Bukefalos 28 år!

Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Inatt är mitt första riktiga pass på jobbet. Håller på och bakar misslyckade glutenfria morotskakor, men jag antar att det är tanken som räknas?
Ska försöka sova några timmar snart och börjar bli rätt nervös. Gaah.
 
Sv: Singeltråden 55

Klart att det är tanken som räknas! Och ÅH vad spännande, stort lycka till och uppdatera oss imorgon! :bump:
 
Sv: Singeltråden 55

Själv känner jag mig så HOPPLÖS då jag måste skicka in ett inspelat tal idag. Men när jag ska spela in det så säger jag bara FEL!

Till exempel har jag nu ett inspelat bevis på att jag är "ett stort fan av sex and the fitty".
:rofl: :rof:
Det där muntrade upp mig lite grand iaf, liggandes hemma i soffan sjuk igen...!


sleepan: alltid tanken som räknas :d Lycka till ikväll :bump:
 
Sv: Singeltråden 55

Men fy vilken mardröm! Håller med Hedinn, tur att det inte tog något oersättligt (hoppas bara att ni/han inte hade en massa foton i kameran?). Jag har själv blivit jätterädd för inbrott den senaste tiden, bara tanken på att ha någon rotandes i ens hem ger mig the creeps.

Säger som Ceta, hoppas att ni kan känna er trygga där snart igen!

Det har ju blivit så mycket mer inbrott det senaste! Åtminstone här omkring. Jag har grannar som fick besök en natt i somras, trots portkod till innergården och allt.. De tog sig in via balkongerna (även på andra våningen) och in genom öppna balkongdörrar, dvs rätt in i folks sovrum där de låg och sov. Sov lagom bra efter det sen, kan jag säga...

Just att folk inte ens drar sig för att göra det när folk är hemma! :crazy: Vi hade visserligen inbrott i huset också när jag var liten, också lagom fräckt då vi befann oss hos några vänner längre ner på gatan, ungefär fem hus bort... Så smycken och sånt jag fick i present när jag föddes och vid dop och sånt är det någon annan som har nu för tiden.

Det låter för övrigt som ett bra tal du håller på med! :D Vad är det till?
 
Sv: Singeltråden 55

Men fy vad trist! :(
Och just det där med att de inte drar sig för att göra det när folk är hemma får jag himla ont i magen av. Och att de tar sig in på våningar högre upp genom balkongdörrar och fönster, jag vet att på Kungsholmen så var det några tjuvar som jämfördes med Spindelmannen för något år sedan. ÅNGEST!!!

Det är till en grundkurs i retorik, jag ska hålla ett självintroducerande tal om en händelse som har betytt mycket för mig - och händelsen ska återspegla mina egenskaper :)
 
Sv: Singeltråden 55

Skriver "vakthund" på min inköpslista som börjar gälla efter inflytt till torpet. Stort fett larm ska också installeras och en massa ljuskällor i trädgården, sen kan jag nog sova där. Låter sjuuukt läskigt med inbrott! Speciellt som du säger när man bor med kod till innergård och ytterdörren på huset?!

Här råder taktiken "om man inte låser med stora tydliga lås ser det inte ut att finnas något värt att stjäla". :p
 
Sv: Singeltråden 55

Vakthund låter bra, det ska jag också införskaffa en dag! ;)

Men så är det ju, åtminstone när det kommer till de organiserade ligorna (det är ju de som gör den typen av inbrott som var här, knappast någon som "bara får för sig att stjäla lite". Då lockar väl nybyggda hus med portkod lite mer, antar jag... Men ja, obehagligt är det helt klart. Var väl ett litet tag innan det dessutom som det varit inbrottsförsök i garaget här också. Misslyckat, men någon hade försökt få upp låset i alla fall. Och utanför det nya huset mitt emot var det ett mordförsök nu i januari... Och jag inbillade mig att jag bodde på ett av stans lugnaste områden, där fick jag för det liksom. :grin:
 
Sv: Singeltråden 55

Japp då var det bestämt, tror du måste flytta. ;) Lövhögen är redan uthyrd och jordkällaren behöver jag till förvaring, men du kan få bo i mitt extrarum! Hyra: klipp gräsmattan ibland och drick öl med mig under jättelönnen på ljumna sommarkvällar.
 
Sv: Singeltråden 55

1. Är så trött på mig själv och det där jäkla talet att nu (när jag har lyckats spela in hela talet utan några större katastrofer) att jag inte kan bedöma om det är bra eller inte.
2. Gud vad jag kan låta dryg och slääääpiiig.
 
Sv: Singeltråden 55

Japp då var det bestämt, tror du måste flytta. ;) Lövhögen är redan uthyrd och jordkällaren behöver jag till förvaring, men du kan få bo i mitt extrarum! Hyra: klipp gräsmattan ibland och drick öl med mig under jättelönnen på ljumna sommarkvällar.

Deal! :D

Jallan: Ska den in idag? Annars är det väl en bra idé att lämna det nu och lyssna igenom imorgon.
 
Sv: Singeltråden 55

Jag skickade in den nu, jag hade nog varit lika trött på den imorgon :)
Problemet med mig är att jag blir så HIMLA trött på mina egna texter. Jag har jättesvårt för att läsa igenom mina texter, vilket leder till att om det inte blir precis som jag hade tänkt mig från början så skiter jag ofta i att avsluta dem*. Så nu när jag kan den där texten innantill och utantill så vill jag bara spy på den.



*När jag var liten och vi skulle skriva egna berättelse så skrev jag alltid jättelånga berättelser, och sen så blev jag uttråkad och ba "äh, time to wrap it up" så avslutade jag dem alltid med typ "Och så ramlade kristallkronan ner och så dog de allihopa" eller "och så ramlade det ner ett piano och så dog hon". Det var ofta fallande saker, och de dog alltid :D
 
Sv: Singeltråden 55

Fy vad obehagligt :(
Men på ett sätt skönt om inga saker med högt personligt värde är borta. Fast det hjälper ju inte mot otryggheten :(
 
Sv: Singeltråden 55

Jag dödade också alla mina karaktärer i mina berättelser i låg- och mellanstadiet :D

julgrisen - Fyfan vad obehagligt rent ut sagt. Ingenstans kan man känna sig säker längre. Jag längtar ju ut på landet och vi håller på att planera husköp osv, men tanken på inbrottsrisken gör mig livrädd :crazy:
 
Sv: Singeltråden 55

Ah, jag förstår dig. Fast jag är mer av varianten aldrig riktigt nöjd, speciellt inte när jag läser igenom sånt jag skrivit. Så nu när det gäller skolarbete blir det att läsa igenom EN gång (typ dagen efter jag skrev) och göra småändringar då och sen skicka in direkt. Enda som funkar. :p

Att avsluta berättelser med att alla dör funkar ju alltid om man inte kommer på nåt bättre! Var det du som skrev Tre Kronor, förresten?

Chili: Lätt att jag gör! :D
 
Sv: Singeltråden 55

Jag dödade också alla mina karaktärer i mina berättelser i låg- och mellanstadiet :D

julgrisen - Fyfan vad obehagligt rent ut sagt. Ingenstans kan man känna sig säker längre. Jag längtar ju ut på landet och vi håller på att planera husköp osv, men tanken på inbrottsrisken gör mig livrädd :crazy:

Inbrottsrisken på landet är nog lägre än i stan, skulle jag tro.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 965
Senast: Tiger tok
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 458
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har suttit och funderat en del på nästa hund. Det lär dröja minst 1-2 år innan det blir aktuellt. Jag älskar ju schäfern som ras...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 788
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp