med som kunde filma.

Vi får ut och jogga när förskolan öppnar igen :)
 
Fina Mummisen :heart

Det viktiga är att du lägger på minnet att utländska domare kan döma lite annorlunda än vad svenska domare gör.

Jag får välja utställningar noggrant :D

Jag är allra mest så himla nöjd med att hon går att lämna i släpet utan problem, kunde äta lunch i lugn och ro osv (de hade p-vakt som ringde vid behov). Det är värt mer än vilken 10a som helst :)
 
Jag får välja utställningar noggrant :D

Jag är allra mest så himla nöjd med att hon går att lämna i släpet utan problem, kunde äta lunch i lugn och ro osv (de hade p-vakt som ringde vid behov). Det är värt mer än vilken 10a som helst :)
Man lär sig efterhand vilka domare som gillar vad. För även om det är samma rastyp så går det aldrig att komma ifrån att tycke och smak spelar en viss roll när det handlar om bedömningar. :D

För mig är det en självklarhet att man ska kunna lämna dem i släpet - och min erfarenhet är att det är ytterst få shetlandsponnyer som man inte kan göra det med...
 
Våran lilla skatt har fått sig en klippning då pälsen gjorde att han blev svettig av att gå i hagen 😅 Han blev väldigt nöjd!

Har hittat en travsulky för billig peng som vi nog ska köpa men återstår ändå en rockard. Svårt att hitta begagnade där säljaren är villig att skicka och en ny blir i dagsläget lite för dyr 🥺

34801
 
632422CA-8A63-48AD-9C49-175833C47276.jpeg


Vi gick ut som en familj sen. Då hade hon bara koll på den med grimman och vips(!) var hon infångad. Pysslade en stund i stallet och mutade med lite lusern. Testade nya tömkörningsdäckeln, husse fick klämma ut järnet lite :angel: Fenix har inget direkt extra hull men M är lite mer som matte...
 
Våran lilla skatt har fått sig en klippning då pälsen gjorde att han blev svettig av att gå i hagen 😅 Han blev väldigt nöjd!

Har hittat en travsulky för billig peng som vi nog ska köpa men återstår ändå en rockard. Svårt att hitta begagnade där säljaren är villig att skicka och en ny blir i dagsläget lite för dyr 🥺

Visa bifogad fil 34801

Pratade på klippning av vår shettis också och även den ena islandshästen. Dom har redan börjar sätta tjock päls....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 568
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 788
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp