Bukefalos 28 år!

Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Inbrottsrisken på landet är nog lägre än i stan, skulle jag tro.

Om inte annat finns det alltid grannar med för lite att göra på dagarna. "Har du sett att det körde förbi en vit volvo igår vid 21.45? Jag tror att jag såg samma bil för en månad sen, också på kvällen. Kan dock ha varit en röd saab, men jag är ganska säker på att det var på kvällen."

:D Djungeltrumman går förvånansvärt snabbt!
 
Sv: Singeltråden 55

Det var inte längesen vi åkte till torpet för det körde en bil ditåt vid tolvtiden på natten. Den var inte där och hade väl bara åkt förbi, men misstänksamheten är alltid hög!
 
Sv: Singeltråden 55

kl

Jag är så velig. I höst ska jag plugga till sjukgymnast. Men jag kan inte välja mellan Uppsala och Göteborg. Hur sjutton kommer man fram till vart man vill bo? Det är ju inget permanent, men det är ändå tre år.
 
Sv: Singeltråden 55

Du bor i Uppsala nu? Då borde väl avgörandet vara relativt enkelt, trivs du väldigt bra, har mycket vänner och annat som du inte vill lämna eller är du sugen på att testa nåt nytt? :)
 
Sv: Singeltråden 55

Man bor i Göteborg. Det är en fin stad.

:angel:

Ja det lutar däråt!

Du bor i Uppsala nu? Då borde väl avgörandet vara relativt enkelt, trivs du väldigt bra, har mycket vänner och annat som du inte vill lämna eller är du sugen på att testa nåt nytt? :)

Bor några mil utanför Uppsala. Trivs sådär. Har ett gäng vänner här, varav den bästa mest troligt inte kommer bo kvar i alla tre år. Har medryttarhäst som finns 3 mil bort, men tveksamt om jag kommer ha råd/tid att fortsätta åka dit om jag pluggar (råd = om jag har kvar bilen, tid = om jag säljer bilen). Här har jag jobb där jag kan jobba extra, men det här jobbet skapar en jäkla massa stress som märks även när jag är ledig eftersom jag har svårt att besöka "våra butiker" utan att känna press (och det innebär typ alla i hela stan).
Jag har släkten i västergötland (inte just göteborg, men det blir betydligt närmre än uppsala), flera vänner där (samma där, inte i just gbg), kan sälja bilen och slippa den kostnaden. Kan mest troligt jobba extra inom samma företag där också, om jag vill det.

Har vanligtvis inte svårt att skaffa nya vänner, så just den delen är jag inte jätteorolig över. Buke finns ju dessutom!

Så det lutar ju åt Gbg, men jag vet inte. Det är ju på ett sätt skönt att stanna här där jag känner till stan och har ett visst kontaktnät O_o
 
Sv: Singeltråden 55

Nu hoppar jag in helt oförhappandes här, men vill ge lite input. Jag funderar på om du kanske faktiskt skulle behöva en nystart, bara slippa deala med skitjobbet och allt. Att det kanske skulle bryta den onda cirkeln med stressen? Missförstå mig inte, jag vill inte att du ska flytta från Uppsala ;) Men en tanke bara :)
 
Sv: Singeltråden 55

Det är faktiskt det som gett mig tanken på att byta ort för att studera. Att bara bryta helt med den här staden skulle kunna ta bort en stor del stress. Visserligen skulle jag då istället skaffa ny stress i form av åh-jag-är-så-ensam, men det kan jag ju förhoppningsvis ändra på ganska fort. Dessutom är det ju skillnad på att flytta för att börja plugga (med massa nya människor som man tussas ihop med), jämfört med att flytta till ingenting (då blir det ju svårare att hitta folk att prata med i början).
Göteborg är ju inte helt nytt för mig heller, har spenderat oerhört många dagar där i mitt liv så det känns inte fullt så skrämmande som de andra studieorterna.

Har typ två månader på mig att bestämma. Samt att plugga matte, så jag kan höja mitt högskoleprovsresultat så att jag kan bli säker på att jag ens har ett val. Jag behöver en privatlärare :p
 
Sv: Singeltråden 55

Det finns ju enormt med bukare i göteborgsområdet så en buketräff kanske kan vara en fin start på att bo där, för att inte tala om att du kommer träffa folk på din utbildning också! Jag personligen hade valt Göteborg före Uppsala och i ditt fall är jag inne på zassoos linje om att det kan vara fint med ett bryt från all stress i Uppsala. Om du flyttar till götet, ta chansen att hitta ett annat extrajobb och verkligen komma bort från det företaget. :)
 
Sv: Singeltråden 55

Då tycker jag att det låter som att en flytt kanske inte är helt fel. Det är ju trots allt bara tre år, efter det går det ju att flytta tillbaka (eller någon annanstans) om Göteborg inte känns rätt. :)
 
Sv: Singeltråden 55

Göteborg! Alla dagar i veckan. Jag kommer också börja plugga på GU i höst (inte till sjukgymnast, men ändå) så då kan vi vara nervösa tillsammans. :)
 
Sv: Singeltråden 55

Hoppas vi lyckas få sånna grannar :D Men de där inbrotten folk får medans de sover som man läser om - hua vad läskigt ... och om grannarna också sover då så ... :cautious:
 
Sv: Singeltråden 55

Det är faktiskt det som gett mig tanken på att byta ort för att studera. Att bara bryta helt med den här staden skulle kunna ta bort en stor del stress. Visserligen skulle jag då istället skaffa ny stress i form av åh-jag-är-så-ensam, men det kan jag ju förhoppningsvis ändra på ganska fort. Dessutom är det ju skillnad på att flytta för att börja plugga (med massa nya människor som man tussas ihop med), jämfört med att flytta till ingenting (då blir det ju svårare att hitta folk att prata med i början).
Göteborg är ju inte helt nytt för mig heller, har spenderat oerhört många dagar där i mitt liv så det känns inte fullt så skrämmande som de andra studieorterna.

Har typ två månader på mig att bestämma. Samt att plugga matte, så jag kan höja mitt högskoleprovsresultat så att jag kan bli säker på att jag ens har ett val. Jag behöver en privatlärare :p

Ja men precis, börjar du plugga så kommer du definitivt hitta en massa trevligt folk som inte heller känner någon. Dessutom finns det ju en hel hög fina bukefalister där ;)

Sen håller jag med Chili också, även om du kan få extrajobb i gbg på nuvarande företag så försök hitta något annat, för att inte hamna där du är idag igen! :)
 
Sv: Singeltråden 55

Om inte annat har flesta på landet skälliga hundar. :p Här är det återvändsgata vilket är ganska oattraktivt ur en tjuvs synvinkel, det var i alla fall polisens åsikt. För egen del gillar jag riktigt rejäla strålkastare med rörelsesensor och brutala larm som lär skrämma skiten även ur mig. :D Varningsskylt för hund + larmskylt har jag också förstått som att det avskräcker. Jag kommer inte ha grannar inom synhåll så jag har ägnat detta lite tanke. ;)
 
Sv: Singeltråden 55

Blir förmodligen (efter extremvelandet) juridik trots allt. Nåt måste jag ju göra och jag orkar inte med ett år till som är så osäkert hela tiden som detta varit. Det tär för mycket på mig att inte kunna slappna av och veta vad som händer nästa månad.

I bästa fall blir det bara en termin eller två, om jag kommer in på PHS. :)
 
Sv: Singeltråden 55

Jag har ju en hund - som skäller när det kommer någon... men han väger 9 kg så han är knappast skräckinjagande :D Men jag tänker också feta lampor med rörelsesensor, larm och göra fönsterna och dörrar så inbrottssäkra det går utan att det kostar en förmögenhet :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 891
Senast: Tiger tok
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 433
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 345
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har suttit och funderat en del på nästa hund. Det lär dröja minst 1-2 år innan det blir aktuellt. Jag älskar ju schäfern som ras...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 766
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp