Bukefalos 28 år!

Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Känns som om ingen föreslår Uppsala, då behöver jag inte känna mig lika dum i huvudet för att jag också lutar åt Göteborg. När jag pratar med andra folk så verkar dom tycka att jag är dum i huvudet som ens tänker tanken.

När det gäller extrajobb så har jag rätt utbildningar för att hyfsat enkelt kunna komma åt timmar på samma företag i andra städer, och det är riktigt bra lön. När det bara gäller några timmar per månad lär det inte vara några problem, och när man jobbar så lite brukar det vara på fasta butiker och inte ute på larmobjekt. Men visst vore det bättre att få tag i något annat med tiden, tänkte bara som en lösning till att börja med - om jag nu ens vill/orkar jobba nånting
 
Sv: Singeltråden 55

Men hallå, äre du som är xXCOOL_TJEiXx eller?!
Hoppas verkligen att du kommer in på PHS sen :bump:
 
Sv: Singeltråden 55

Haha, näää. Inte ett dugg. Just nu känner jag mig oftast som störig_tjej92... :p
Det hoppas verkligen, verkligen jag också. Åh, vad jag hoppas det. Jag har nog aldrig hoppats så mycket på någonting som jag hoppas på det.
 
Sv: Singeltråden 55

Om du lär honom att hitta diamanter så kan du väl dela med dig lite? :p

KL

Jag har varit på fälttävlansclinic idag. Börjar tro att jag är vansinnig som ens tänker tanken på att eventuellt testa det där :p
 
Sv: Singeltråden 55

Haha, jag har inte testat än! Funderar bara på att testa någon gång, så modig vet jag väl inte om jag är :p
 
Sv: Singeltråden 55

Haha, jag har inte testat än! Funderar bara på att testa någon gång, så modig vet jag väl inte om jag är :p

Men det är ett stort första steg!

Jag ska rida en av mina(!) gamla hästar på onsdag och är apnervös. Du testar i alla fall något nytt :p
 
Sv: Singeltråden 55

Man får ju börja smått. ;) Du borde kolla om du kan låna någon annans häst att testa med, som är erfaren? Det vore ju kanske det bästa, så får du lite rutin och kan guida pålle bättre när ni ger er ut. En tanke bara. :)
 
Sv: Singeltråden 55

Ja, kanske är det så :) Tycker du är tuff också, det blir lite andra prestationskrav på något sätt när det är ens gamla häst!

Chili: Ja, det vore ju jättebra, men tyvärr vet jag ingen sådan häst här. Vi får ta det väldigt långsamt istället tror jag, och inte testa något på egen hand!
 
Sv: Singeltråden 55

Det finns en massa larmgrejer billigt att köpa! Jag vill inte vara kopplad till något vaktbolag, det är verkligen snordyrt (tycker jag). Dessutom är det ju rätt långt från mig till stan och tjuvarna hinner dra innan de är ute. Dock kan man ju fråga sig om det är mest avskräckande med allmänna larmdekaler eller t.ex. Securitas dekaler.

Oavsett om hunden är liten så är ju skällig en fördel. :) Den väcker ägarna och det blir svårt att göra ett sånt där inbrott medan ägarna sover. Mina föräldrars hund skäller aldrig på dagtid men på kvällarna blir hon helt galen på allt som rör sig ute och skäller konstant när hon är ute i trädgården. Ibland jobbigt men oftast ganska skönt. Varken vildsvin eller tjuvar här. ;)
 
Sv: Singeltråden 55

Fråga runt lite så kanske det dyker upp nån vänlig själ med gentlemannahäst. :) Jag har själv aldrig testat FT men har alltid varit sugen... allt jag vet är att min gamla medryttare testade lite fasta hinder med min nordsvensk och det var visst så roligt att det nästan blev med lite väl hög riskfaktor. :p Han som annars HATADE att hoppa...
 
Sv: Singeltråden 55

Ja, jag vet bara inte om någon som över huvud taget rider FT här i krokarna, men jag har ju en bra tränare iaf, och vi håller oss till de rivningsbara hinderna tills vi är lite säkrare :)
 
Sv: Singeltråden 55

Klart att man ska ha larm när man bor i hus :p.

Lorden:Vad roligt att du ska börja plugga :).

Det var ett tag sedan jag tittade in här..Jag mår väldigt dåligt just nu men det börjar bli bättre. M sa att jag kan ju skriva ett brev för vad jag vill ha åstakommit denna månaden.Så jag gjorde det. Har nämligen vissa dagar nästan inte orkat göra någonting.

Var på intervju idag & har en annan intervju att boka. Båda två är timvikarie på skola.
Sen ska jag bli timmis på mitt jobb som jag har i dagsläget.
Ska även gå en kurs i Grundläggande läkemedelshantering.
 
Sv: Singeltråden 55

Vi har aldrig haft larm fast vi bott i hus :)
Dock är jag ju från ett litet samhälle...

Bra idé att skriva upp vad du vill åstadkomma. Listor är bra grejer! :)
Och skoj med intervjuerna, jag håller tummarna! :)

Addan: häftigt med fälttävlan! Klart ni kommer våga prova det! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 818
Senast: Tiger tok
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 371
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har suttit och funderat en del på nästa hund. Det lär dröja minst 1-2 år innan det blir aktuellt. Jag älskar ju schäfern som ras...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 759
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp