Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft ett två år långt uppehåll. Varierat med körning, tömkörning och harvning av stallplan och grusvägen bakom stallet. Överväger att sälja/låna ut men tror jag skulle vara för kräsen.
Svårt läge.
Men låna ut kanske du vågar prova om det är nära så du kan ha koll.. Eller medryttare då.
 
@kolblakkur när mina shettisar hamnade hos mig var deras förra ägare i samma sits som du.
Tröttnat, men rätt kräsen och ville absolut att de skulle vara tillsammans.

Vår hovslagare förde ihop oss och det blev hur bra som helst.

Kanske kan du också lägga ut lite krokar i bekantskapskretsen? :)
 
Prisvärd lädergrimma till shettis?
Tips?

Min kompis har från A Pony Design som hon är väldigt nöjd med. Jag har precis själv beställt en till min lilla, men han måste växa i den först, så jag har inte använt den.
Men den kändes mjuk och fin i lädret. Och så kan man knäppa loss på bägge sidor, tyckte det var smidigt när man ska trimma och så.
 
FA032C18-CED8-4C62-A77B-CF0270A95B82.jpeg


Härligt med en ljus ponny som älskar att rulla sig…… :cool:
 
Här har mini börjat hota sonen när han är med in i hagen :(. Han är inte det så ofta, men det är ändå tråkigt.
I övrigt väntar vi på att isen ska smälta mer. Har tömkört i hagen lite grann men vill ut mer.

Måste träna på att stå stilla så man kan fälla ner vagnen bakom henne, hon går iväg så fort jag släpper henne.
 
Här har mini börjat hota sonen när han är med in i hagen :(. Han är inte det så ofta, men det är ändå tråkigt.
I övrigt väntar vi på att isen ska smälta mer. Har tömkört i hagen lite grann men vill ut mer.

Måste träna på att stå stilla så man kan fälla ner vagnen bakom henne, hon går iväg så fort jag släpper henne.
Vad tråkigt. Man undrar ju vad för känsla som ligger bakom när hästar börjar med sådant 😐.
 
Vad tråkigt. Man undrar ju vad för känsla som ligger bakom när hästar börjar med sådant 😐.
Ja verkligen tråkigt. Att hon så enkelt hängde med när han ledde var en av anledningarna till att vi köpte henne. Vet inte om det här mer är hennes rätta jag eller om hon försöker säga nåt. Hon är pigg och glad när hon hänger med mig på promenad.
 
Ja verkligen tråkigt. Att hon så enkelt hängde med när han ledde var en av anledningarna till att vi köpte henne. Vet inte om det här mer är hennes rätta jag eller om hon försöker säga nåt. Hon är pigg och glad när hon hänger med mig på promenad.
Inte så att det är brunst på G? Men det beror ju på hur länge det pågått också...
Något försöker hon säkert säga. Jag hade kanske funderat lite i banorna att ett barn inte känns lika tryggt som en van vuxen, eller är lika konsekvent vilket gör henne obekväm/osäker.
Hur är hon om sonen "är med" runt henne på andra ställen än hagen?
 
Inte så att det är brunst på G? Men det beror ju på hur länge det pågått också...
Något försöker hon säkert säga. Jag hade kanske funderat lite i banorna att ett barn inte känns lika tryggt som en van vuxen, eller är lika konsekvent vilket gör henne obekväm/osäker.
Hur är hon om sonen "är med" runt henne på andra ställen än hagen?
Hon är knepig precis vid brunst, det är hon.
Han har inte provat leda eller göra nåt utanför hagen sen i höstas (han är bara 4 så intresset varierar). Ska prova och se hur hon reagerar då.

I början när hon kommit kunde vi slänga upp honom på hennes rygg och hon knatade bara på. Det har vi inte heller provat på evigheter, han har dålig balans så han tycker inte det är så kul.

När han gav hö ute i hagen blev hon på bättre humör sist.

Vill ju kunna ha med honom i hagen utan att vara orolig över att hon ska göra honom nåt.
 
Ute och körde en timme idag. Han kan vara lite tittig på saker vid vägen men en total klippa när det gäller trafik.

Idag mötte vi en stor grävmaskin på en smal väg (normalt möts man inte två bilar i bredd). Hoppade självklart ur men hästen reagerade inte alls :love:

IMG_20220403_095823_HDR.jpg
 
Okej en chansning men någon som ska på tävlingen i Hallstahammar? Eller vet hur man brukar räkna starttider?

Vill inte behöva vara där i flera timmar i onödan, jag vet inte om jag vågar lämna hästen själv på transporten.
 
Okej en chansning men någon som ska på tävlingen i Hallstahammar? Eller vet hur man brukar räkna starttider?

Vill inte behöva vara där i flera timmar i onödan, jag vet inte om jag vågar lämna hästen själv på transporten.
Vad är det för tävling?
(nej, jag ska alltså inte dit. Bor alldeles för långt därifrån... Men kanske kan komma med tips.)
 
Vad är det för tävling?
(nej, jag ska alltså inte dit. Bor alldeles för långt därifrån... Men kanske kan komma med tips.)
Shetland nord har en tävlingsdag med massa olika klasser, brukstävling, körning, hoppning, agility, tömkörning.. typ allt för shettis? 😅

Vi ska starta en hoppklass :)

Räknar jag på 5 minuter per ekipage (oavsett klass) kommer det ta 12 h innan det är vår tur och det känns helt orealistiskt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 583
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 943
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 668
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 108
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp