Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni börjat fodra era hästar ännu? Hur ser det ut med bete?
Här är det fortfarande varmt/betestillväxt och hästarna går på gräs. Den stora får hö men inte de små. Kallare dagar har de fått halm, samma när ena blev lite lös i magen.
Tycker det är så himla svårt, tuggtider, hull, sen massa päls på det..
Ja, mini får 100-200 gram hö per dag just nu :D. Finns lite att pilla med i hagen än, men ska inskaffa halm snart för mer tuggtid.
 
Mille förbereder för en kall vinter…
Visa bifogad fil 102596
IMG_20221013_180901_881.jpg

Mitt 1-åriga sto satsar också på en kall vinter :p
 
Strömsholm, 5e november :) det finns ju klasser för hand/på töm också.
Jo. Oavsett vad ska jag nog inte pressa mig att försöka hinna få med oss i nåt denna gång. Men tänkte att som publik kunde vara en bra start 😃. Sen får man väl liksom gå med i shetland också om det är intressant 😇.
Mumma och jag var iväg på ett arrangemang fjordklubben hade nyss tillsammans med lilla medryttare som pilot.
De har alltid öppet för externa också mot några tior högre avgift. Undrar om det inte liknar agilityn 😇.

Skriver upp det så kan jag komma och kolla in er och en massa shettisar 😃.
 
Senast ändrad:
Klippte den stora idag, givetvis blev det inte helt färdigt för skären blev för dåliga :meh: Men kom ganska långt ändå iaf, får ta finliret när jag köpt nya skär eller om jag hittar nån som kan slipa de jag har.

86E17A1D-6B48-4D44-B6CE-BA7EA9135132.jpeg
 
Klippte den stora idag, givetvis blev det inte helt färdigt för skären blev för dåliga :meh: Men kom ganska långt ändå iaf, får ta finliret när jag köpt nya skär eller om jag hittar nån som kan slipa de jag har.
Skickade ett tips på PM till dig dit jag skickar mina. Tycker de brukar vara snabba med.
 
Så trött på täcken 😫
Hade ett i strl 105 - det var för stort. Köper 95, då är det för litet (olika märken dock). Vill ha ett regntäcke var till hästarna, som nu när de ska ridas imorgon och det kommer regna i natt.
Vad landade du i för modell och storlek?
Vi har lite samma problem just nu.. 95 sitter som ett korvskinn och 105 drunknar han i 🙈
 
Klippte min också idag. Struntar i att det blir lite ojämnt, han är så tjock just nu att det inte går att as varken framifrån eller bakifrån om det är ojämnt 😂

Samma här. Han har så dallrig mage så klippningen ser olika ut beroende på hur han står :D
Sen brukar jag försöka tänka att ingen ser båda sidor samtidigt, turligt nog. :angel:
 
Samma här. Han har så dallrig mage så klippningen ser olika ut beroende på hur han står :D
Sen brukar jag försöka tänka att ingen ser båda sidor samtidigt, turligt nog. :angel:
Blev mer tydligt utan pälsen att min verkligen behöver banta 🙃 han har fettdepåer runt manken som måste rastas bort. Ska försöka sälja in barnvagnspromenad med ponny till maken som är föräldraledig 😅
 
Vilken tur att jag snubblade över den här tråden och såg att det ska vara tävlingar på Strömsholm, ska absolut åka och titta! Jag blev med shetlandsponny för ett par månader sedan och vilka underbara små hästar de är :love:
Jag brukar mest läsa på forum och skriver sällan själv men kunde inte låta bli att hoppa in här och visa upp min fina tjej! Hoppas komma iväg både på några brukstävlingar och utställningar med henne nästa år!

20220823_195233~2.jpg
 
Vilken tur att jag snubblade över den här tråden och såg att det ska vara tävlingar på Strömsholm, ska absolut åka och titta! Jag blev med shetlandsponny för ett par månader sedan och vilka underbara små hästar de är :love:
Jag brukar mest läsa på forum och skriver sällan själv men kunde inte låta bli att hoppa in här och visa upp min fina tjej! Hoppas komma iväg både på några brukstävlingar och utställningar med henne nästa år!

Visa bifogad fil 103374
Vad kul att du hittade hit.
Hur gammal är din häst och vad har hon gjort hos tidigare ägare?
Jag planerar också lite smått att åka till Strömsholm och titta om inget lyckas komma emellan. Det har haft lite väl stor tendens att dyka upp akuta saker ett tag 🙈.
 
Vad kul att du hittade hit.
Hur gammal är din häst och vad har hon gjort hos tidigare ägare?
Jag planerar också lite smått att åka till Strömsholm och titta om inget lyckas komma emellan. Det har haft lite väl stor tendens att dyka upp akuta saker ett tag 🙈.
Hon är 6 år, tidigare ägare köpte henne som avelssto men har inte fått henne dräktig på tre säsonger så hon bestämde sig för att sälja. Hon är lite riden men vet inte om de gjort så mycket mer med henne, jag har börjat tömköra henne med planer på att hon ska bli inkörd nästa år och hon är så rolig att jobba med!
 
Vilken tur att jag snubblade över den här tråden och såg att det ska vara tävlingar på Strömsholm, ska absolut åka och titta! Jag blev med shetlandsponny för ett par månader sedan och vilka underbara små hästar de är :love:
Jag brukar mest läsa på forum och skriver sällan själv men kunde inte låta bli att hoppa in här och visa upp min fina tjej! Hoppas komma iväg både på några brukstävlingar och utställningar med henne nästa år!

Visa bifogad fil 103374
Jättefin! 😍
 
Hon är 6 år, tidigare ägare köpte henne som avelssto men har inte fått henne dräktig på tre säsonger så hon bestämde sig för att sälja. Hon är lite riden men vet inte om de gjort så mycket mer med henne, jag har börjat tömköra henne med planer på att hon ska bli inkörd nästa år och hon är så rolig att jobba med!
Vad kul!
Välkommen till shettislivet.
Mumma är (om de inte gjort nåt tidigare jag inte vetat om) inkörd och inriden här hos mig, så jag vet precis hur roligt du kommer att ha 😊❤️.
 
Vilken tur att jag snubblade över den här tråden och såg att det ska vara tävlingar på Strömsholm, ska absolut åka och titta! Jag blev med shetlandsponny för ett par månader sedan och vilka underbara små hästar de är :love:
Jag brukar mest läsa på forum och skriver sällan själv men kunde inte låta bli att hoppa in här och visa upp min fina tjej! Hoppas komma iväg både på några brukstävlingar och utställningar med henne nästa år!

Visa bifogad fil 103374
Så fin 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 585
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 671
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp