Bukefalos 28 år!

Ska jag ha permanentbädd eller inte?

Sv: Ska jag ha permanentbädd eller inte?

Rullande hästar är inget problem för en rätt anlagd o skött bädd, däremot kan grävande hästar vara det. Strökostnaden för en permanentbädd med torv är högre än för en växelbädd med spån, men tittar man i andra änden så är arbetet mindre o värdet större.
PL
 
Sv: Ska jag ha permanentbädd eller inte?

*KL*

Måste man verkligen mocka ur sin permanentbädd varje sommar? Jag har två boxar med jättefina torvbäddar, bra med stalosan i botten, tjockt fint lager som är helt torrt och luktfritt. Känns som det borde kunna vara väldigt fint underlag inför hösten att fortsätta med, strö nytt ovanpå. Tänker jag fel?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 787
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 066
Senast: lundsbo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 156
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp