Bukefalos 28 år!

Sjuk vovve....blod i avföringen!

Alfakrulls

Trådstartare
Min lilla boxertik på 5 månader är väldigt dålig i magen men hade igår när vi var ute blod i avföringen....
Orolig som ja var ringde ja då veterinären när vi kom hem från promenaden och de tyckte jag skulle avvakta lite, då när hon bajade sista gången va de inget blod, så de trodde kanske på nån bristning.

I morse när ja vakna hade hon bajat inne tre gånger, den ena lite fastare, den andra mycket lösare och den tredje var bara en pöl som betod av blod.....och de va blod i de två övriga högarna oxå.

Har nu ringt veterinären igen och vi ska vara där om 1 timme.
Men, undrar om någon här varit med om ungefär samma?
Eller vad ni tror kan vara fel?


Ursh va läskigt när ens bebbis är sjuk!! :(
 
Sv: Sjuk vovve....blod i avföringen!

Det låter ungefär som det såg ut när min hade kraftig diarré, blodet kom när han varit kass i magen någon dag:crazy: Men det var bara en ytlig blodådra som brustit, ska väl inte vara alltför ovanligt vid kraftiga diarréer har jag hört
Troligtvis är det nog ingen fara med din, men lika bra att åka in o kolla upp..
Jag fick tipset från nån att ge morotspuré (sån som är till spädbarn eg), potatismjöl och fil istället för fast föda..
Inge skoj när dom små liven är krassliga:( skär ju verkligen i hjärtat
 
Senast ändrad:
Sv: Sjuk vovve....blod i avföringen!

Så olika det kan vara! När min hund hade blod o avföringen sa veterinären på Strömsholm att det alltid var allvarligt eftersom det då, oavsett anledning, är hål mot ett blodkärl och risk för blodförgiftning. Dvs. alltid akut eftersom det kryllar av bakterier i just tarmen.

Min hund blev snabbt bra igen med veterinärvård! Lycka till!
 
Sv: Sjuk vovve....blod i avföringen!

Så blev min vovve när han var 8 veckor och ett antal gånger efter det. Visade sig att han har foderallergi. Så det blev andapsin mot kräkningar och prokolin mot diareé och så fick han dropp när vi var där. Och i/d foder i några månader, sedan kunde jag byta foder igen. Han blir fortfarande lätt dålig och jag har därför det alltid Prokolin hemma.

Lycka till med din lille!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 299
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 317
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 540
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 854
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp